omzeilen limiter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janleenhouts
    • Nov 2003
    • 1

omzeilen limiter

hallo allemaal, waarschijnlijk hebben jullie net zo'n hekel aan limiters als ik, bij ons staat dat ding na een bezoekje van een chagrijnige milieupik inmiddels zo krap afgesteld dat ie bij elke scheet het geluid afknijpt. Ik heb wel eens gehoord dat er een trucje is om de limiter te omzeilen zonder de zegels te verbreken of onwijs in de versterker te gaan klooien, weet iemand misschien hoe dat moet??? Wij zouden er onwijs mee geholpen zijn.
  • MSSS
    • Jul 2003
    • 365

Ik heb misschien een optie: een kabel buiten die limiter omleggen naar je amps toe en als de irri mileu pik dan komt snel ff het zaakje omzetten.
    Verder heb ik niet zo snel een idee.
    oleole ik heb EV :)

Comment

• S500D
      • Feb 2003
      • 215

Dan ben je wel te laat want dan istie vent er al, staat zo raar als jij aan de kabeltjes gaat rommelen als die vent er is.
      U draait, Wij vragen.

Comment

• Pieter Huijgen
        • Sep 2003
        • 766

Sinds wanneer mag de milieupolitie zelf aan apparatuur zitten? Het zijn gediplomeerde waarschuwers, die alleen mogen waarschuwen en bonnen uit mogen delen bij herhaaldelijke overtreding.

Ik heb dusdanige ervaringen met dit soort mensen dat ik ze nooit aan apparatuur zou laten zitten. Een keer kwam de milieupolitie naar mij toe met een concert waar ik stagemanager was. Hij constateerde op 25 meter 93 dB in plaats van de toegstane 85 dBA. Ik moest hem er wel even op wijzen dat zijn meter ingesteld moest staan op dBA (stond op dBC) en dat het eerlijker is (zeker met live acts) om een duurmeting te doen.

Een oplossing om dit te omzeilen? Gewoon het apparaat overbruggen met een kabel + schakelaar
        Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• MSSS
          • Jul 2003
          • 365

dat was ik dus vergeten te vertellen een schakelaar
          hoe simpel kan het leven zijn.
          oleole ik heb EV :)

Comment

• PowerSound
            • Nov 2001
            • 1892

En wanneer de meetmic op de verdeelkast staat aangesloten en bij overtreding van het aantal dB's de stroom afzet ? Oplossing (behalve eigen aggregaat)?
            PSL Bvba powered by
            L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
            Yahama LS9-32 / MC7L-48
            Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
            Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Mathijs
              Moderator
              • Aug 2002
              • 1353

In cafes en Discoteken heb je limmiters met een zegel er op. Zover als ik weet mag alleen maar iemand van die dienst die dingen weg halen. je kan hem onzeilen door bas weg te draaien. dat soort dingen. Maar dat ding zal er ook niet voor niks zitten zou ik zeggen.

Of ben ik nou gek?

Comment

• Overdrive
                • Feb 2002
                • 717

Als het om de DX38 van EV gaat weet ik wel een sneaky achterdeurtje [].

Groeten Joost

Comment

• dome
                  • Mar 2002
                  • 159

Er zijn ook nog xlr naar xlr adapters met een weerstand erin en een schakelaar erop. (signaal verzwakker)

Zet deze tussen de limiter en je amp. en je hebt weer wat speling in je volume.

Comment

• movinghead
                    • Aug 2001
                    • 559

Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
                    In welke dorp gaat dat zo?
                    [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

trucjes? hmm,

1)Probeer in ieder geval aardig te doen tegen de betrefte ambtenaar als je bijvoorbeeld bij een openlucht evenement met hem te maken heb.

2) Luister, zolang hij aanwezig is, naar hem. Zachter is zachter. Doe je gewoon wat hij vraagt dan is de kans dat hij snel nog een keer komt meteen een stuk kleiner.

