Wat voor een microfoon?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

Kijk ook eens even naar de Studio Projects B1
    groot mebraam cardioide
    Kost 119 euro en klinkt belachelijk goed voor die prijs !!
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Het is jammer dat Vasco zijn vraag in dit onderwerp heeft gesteld, het enige dat hij en kerstboom gemeen hebben is dat ze mics nodig hebben, hun situaties zijn totaal verschillend.

Voor Kerstboom

Geld uitgeven voor een goede mic is nooit verkeerd ook voor jou is de karakteristiek belangrijk als je monitors gebruikt ivm feedback en spil van je moni's die je terug de zaal instuurd. rondom is sowieso een slecht idee. Als dat je budget is koop dan lekker een E145

Voor Vasco

Omte beginnen dit; Je wilt de mics tot 5 meter wegzetten en deze voor monitoring gebruiken? Sorry, maar dat gaat niet werken; op zo'n afstand zul je gain zo hoog op moeten draaien dat de boel al rondgaat voordat er ook maar één noot gezongen is!

Je zegt dat het nodig is voor monitoring voor solisten( en het is ook wel fijn om deze in de zaalmix eruit te kunnen tillen)Well, in dat geval zou ik zeggen;Zet de solisten bijelkaar schaf 1 of 2 goede solistenmics aan, in dit geval raad ik je aan voor de Sennheiser E855 te gaan. Ik zal hier vast wel commentaar op krijgen, maar die dingen klinken beter dan een Shure Béta 87.

Je hebt dan zelfs nog geld over om een E.Q. te kopen voor je monitorsysteem! Want tenzij je je podiumvolume erg laag kunt houden en over een echt goed monitorsysteem beschikt ga je ook die nodig hebben.

Nou, succes ermee....

Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

@Sparky
        Daar Kerstboom en ik op zoek zijn naar een mic, ook al is het voor een ander doel, is het denk ik niet nodig om hier 2 verschillende topics van te maken. Dit gebeurde in het verleden te veel. Misschien dat Kerstboom ook iets met deze info kan van mijn vraag en ik wel wat kan met de info op zijn vraag.

Verder wel onwijs bedankt voor je reactie.

Het gaat hier niet om een zaalmix maar om de repetitie's. Bij een uitvoering (optreden) zijn de situatie's steeds anders en word de techniek meestal geregeld door derde d.m.v. draadloze microfoons.

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

We hebben 4x Behringer B5 aangeschaft en deze werken perfect voor het doel. En voor de prijs leveren ze nog een mooi geluid ook. Allemaal bedankt voor de reactie's.

Comment

Working...