omzeilen limiter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

citaat:Geplaatst door dome

citaat: Er zijn ook nog xlr naar xlr adapters met een weerstand erin en een schakelaar erop. (signaal verzwakker)

Zet deze tussen de limiter en je amp. en je hebt weer wat speling in je volume.
    citaatit heb ik nog nooit meegemaakt.
    In welke dorp gaat dat zo?
    Dit heb ik ondermeer op de volgende lokaties gezien.

Sporthallen zuid Amsterdam (hellraiser)
    Energie hal Rotterdam (megarave)
    Wat jij bedoelt is een attenuator (geen idee of ik het goed schrijf), een soort van adapter met een att- of een pad-knop die het signaal verzwakt. Waarom je dit tussen de limmiter en je amp zou moeten zetten is mij niet duidelijk. Het gaat volgens mij juist zachter op deze manier.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

citaat:Geplaatst door Michel van de Beek
      Ambtenaar:"Als we konden meten aan gevel, dan mogen we daar op inregelen. Nu zie ik mij genoodzaakt binnen te meten. Ik sta erop om in het midden te meten met mijn meter. Zo niet ... dan geen evenement"
      Zo'n grote l*l ben ik gelukkig nog niet tegengekomen, en in de gemiddelde milieabeamte snapt ook heus wel dat je in ieder geval niet op de dansvloer moet meten. Als hij dat niet snapt dan moet je hem dit misschien eens (op een rustige manier) proberen uit te leggen.

Comment

• Michel van de Beek
        • Oct 2000
        • 283

citaat:
        Zo'n grote l*l ben ik gelukkig nog niet tegengekomen, en in de gemiddelde milieabeamte snapt ook heus wel dat je in ieder geval niet op de dansvloer moet meten.
        Verhaal wordt nog mooier ... op een gegeven moment begon het publiek zich te irriteren aan het zachte geluid (en terecht!). Dit deden ze op een zodanige manier dat de meter van meneer de ambtenaar verder uitsloeg dan die 94 dB. Het geluid moest meteen een stuk zachter van hem. Met als gevolg dat het leek alsof al het geluid uitviel, behalve de monitor van de DJ. Had een fluitconcert tot gevolg.

7000 man aan het fluiten is best intimiderend en was zelfs deze aardige ambtenaar een beetje teveel van het goede. Daarna alle gains na de limiter (voor zover dat nog kon ... die eikels hadden bij het inregelen alles open laten zetten) open. Helaas kon er maar een dB of 6 bijgepompt worden.

Resultaat ... vanaf dat moment acceptabel volume op de dansvloer. Geen enkele klacht. Een deelraad van de gemeente die totaal over de zeik was. Ze hebben namelijk het standpunt dat die locatie niet geschikt is voor evenementen. En willen er eigenlijk graag zelf iets gaan doen.
        Groeten,
        Michel

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

1) niets doen in zalen waar limiters staan. Het werkt niet en het gaat ook niet werken.

2) Trek je stroom ergens anders vandaan

3) Leg een kabel om de limiter heen.

4) als je nog steeds met de limiter in je systeem wil werken kun je inderdaad het signaal met een weerstandje verzwakken voor het de limiter in gaat. (" geprepareerd kabeltje" ) Hij zal later uitgaan terwijl de oorzaak niet te vinden is.

Zodra er mannen met meters langskomen is elke poging futiel. Dus nogmaals: nooit een klus met begrenzers aannemen. Laten die gemeentes lekker in de ***zakken.
          lekker belangrijk!

Comment

• T-Nuzz
            • Dec 2002
            • 274

Ok, het zijn voor ons rotdingen die limiters zeker die met stroomonderbreking, maar ze zitten er niet voor niks. Je zal maar in de buurt van zo'n discotheek wonen. Een enkel evenement, prima, moeten die mensen maar mee leven. Levert over het algemeen ook niet zoveel klachten op. Maar als het iedere wo, do, vrij, za en zondag het geval is hebben die omwonenden toch wel een standpunt lijkt me.

Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• nightline
              • Oct 2002
              • 1001

Hier in Prinsenbeek heeft haast iedere horeca gelegenheid een limiter. De gelegenheden met een zaal hebben een limiter die de voeding uitschakeld. De kastelein is verplicht er op toe te zien dat de DJ of band op die limiter aangesloten is. Het is uiteraard simpel om een loze stekker in het apparaat te steken, maar als het geluid hierdoor alsnog te hard gaat en er dus klachten komen, krijgt de kastelein een boete van 1000 euro!!!!
              Het enige wat naar mijn ervaring en idee helpt is: 1- doorprikken op de huis-installatie om het geluid te verspreiden. 2-een limiter in je eigen installatie hangen die sneller reageerd dan de limiter van de gemeente ( deze limiters hebben een bep.vertraging )hierdoor kun je nog een aceptabel niveau halen.
              Uiteindelijk is het natuurlijk ook gewoon kl*te die limiters, maar als we eerlijk zijn wordt het vaak door een paar DJ / bands in de hand gewerkt door onnodig hard te spelen/draaien.

groeten

Jack
              Powered by AudioMadness....

