Wat voor een microfoon?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kerstboom
    • Nov 2003
    • 12

Wat voor een microfoon?

Ik ben op zoek naar een microfoon.
    Hij zal vooral worden gebruikt voor spraak en mag rond de 125 euro kosten.

Wat raden jullie aan?
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

het is te zien waarvoor het moet dienen, is het voor recording? dan zou ik een Stagg aanraden (aangezien de prijsklasse)

Comment

• Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

Ik zou voor een allround microfoon gaan. Een sennheiser E845 is naast zang ook erg goed voor spraak. SM58 zou ik niet aan beginnen. Een ander mooi merk voor spraak vind ik Audix.
      De OM2 kost 129,- en als je nog een oude mic. hebt liggen krijg je 50 euro inruilkorting. Info kan je vinden op www.audix.nl

Stagg en al dat andere stageline spul zou ik juist afraden. Voor 125 euro is er echt wel een A merk te koop.
      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Als het alleen een beetje voor spraak is (in de zin van: een dj die 2x per avond iets omroept) dan hoef je naar mijn mening niet persee een A-klasse merk te nemen. Met een simpele mic. van 30 euro ben je ook al redelijk af. Als deze vaker per avond wordt gebruikt en als er ook gezongen door moet worden en/of hij wordt in de verhuur gegooid, dan moet je toch cker wel een degelijk merk nemen (Sennheisertjes kijken kan dan ook geen kwaad)

Dus hoevaak per avond, preciese doel, waar (eigen gebruik, verhuur...)

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Ook ik zoek microfoons maar dan gaat het erom dat een grote groep mensen staan te zingen bij een band. Deze band speelt zo zacht mogelijk maar dan nog zijn solo's van de zang slecht te horen. Nu wil ik door het plaatsen van 2 of 3 mics er voor zorgen dat de zangers zichzelf kunnen horen met een monitor. De afstand tot de mics zal ongeveer 1 tot 5 meter bedragen. Wat is hier geschikt voor. Budget van de groep is ongeveer € 500,00.

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

moet er ook een monitor van het budget worden gekocht? Zoja, dan krijg je het moeilijk!
            Anders kun je 3x Sennheiser 845 of 2x Sennheiser 855 nemen. Goed genoeg voor dit soort toepassingen...

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

als de afstand 1 tot 5 meter bedraagt ga je er met een dynamische micro niet komen volgens mij...
              stereokoppels zou ik dan eerder aanraden. Maar dan kom je weer niet toe met je 500 euro.

Comment

• kerstboom
                • Nov 2003
                • 12

Ik ga hem niet iedere dag gebruiken. Maar wel enkele keren per week. Ik heb nu een microfoon van 25 euro. Alleen ben ik niet meer zo tevreden over de microfoon. Hij klinkt niet echt geweldig.

Waarom raad je mij de Shure SM58 eigenlijk af? Is deze dan veel duurder dan zo'n 125 euro?

Comment

• Robert
                  • Aug 2000
                  • 630

Als je het alleen voor spraak gebruikt voor bij een drive-in show o.i.d. zou ik niet zo'n dure microfoon aanschaffen... nergens voor nodig en dus zonde van het geld. Voor iets van 40 euro kan je best wel een goede microfoon vinden die hetzelfde klinkt als een sm58 van shure. Alleen zijn ze misschien wat minder stevig (maar goed, hoe lomp ga je ermee om...?) en misschien ook wel feedbackgevoeliger, maar als je toch achter je luidsprekers staat...

Een sm58 kost naar mijn weten rond de 120 euro, een beta uitvoering is wat duurder (dacht rond de 165 euro)

Groeten! Robert

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Van het budget gaan alleen mics worden gekocht, monitors en versterker hebben ze al. Ik was al aan het kijken naar condensators maar deze zijn knap prijzig en hebben fantoom nodig. Ze hebben een klein mengpaneel (8 kanaals) zonder fantoom.

[:I] Ik ben zelf geen expert, wat zijn stereokoppels?

Comment

• Triple S
                      • Sep 2000
                      • 808

Leuke betaalbare condensators: www.mipro.com.tw
                      Verkrijgbaar bij (o.m. www.degrooth.nl)

Is niet alleen leuk, maar ook nog eens goed spul.
                      Don\'t call me DJ!

Comment

• troubles gone
                        • Nov 2003
                        • 6

probeer 2 condensator op de kop te tikken. je kunt zelf ook stereo koppel maken. door de 2 micro zo te kruisen in een 90 graden hoek en dat de ene kop boven de anderv staat.
                        eventueel als dit zelfs te duur is, kun je ook 2 sm57 nemen, al moet je dan wel iets dichterbij met je mics. hier kun je het zelfde grapje doen met stereokoppel. teminste als je het stereo effect wil. maar met condensator werkt het wat beter. let wel op je feedbacks op de monitor.

- paar vraagjes, hoeveel man(vrouw) is het koor?
                        - wat voor intrumenten gebruikt de band?

mischien kan het koor ook wel wat luider gaan zingen, hehe (geintje)
                        dussss..

Comment

• skylineshow
                          • Oct 2003
                          • 71

kerstboom,

wanneer je toch de kant uitgaat van shur sm58'jes e.d. kan ik je adviseren de beta - versie te kopen. Deze is voor spraak een stuk helderder doordat de 3000-5000hz (spraak is voornamelijk tussen deze frequentie's) frequentie's beter worden opgenomen en de rest enigsinds gedempt word (gelijk het verschil tussen de sm58 en de sm58beta).

Comment

• vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

Het koor bestaat uit 40 man. De band uit: drums, bas, 2x gitaar, 2x toetsen (e. piano en synth), 4x viool, 2x cello, pecussion, pauken, 2x fluit, 1x picolo, 4x klarinet en xylofoon.

Wij hebben onze ogen laten vallen op de Behringer B5 condensator. Hier zitten 2 kapsels bij voor nier en kogel. Deze kosten ongeveer € 100,00. Hier willen wij er 4 van kopen en dan 2x een 2 kanaals fantoomvoedingkastje erbij. Is dit wat ?

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Door er 4 te kopen met fantoomvoedingkastjes gaan we € 150,00 over ons budget heen maar dat is geen probleem, wel het maximum wat we boven de € 500,00 mogen gaan.

Comment

Working...