Overhead microfoons voor drum???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

citaat:Geplaatst door Koert

Dank je! Toch nog ff wat kwijt, aangezien ik bij nader inzien vrij bot reageer op Mathijs...
    Groeten, Koert
    ja maar koert, hij vraagt er toch ook om met zn gezeur
    hehe
    jullie moeten het allemaal gewoon niet zo serieus nemen, het is geen wedstrijd, waar gaat het nou eenmaal over, over een microfoon.
    weet je wel dat ze live bij pink floyd sm 57 als underheads op de bekkens gebruikten? en iedereen zei toen dat het zo waanzinnig goed klonk live, wat zit je nou met je neumann, je moet gewoon een paar goeie muzikanten hebben die ook daadwerkelijk muziek maken
    knoppen en waarden :)

Comment

• som
      • Nov 2002
      • 787

[quote je moet gewoon een paar goeie muzikanten hebben die ook daadwerkelijk muziek maken
      [/quote]

vind ik ook wel, dan hoef je ook geen eindeloze discussies te voeren over de toe te passen mic's.

wie wist er trouwens dat ted nugent tussen zijn amp en gitaar alleen een snoer heeft zitten?
      kom daar tegenwoordig aar eens om;

kijk een keyboardcase, nee het is het effectenbakje van de gitarist
      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• neeltje
        • Apr 2003
        • 295

Pink floyd heeft enkele weken imicro's zitten testen voor op tour te vertrekken. Je kan er dus wel zeker van zijn dat voor life gebruik die 57 inderdaad het beste klonk. Maar weet ook maar zeker dat die neumanns er ook onder hebben gestaan, en dus niet zo goed toepasbaar waren. Het gaat, bij vaste bands, niet om welke micro, maar over welke micro klinkt het beste bij deze groep, en dat kan dan zelfs een budget zijn. Dus de pink floyd vergelijking gaat wat mij betreft niet geheel op.
        "En Go"

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

ja dat bedoelde ik dus precies wat je net zegt, met een microfoon kan je namelijk geen muziek maken, daar heb je een instrument of een stem voor nodig
          vandaar die sm57 vergelijking die dus voor hun prima werkte.
          Zou het zelf niet meteen doen, maar bij een type bandje als de strokes ofzo zou het wel weer goed werken denkik..

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

een 57 als OH heb ik al veel gezien. Ik heb het dan ook zelf eens geprobeerd, en het trok op niets.
            Conclusie ... gebruik een 57 op OH's als je zeker weet dat het is wat je zoekt, en als je de tijd hebt om alles degelijk te testen en in te regelen.
            Ik vond het toen (ondertussen toch weer 2 jaar geleden) niet eenvoudig om de klank goed te krijgen. Ik weet niet wat het nu zou geven. Als ik nog eens wat tijd heb zal ik het eens proberen [8D]

Comment

• dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

nee maar de bedoeling is als underhead, ook nog eens dichtbij dus... klinkt best okee bij elk bekken 1....
              Bij zachte drumpartijen zijn totaaloverheads meestal echt wel mooier, en niet gaten uiteraard ook...
              Maar als je echt harde drummers hebt word het toch anders (bekkens spetteren door je tommics en bijv groepcompressie is moeilijk omdat je ook weer al die overspraak ophaald...

Maar het grootste pre voor close underheads wat mij betreft is dan de snare overspraak op je overheads... die telt namelijk op bij je snare close mikes, komt ook nog eens 1.5 meter later aan, en dat kan naar uitpakken.
              In dat geval overheads in fase draaien kan wel wat beter worden (afhankelijk van OH eq en dus weer OH fase) maar underheads is dan ook een goeie oplossing.... dit zijn uiteindelijk gewoon allemaal truuken om eea versterkbaar te maken, dus dat je FOH ook je keuzes kunt maken in je mix etc. Het mooist zou natuurlijk zijn dat je die hele kit met 2 van de mooiste neumann mikes zou versterken, maar dat is soms nou eenmaal niet zo.

Comment

• lifesound
                • Apr 2003
                • 1052

aaaah ... van dokter db kan ik precies nog leuke truukjes leren

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

al diverse drummers kwaad van het podium zien lopen, toen ik underheads gebruikte. "Dat kan toch niet meer? de PA-jongens hebben de prut weer eens niet voor elkaar etc...""

Maar toen was er nog geen internet om dit verhaal van de floyd te laten zien...

Inderdeede, goeie truc, met als 2e voordeel het gebrek aan omvallende hengels, etc...

Comment

• neeltje
                    • Apr 2003
                    • 295

twee neumann's voor de hele keet, en die drummer maar om meer monitorring van die floor vragen :-)
                    "En Go"

Comment

• som
                      • Nov 2002
                      • 787

moi doet bij niet al te veel bekkens een paar beta 98's met een klemmetje aan het bekkenstatief,
                      idd ook underhead, geeft best wel resultaat
                      en vrijwel onzichtbaar.
                      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

We hebben 4x Behringer B5 aangeschaft en deze werken perfect voor het doel. En voor de prijs leveren ze nog een mooi geluid ook. Als je geen phantoom hebt op je tafel koop je er een losse phantomvoeding bij en draaien maar.

Comment

• test12
                          • Jan 2003
                          • 901

Ik ben van mening dat bij een live optreden, met publiek dat zelf herrie maakt (geen theater optreden), de keuze van de microfoon voor overhead toch minder kritisch is.
                          Wat zijn hier de meningen over?

m.v.g. Herman

Comment

• lifesound
                            • Apr 2003
                            • 1052

daar ben ik het dus niet mee eens ...
                            Wat dan kan je dat evengoed doortrekken naar alle micro's.

Comment

• test12
                              • Jan 2003
                              • 901

Gebeurd dat dan ook niet vaak (SM57 en SM 58 wel sterk en goedkoop)
                              P.S. Zelf gebruiken we voor life werk bij voorkeur C3000 voor overhead's, C535 en Beta 58 voor vocal's.

m.v.g. Herman

Comment

• neeltje
                                • Apr 2003
                                • 295

hangt ook sterk van de zaalgrootte af: hoe groter het podium, hoe meer versterking eraan te pas komt, hoe minder overspraak in de mic's, des te belangrijker de mic-keuze.
                                "En Go"

Comment

Working...