Comment

• Martin-vdB
                • Oct 2003
                • 85

citaat:Geplaatst door cobi
                Wat jij bedoelt is een attenuator (geen idee of ik het goed schrijf), een soort van adapter met een att- of een pad-knop die het signaal verzwakt. Waarom je dit tussen de limmiter en je amp zou moeten zetten is mij niet duidelijk. Het gaat volgens mij juist zachter op deze manier.
                Heel simpel, je regelt alles in wanneer je dus op -20dB staat dankzij je attenuator en zodra de "wet" thuis is haal je de -20dB er af en heb je dus vol vermogen

Comment

• cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

citaat:Geplaatst door Martin-vdB

citaat:Geplaatst door cobi
                  Heel simpel, je regelt alles in wanneer je dus op -20dB staat dankzij je attenuator en zodra de "wet" thuis is haal je de -20dB er af en heb je dus vol vermogen
                  Maar.... als je dat ding, zoals vermeld in het verhaaltje van 'dome' tussen de limmiter en de versterker doet, dan draai je uiteindelijk gewoon op hetzelfde volume. Je kan alleen je hoofdfader wat hoger open gooien maar het uiteindelijke volume zal in beide gevallen hetzelfde zijn. Je schiet er dus weinig mee op.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4516

Dat werkt dus niet omdat die limiters het acoustische geluid meten met een microfoon. (tenminste degene die ik tegen ben gekomen)

Een weerstandje voor de limiter helpt wel omdat je de meting van de limiter een lagere waarde voedt dan er werkelijk is. [}]
                    lekker belangrijk!

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2138

citaat:Heel simpel, je regelt alles in wanneer je dus op -20dB staat dankzij je attenuator en zodra de "wet" thuis is haal je de -20dB er af en heb je dus vol vermogen
                      En dit wordt werkelijk zo gedaan?
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

hee, cobi was me voor.... [:0]
                        lekker belangrijk!

Comment

• cobi
                          • Aug 2002
                          • 1083

Je kunt natuurlijk omzeilen wat je wilt, maar als er een controle komt van een milieupik, en je gaat te hard, en ze zien dat die limmiter niet goed werkt, dan ben je dus alsnog de Sjaak.

We hebben het trouwens wel over 'die ambtenaren', maar de horeca is ook wel een beetje schuldig. Er wordt pas aktie ondernomen als het in de wet dingen verplicht worden. Een paar jaar terug zag je opeens overal nooduitgangen bij komen. Misschien dat er ook maar eens een wet moet komen voor isolatie van horeca panden. Dat zou ons als geluidstechnici en ander herriemakend volk een hoop gezeik schelen.

Comment

• cobi
                            • Aug 2002
                            • 1083

Je kunt natuurlijk omzeilen wat je wilt, maar als er een controle komt van een milieupik, en je gaat te hard, en ze zien dat die limmiter niet goed werkt, dan ben je dus alsnog de Sjaak.

We wijzen nu allemaal wel naar 'die milieupikken van ambtenaren', vaak vind ik de zaaleigenaar ook schuldig. Er wordt van alles mooier gemaakt aan een pand maar aan fatsoenlijke isolatie wordt niet gedacht. Als horeca panden gewoon allemaal aan bepaalde isolatie eisen voldoen dan zijn we in een klap van al die limmiters af.

Comment

• djcenter
                              • Aug 2003
                              • 78

Overdrive
                              Zeg eens ik heb 2 DX38's hoe doe je dit dan ???
                              mvg Tony
                              Toen las ik dit op het forum \"Wel tof hé zo een gloeidraad-Gobo\" !!! haha lol

Comment

• djcenter
                                • Aug 2003
                                • 78

in een zaaltje in affligem hadden we 1 stopcontact ter beschikking en daarop zat de limiter !!!! lol

Ik vroeg dan ook vriendelijk waar ik mijn 64AMP stekker kon pluggen lol

Gelukkig Zijn er nog niet veel limiters die een 64amp kabel kunnen
                                onderbreken. denk ik toch.

Vond anders het blauwe zwaailicht van de limiter een tof effectje

Gelukkig kwam politie pas na 04.00 uur
                                Toen las ik dit op het forum \"Wel tof hé zo een gloeidraad-Gobo\" !!! haha lol

Comment

Working...