3) Richt je hoog opgestapelde PA naar beneden het publiek in en niet rechtuit over het publiek heen. Daar moet je geluid zowiezo al terecht komen, maar het dempt ook nog eens lekker

4) Zet in je contract dat je NIET met limmiters werkt die de stroom afkappen. Je wilt er desnoods best een parspotje aan hangen maar jou versterkers vinden dit soort limmiters niet leuk.

5) Neem een mooie XLR haspel mee zodat je de meetmicrofoon die natuurlijk precies voor de PA hangt, ergens in de kleedkamer kan hangen of zo. Hangt die mic te hoog, sluit dan een eigen mic aan op de limmiter en hang die ergens op een stil plekje.

6) Neem een cd-tje op met brom en ruis en zeg te de zaaleigenaar "zie je wel, die limmiter bromt!". Wedden dat je de limiter niet hoeft aan te sluiten. De zaaleigenaar wilt immers ook gewoon feest.
                      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• dome
                        • Mar 2002
                        • 159

citaat: Er zijn ook nog xlr naar xlr adapters met een weerstand erin en een schakelaar erop. (signaal verzwakker)

Zet deze tussen de limiter en je amp. en je hebt weer wat speling in je volume.
                        citaatit heb ik nog nooit meegemaakt.
                        In welke dorp gaat dat zo?
                        Dit heb ik ondermeer op de volgende lokaties gezien.

Sporthallen zuid Amsterdam (hellraiser)
                        Energie hal Rotterdam (megarave)

Comment

• movinghead
                          • Aug 2001
                          • 559

Ik heb de indruk dat Jan het over een vaste lokatie heeft.
                          Op eenmalige evenementen kan ik het me voorstellen.
                          [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• Klaaske
                            • Jun 2003
                            • 571

citaat:6) Neem een cd-tje op met brom en ruis en zeg te de zaaleigenaar "zie je wel, die limmiter bromt!". Wedden dat je de limiter niet hoeft aan te sluiten. De zaaleigenaar wilt immers ook gewoon feest.
                            [}][}][}] hihi

zeker wel goed [8D]
                            <font size=\"1\">
                            Groeten,
                            Jaap
                            <b>
                            -[GSXke :)]-
                            </font id=\"size1\"></b>

Comment

• Michel van de Beek
                              • Oct 2000
                              • 283

Hoe in de praktijk met deze problematiek omgegaan wordt , en kan worden, is enorm afhankelijk van de uitvoerend ambtenaar. Twee praktijkvoorbeeldjes:

1) Openlucht dance-evenement, dichtsbijzijnde huis op 60m. Ambtenaar:" Je draait nu 104 - 106 dB-A op de dansvloer. Ben net gaan meten aan de gevel, op zich netjes. Alleen maak ik me beetje zorgen over het laag, is toch wel erg stevig. Als je de 30Hz band drastisch kan verminderen, klein dipje in de 63 en 125 Hz banden, en verder in de gaten kan houden dat het volume niet omhoog gaat ... dan gaan we het wel redden"

2) Indoor Techno-evenement, dichtsbijzijnde huis zo'n 300m. Ambtenaar:" Mmmmz .... geluid aan de gevel valt weg onder omgevingslawaai. Kunnen dus officieel geen meting doen, zal het geluid gaan limiten op 94 dB-A op de dansvloer"

Wij: "Meneer zou u een ander meetpunt kunnen zoeken, geluidsplan is zo ontworpen dat geluid daar op geconcentreerd wordt, zodat brongeluid verminderd kan worden en daarmee de overlast. Hebben we uw instantie ook laten weten middels een memo. Verder kan u met uw meter geen Leq meten (=gemiddelde). U begrenst dus op piekwaarden, die zomaar een aantal dB hoger liggen dan het gemiddelde. Kortom idien u daar op die manier meet, maakt u het evenement onmogelijk. 7000 man publiek maken meer herrie"

Ambtenaar:"Als we konden meten aan gevel, dan mogen we daar op inregelen. Nu zie ik mij genoodzaakt binnen te meten. Ik sta erop om in het midden te meten met mijn meter. Zo niet ... dan geen evenement"
                              Groeten,
                              Michel

Comment

Working...