L' Acoustics Arcs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • davehouben
    • Dec 2003
    • 92

L' Acoustics Arcs

Laatst zijn we met ons bedrijf op een demodag van Stage Pro geweest van L'Acoustics. Zelf werken we nu met JBL HLA maar binnen nu en 2 jaar willen we op een echt top PA merk overstappen om aan het kwaliteitsniveau die onze snelle groei met zich mee brengt te kunnen blijven voldoen. Zelf denken we daarbij aan merken als: Synco, Martin, Turbo sound, D&B, Adamson (waarschijnlijk niet te koop) en ook L'Acoustics.
    Hierbij staat L'Acoustics dan ook bovenaan op ons verlanglijstje. Daarom zijn we ook naar deze demodag geweest hiervan. Zelf denken we aan een Arcs set of dV-Dosc set. Helaas kwam de Arcs set bij deze test niet goed naar voren doordat de muziekkeuze niet super was en een van de topkasten niet in orde was. Verder klonk de set wat ons betreft super! Maar toch ben ik eens benieuwd wat anderen van deze set vinden!??? Of wat voor merk geven jullie de voorkeur aan???
    Ben benieuwd naar jullie reacties!!!
    Dave
  • MatthiasB
    • May 2003
    • 674

hmmm volgens mij kun je een dv-dosc ook niet kopen hoor

die arcs klinken wat mij betreft gewoon heerlijk maar jah smaken en kleuren verschillen he

ow jah als ik me niet vergis is het een gewone 15" en een v-dosc hoorn die erin zitten
    NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Daan Hoffmans
      • Aug 2000
      • 1225

Ik kan me niet voorstellen dat er een 15" in een arcs past...
      Voor zover ik het gehoord heb, klinkt arcs inderdaad erg hifi. dv-dosc vond ik tegenvallen, maar ik denk dat het die ene keer dat ik het gehoord heb niet juist werd toegepast, en flink mishandeld.
      <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

Arc of dVdosc .... dit zijn 2 verschillende concepten hé. Kies eerst of je een convetioneel systeem gaat kopen, of een line-array. Dat maakt de keuzes dan al wat minder uigebreid.
        Misschien ook handig om te weten, turbosound is aan iets nieuws bezig.

Comment

• Pieter Huijgen
          • Sep 2003
          • 766

citaat:Geplaatst door Tascam

hmmm volgens mij kun je een dv-dosc ook niet kopen hoor
          Synco wordt ook lastig....
          Adamson daarentegen is d8 ik gewoon te koop.
          Dat ik trouwens een super systeem. T hangt o.a. bij 3 musketiers in
          het nieuwe Luxor
          Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• MatthiasB
            • May 2003
            • 674

daan wees maar gerust er zit er een in hoor
            NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• davehouben
              • Dec 2003
              • 92

In de Arcs set zit inderdaad een 15" en een 1.4"speaker. Verder houden wij de keuze voor zowel een convetioneel als een line-array systeem even allebei open. dV-Dosc is trouwens al in hele kleine ruimtes toe te passen omdat het echt een mini line-array systeem is. Het gaat bij deze twee systemen vooral om hoe de frequentie verdeling ervan werkt. L'Acoustics werkt bij deze twee systemen volgens het WST system. De frequenties worden zo als het ware samengekoppeld. Bij de Arcs verticaal en bij dV-Dosc horizontaal. Dit zorgt voor die super nette en mooie klank. En daar gaat het ons voornamelijk om bij de keuze van een nieuw PA systeem.
              dV-Dosc is in principe wel te koop maar je moet je dan wel aansluiten bij een netwerk van gebruikers. Je mag de set dan bijv niet doorverkopen. Volgens mij geld zoiets voor Adamson ook, alleen zijn de eisen dan nog zwaarder. We hebben het hier dan wel over de Y-Axis serie (top serie) van Adamson. De rest van het spul is inderdaad gewoon te koop. Tja en Adamson klinkt inderdaad gewoon super!! Maar ja da's leuk en aardig maar zolang je het niet kunt kopen heb je er niet veel aan. EML werkt nu vooral veel met dit systeem.

