Overhead microfoons voor drum???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bigfoot
    • Nov 2002
    • 151

Overhead microfoons voor drum???

Hoi Geluidsmensen op dit forum,

Ik vroeg me af welke overhead microfoons voor de drum de laatste tijd gebruikt worden bij live optredens, op tv bv. (Andre Hazes, Frans Bauer) En verder die op dit moment gebruikt worden door Ampco, en andere grote bedrijven.

Ze zien eruit als een soort studiomicrofoons vanwege hun klem, het zijn in iedergeval geen Shure buisjes(shure 16A) . En ook geen C1000'tjes van Akg.

Als er al een topic over loopt... kunnen jullie mij er naar verwijzen? want ik heb hem niet gevonden

Wie vertelt het mij???
    Alvast bedankt...
    Dé SM58 is nog steeds de beste mic!
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Amco gebruikt bijna altijd (zeker in open lucht) AKG 414's

Ik zelf ga voor de Shoeps CMC 5

P.s. Je hoeft niet zo te schreeuwen.

Comment

• Bigfoot
      • Nov 2002
      • 151

Bedankt Mathijs!!

Ik heb ff mijn tekst op een wat rustigere toon neer gezet, zo was het niet bedoeld!
      Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

het kunnen ook neumanns zijn, tlm-103 oid (als er nob registratie is), of KM 184 maar dat is wel een buisje, en inderdaad is het vaak C 414
        knoppen en waarden :)

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

Voor live gebruik zou ik nooit een TLM 103 gebruiken, studio is ander verhaal.

De Shoeps hebben mijn voorkeur (en daarna de 414) omdat deze super nier zijn. erg voordeel op een podium of volle studio.
          De KM180 (wij hebben de 140 bijna gelijk) Zijn idd ook erg goed. Maar licht dan wel een beetje aan de stijl muziek. Dit omdat deze minder scherp en een stuk voller zijn.

Comment

• dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

maar hoezo dan, tlm 103 is toch ook cardioide, en als nob registreerd dan word hij wel eens gebruikt... mooie microfoon hoor alleen pittige prijs
            Een 414 kan je ook supernier schakelen. ach wat maakt het allemaal uit wil ze graag allemaal hebben!
            knoppen en waarden :)

Comment

• Koert
              • Nov 2002
              • 86

Ampco gebruikt tegenwoordig standaard de Shure KSM27 als overheads en de KSM 137 voor Hi-Hat en eventueel Ride e.d.
              De 414-en en de neumannen alleen als de klant er om vraagt.

Groeten, Koert

Comment

• paulheu
                • Oct 2003
                • 156

Behringer B5 is de verrassing van 2003 voor mij.. 100 euri en errug lekker!!

Comment

• Koert
                  • Nov 2002
                  • 86

Heb ik al meer goeie dingen over gehoord...
                  Iemand vergeleek ze zelfs met de KM140 van Neuman.

Comment

• Mathijs
                    Moderator
                    • Aug 2002
                    • 1353

Dan moet je heel veel lef hebben wil je die 2 vergelijken. Allemaal leuk en aardig Behringer, maar nu moeten ze het niet met Neumann gaan vergelijken.

Comment

• Siem
                      • Jul 2003
                      • 124

Voor drum overhead gebruik ik vrijwel altijd Line Audio CM2's, zie http://www.lineaudio.se/.
                      Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• Koert
                        • Nov 2002
                        • 86

Beste Mathijs, ik denk dat het vaak geen lef hebben is... maar je oren gebruiken. Oftewel vooroordelen!
                        Groeten, Koert

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Voor meer info en discussie over Behringer B5 zie http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...?TOPIC_ID=9386

Comment

• Koert
                            • Nov 2002
                            • 86

Dank je! Toch nog ff wat kwijt, aangezien ik bij nader inzien vrij bot reageer op Mathijs...
                            Tuurlijk is een Neumann beter (en 6x duurder), zeker qua freq.karakteristiek. Deze zal bij een Neumann vast veel "rechter" zijn. Maar deze meneer was zo onder de indruk van de klank van deze behringer-microfoon dat ie hem vergeleek met een km140, omdat hij daar zelf altijd mee werkt.
                            Tevens hebben we het ook over Overheads bij een drumstel!!! Niet over het opnemen van bv een symphonie-orkest.
                            En ik vind het altijd raar dat mensen meteen een mening (lees vooroordelen) hebben over een nieuw produkt van een bepaald merk zonder het zelf gehoord of gewerkt mee te hebben.
                            Groeten, Koert

Comment

• Mathijs
                              Moderator
                              • Aug 2002
                              • 1353

citaat:En ik vind het altijd raar dat mensen meteen een mening (lees vooroordelen) hebben over een nieuw produkt van een bepaald merk zonder het zelf gehoord of gewerkt mee te hebben
                              Ik werk bij een regionale oproem en wij hebben redelijk wat bands op locatie. Omdat een KM140 een beetje prijzig is om telkens mee te nemen tensten wij uiteraard ook het goedkopere spul (of krijgen het vaak op test).

Ik zit dus niet zomaar uit mijn net te ouwehoeren. Naar mijn mening zijn de KM140 erg warm van klank. Dit zijn de behringers ook. Maar wat ze bij behringer dan niet lukt is om het zo ongelovelijk goed gedetaileert te krijgen! En dat is dan weer erg jammer, want dat vind ik uit eindelijk toch belangrijker in een mix. Of het nou om live of om studio werk gaat.

citaat:Tevens hebben we het ook over Overheads bij een drumstel
                              Wat wil jij daar mee zeggen? De overhead keuze is verschrikkelijk belangrijk. Die bepaald je halve sound. Een goede overhead mic is zo verschrikkelijk belangrijk. Misschien wel belangrijker dan bij een orkest. (licht uiteraard aan je opname techniek)

Noem mij geen leugenaar AUB.

Comment

Working...