Allen & Heath Wizard

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pascal
    • Jan 2003
    • 69

Doe eens een A-B vergelijk met de Midas Venice. Venice heeft meer dynamiek (headroom).

Comment

• davinci
      • Sep 2003
      • 19

hebben jullie nooit gemerkt dat de wizzard erg ruist en dat de aux uitgangen ten opzichte van elkaar anders klinken? en wat denken jullie van het volume en klankverschil tussen links en rechts?

verder een prima tafeltje zeker voor dat geld. wij hebben er intussen vier in gebruik.....
      geluid is niet licht maar licht maakt soms wel geluid....

Comment

• jans
        • Feb 2003
        • 869

citaat: hebben jullie nooit gemerkt dat de wizzard erg ruist en dat de aux uitgangen ten opzichte van elkaar anders klinken? en wat denken jullie van het volume en klankverschil tussen links en rechts?
        Dit probleem heb ik ook met een GL2 en GL3. Heeft iemand de oplossing??
        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Ibvee
          • Nov 2002
          • 714

citaat:Geplaatst door pascal

Doe eens een A-B vergelijk met de Midas Venice. Venice heeft meer dynamiek (headroom).
          Yep, doe eens een prijsvergelijking met de Midas Venice....
          Daarnaast komt nog dat de venice 160 maar 1 type is, naar mijn weten, en de wizzard meerdere, als je 16 mono nodig heb in 19" valt de midas alweer weg.

Groet => Micha
          De groeten => Micha

Comment

• test12
            • Jan 2003
            • 901

Wel eens geprobeerd niet op de uitsturing te letten.
            En een opsteling b.v. openlucht, condities links rechts gelijk?
            Reden waarom VU meters (geen ledbars)voor sommige toepassingen nog
            zo in zijn.

Comment

• Jag
              • Nov 2002
              • 319

Idd dikke kans dat je naar een verschil in akoestiek aan het luisteren bent. De enige keer dat ik anders klinkende aux outputs had, was toen een speaker een aanlopende woofer had

Comment

• davinci
                • Sep 2003
                • 19

citaat:Geplaatst door Jag

Idd dikke kans dat je naar een verschil in akoestiek aan het luisteren bent. De enige keer dat ik anders klinkende aux outputs had, was toen een speaker een aanlopende woofer had
                luister maar eens goed met een goede koptelefoon of i.e.m. naar het verschil tussen aux 1-2 en 3-4. je kunt op de auxmaster afluisteren en als je b.v. 1 en drie tegelijk hebt ingedrukt krijg je 1 links en 3 rechts te horen (leuk trucje welke niet iedereen kent). ik word er onpasselijk van als ik er te lang naar luister.

het verschil komt volgens mij bij de pre-post schakeling vandaan. aux 1 en 2 hebben dit niet en 3 en 4 wel.
                het volume (en klank-)verschil tussen links en rechts komt denk ik bij de goedkope faders vandaan. ik ga ze eens vervangen door betere... het is trouwens bij nul db uitsturing niet te horen maar een heel gebied eronder wel....

oja, het ingebouwde effectprocessortje is erg leuk te bedienen met een oud laptopje (wel met een midi-converter!) en een stukje software welke je kunt vinden bij a&h op de site....
                geluid is niet licht maar licht maakt soms wel geluid....

Comment

• mr sound support
                  • May 2003
                  • 28

Wij hebben ook een wizard 14-4-2 en hij bevalt goed voor het werk waar hij voor bedoelt is, kleine zaaltjes etc. Wat mij ook opgevallen is, is de best wel flinke ruis en het verschil in de masters tussen links en rechts. Dit heeft inderdaad alles te maken met de kwaliteit van de faders, tip zoek (lees meet) welke twee faders het best bij elkaar in de buurt komen en soldeer ze om. Dit euvel hebben we ook bij de GL series van A&H ondervonden en op dezelfde manier opgeheven, Maar ja wat verwacht je voor die prijs, en kijk eens wat je allemaal met dat ding kan. Waar we ook al problemen mee hebben gehad is met de inserts, maar dat komt zelfs bij de grote Midas tafels wel eens voor.

Comment

• paulheu
                    • Oct 2003
                    • 156

citaat:Waar we ook al problemen mee hebben gehad is met de inserts, maar dat komt zelfs bij de grote Midas tafels wel eens voor.
                    Wel eens? da's nog eens een understatement. MIDAS is een van de meest overgewaardeerde merken vindt ik. Nee als ik dan een dure tafel moet, dan een Crest aub..

En de Venice.. is niet eens een midas ontwerp, maar van moederbedrijf Dynacord.. een soort my first sony maar dan van midas..

Comment

• peternotermans
                      • Oct 2003
                      • 156

Ik heb zelf een A&H Wizard 16:2DX. Het enige nadeel vind ik dat als je aan het opbouwen bent (kanalen inprikken dus) met de fantoomvoeding aan en de master faders enigszins open (CD'tje als achtergrond) je een flinke pets over je installatie kan horen, ook als de betreffende kanalen "off" staan met de kanaalfaders naar beneden.

Dit is ook bekend bij de fabrikant; kijk maar eens op de FAQ op

en zoek op "phantom"

Zij adviseren om de PAD switch te gebruiken om het effect te verzachten. Ikzelf los het als volgt op:
                      Ik sluit alles aan met de fantoomvoeding uit. Als ik klaar ben trek ik de masterfaders naar beneden, zet de fantoomvoeding aan en zet de masterfaders weer terug. Werkt uitstekend!

Voor de rest ben ik 100% tevreden over dit tafeltje (voor de critici: jaja natuurlijk kan het altijd beter...)

En oh ja: verwacht geen wonderen van de ingebouwde effectprocessor...
                      --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

• Jag
                        • Nov 2002
                        • 319

citaat:Geplaatst door davinci

citaat:Geplaatst door Jag

het verschil komt volgens mij bij de pre-post schakeling vandaan. aux 1 en 2 hebben dit niet en 3 en 4 wel.
                        De versie die wij hebben (14:4:2) heeft iig wel pre/post fade schakelbaar op zowel aux 1&2 als 3&4:

Zit trouwens geen ingebouwde effect processor in, was op zich wel handig geweest, nu moet ik vaak een extra effect rack erbij zetten voor alleen een galmpie (TC M2000).

Comment

• mr sound support
                          • May 2003
                          • 28

Zoals Peter twee meter, al zei die effect processor die in de 16-2 zit is het niet helemaal, kun je beter met je TC aan de slag, of je maakt een case waarin je mengtafel boven in gebouwd zit en onderin je effect aparatuur, werkt perfect en je hebt minder plaats nodig

Comment

Working...