Comment

• dokter dB
                • Nov 2003
                • 1535

het mooie van die adamson tov zon beetje alle anderen is dat zij het mid coaxiaal hebben zitten...
                dus je hebt niet de horiz. versmalling tussen 500Hz en 1 kHz die bijna alle line arrays hebben, door het koppelen van de midjes, sommige merken gaan asymmetrisch om dit probleem op te lossen (w8L bijvoorbeeld of EV) maar coaxiaal is wel het sjiekst.
                Heb een aantal keer op de Y18 set gemixt (2x op werchter en 1x op marktrock, en nogwat hier en daar) is te gek, klinkt wel erg jbl-achtig, (en sommige mensen weten dan wel wat ik bedoel) daar moet je van houden, heeft met het hoog te maken, maar ook wel met de systeemtech aldaar denk ik... maar was gewoon top voor elkaar
                knoppen en waarden :)

Comment

• dokter dB
                  • Nov 2003
                  • 1535

verder bennik niet zon fan van vdosc, maar dat is niet helemaal eerlijk want toen het net uit was was het heel vooruitstrevend natuurlijk.....
                  dvdosc vind ik wel mooi maar je moet er wel laag bij gevlogen hebben (als je tenminste met bandjes of housch bezig bent)
                  knoppen en waarden :)

Comment

• jm
                    • Nov 2002
                    • 50

Niet om het een of ander, maar als je nu al werkt met JBL HLA heb je volgens mij al wel een van de betere systemen op de markt in huis. Volgens mij is het alleen de moeite om naar iets anders te kijken als je perse naar een line array wilt gaan.
                    In de wereld is HLA toch een van de gerenomeerde systemen waar veel andere niet mee kunnen met de JBL HLA, mits goed gepowered en bekabeld natuurlijk...

Comment

• cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

citaat:Geplaatst door jm

Niet om het een of ander, maar als je nu al werkt met JBL HLA heb je volgens mij al wel een van de betere systemen op de markt in huis. Volgens mij is het alleen de moeite om naar iets anders te kijken als je perse naar een line array wilt gaan.
                      In de wereld is HLA toch een van de gerenomeerde systemen waar veel andere niet mee kunnen met de JBL HLA, mits goed gepowered en bekabeld natuurlijk...
                      Jah! daar stond ik ook van te kijken. En dat je dan ook nog de overstap naar D&B overweeg vind ik helemaal raar want dit is klanktechnisch toch wel heel anders. Wat mij betreft zelfs een achteruitgang.
                      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• cobi
                        • Aug 2002
                        • 1083

citaat:Geplaatst door davehouben

Zelf werken we nu met JBL HLA maar binnen nu en 2 jaar willen we op een echt top PA merk overstappen om aan het kwaliteitsniveau die onze snelle groei met zich mee brengt te kunnen blijven voldoen. Zelf denken we daarbij aan merken als: Synco, Martin, Turbo sound, D&B, Adamson (waarschijnlijk niet te koop) en ook L'Acoustics.
                        Waarom zie ik geen Vertec van JBL in het rijtje staan?

Is het systeem niet bekend genoeg of ben je uitgekeken op JBL?

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

citaat:Geplaatst door cobi

citaat:Geplaatst door davehouben

Zelf werken we nu met JBL HLA maar binnen nu en 2 jaar willen we op een echt top PA merk overstappen om aan het kwaliteitsniveau die onze snelle groei met zich mee brengt te kunnen blijven voldoen. Zelf denken we daarbij aan merken als: Synco, Martin, Turbo sound, D&B, Adamson (waarschijnlijk niet te koop) en ook L'Acoustics.
                          Waarom zie ik geen Vertec van JBL in het rijtje staan?

Is het systeem niet bekend genoeg of ben je uitgekeken op JBL?
                          en wat mankeert er aan Ome Johnnie zijn spullen?

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

citaat:
                            Heb je het over Meyer, dat was toch die geweldige jazz-accordeonist van bij jullie

sis
                            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• cobi
                              • Aug 2002
                              • 1083

citaat:Geplaatst door **************
                              [br
                              Wat mij betreft niets, maar ik denk dat je dat Vertec klanktechnisch makkelijker met HLA kan combineren dan dat je HLA met Meyer line array spullen gaat combineren.

Comment

Working...