American audio V4000 of Crown MT2400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

mooi verhaal : ooit was er hier in enschede een MRI-scan kapot in het ziekenhuis, je weet wel, zo'n enorm magnetische tunnel waar mensen in geschoven worden. Bleek dat de specifieke versterker uit amerika moest komen, kosten 30.000 dollar, en een levertijd van 4 maanden. crown MA5000 erop, klaar.

Comment

• Stefke
      • Sep 2003
      • 259

**************,

citaat:geplaatst door **************
      gefeliciteerd
      Danku Danku

citaat:en let ff op de crossover die je gaat gebruiken bij je tops. Neem wel de originele , dat wil namelijk nogal eens schelen in klank...
      Wat bedoel je met de originele cross van de tops gebruiken? Ik wil 3-weg Actief filteren. de huidige topkasten zijn geladen met Fane en daar zit ook nog eens een filter in de kast, maar ik dacht dat ik die niet meer nodig zou hebben bij actief filteren?

Of heb ik het niet goed begrepen
      ah zo dan

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...?TOPIC_ID=8525 pagina 2 bijna onderaan punt 3.

is vooral bij koppelen erg van belang, maar daar heb jij weer minder last van....

Comment

• Stefke
          • Sep 2003
          • 259

Sorry Mac,

Ik ben even naar het topic geweest, maar ik vrees dat ik hem nog niet doorheb.

citaatunt 4: iedere hoorn is per definitie kut, omdat er een behoorlijk aantal faseproblemen in zitten.
          Dit moet gecorrigeerd worden. Dat doen we dmv hoorn-correctie, in een processor. oa EAW, NEXO en JBL Meyer hebben dat goed begrepen. Maar de meeste idioten slaan die processor over, onder het mom van : er is een speaker-management-systeem, dat universeel is, en goedkoper dan de originele. En da's nou net de truc. Dat klinkt voor geen meter, en veroorzaakt alleen maar fase-problemen, die je hoort als een enorm schel, of juist schreeuwerig geluid. Terwijl dat systeem (incl processor) juist hoofdzakelijk was uitgevonden om delay's- en daardoor faseproblemen op te lossen. Maar dan moet je wel een originele processor gebruiken, die je amps ( das gemakkelijker) en dus je speakers eerst uit hun eigen interne problemen helpt.
          Wil je nu zeggen dat ik ook nog een processor moet gaan gebruiken?

Moet ik een cross-over van rodec zoeken (vermits de Rodec de tops bediend) Ik denk dat Rodec dat niet heeft.

Of moet ik een Fane cross-over zoeken? Maken volgens mij ook geen Cross-overs (kan er toch niks over vinden)

Sorry, Ik ben geen techneut, dus voor mij klonk het nogal chinees.

Ik wil wel bijleren, dus als je het eenvoudig kan formuleren, graag
          ah zo dan

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

pak maar een behringer, http://www.behringer.com/02_products...X3400&lang=eng
            omdat inderdaad fane en rodec niet echt een goeie hebben ( sorry, ff overheen gelezen.)

Comment

Working...