American audio V4000 of Crown MT2400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

American audio V4000 of Crown MT2400

Snelle vraag,

Ik kan een Crown MT2400 occasie aankopen voor de prijs van 1000€

Voor die prijs heb je ook nieuw een American Audio V4000 of zelfs een V5000.

wat is volgens jullie de beste keuze, vermits op het forum beide merken als heel goed gequoteerd worden.

De Crown geeft op papier wel iets minder watt, maar heeft dan weer een veel hogere damping factor.

Gebruik zou zijn om subs aan te sturen van 2x 18" per kast aan 300w RMS per speaker. Ik wil er rekening mee houden dat ik eventueel nog 2 zo'n baskasten bijkoop om dan op 2Ohm te werken.

Graag uw reacties[?]
    ah zo dan
  • Triple S
    • Sep 2000
    • 808

Tja een nieuwe amp van een (met alle respect) "budget"-merk, of een tweedehands van een gerenommeerd merk?? Blijft lastig kiezen, hangt ook van de staat van de Crown af natuurlijk.
    Voor subs is een hoge dempingsfactor prettig, en Crown is natuurlijk een topmerk.
    Aan de andere kant staan de ADJ-amps ook niet verkeerd te boek.

Lastige keuze, maar ik zou voor de Crown gaan.
    Ten eerste (in mijn ogen) toch de betere versterker van de twee (en zeker stabiel op 2 Ohm), ten tweede krijg je er nog wat voor terug als je besluit hem weer te verkopen.

Succes met je keuze!
    Don\'t call me DJ!

Comment

• Klaaske
      • Jun 2003
      • 571

Simpel, de Crown natuurlijk als Crowngebruiker
      <font size=\"1\">
      Groeten,
      Jaap
      <b>
      -[GSXke :)]-
      </font id=\"size1\"></b>

Comment

• bewap
        • Jun 2002
        • 239

Ik zou voor Crown gaan, is zeker meer waardevaster dan AMDJ. En dat is voor de verkoop zeker interessant, je hebt dan waarschijnlijk bijna geen verlies. In tegenstelling tot de AMDJ die nieuw is waardoor er zeker de helft vanaf gaat, bij de Crown misschien 10 procent (ligt eraan over hoeveel jaar je hem verkoopt...)

Voor sub is de dampingsfactor van zeer groot belang dus dat zou ook een reden kunnen zijn om voor de Crown te gaan.

Comment

• Davy Gabriels
          • Aug 2002
          • 819

Is de versterker een Microtech 2400 of een Macrotech 2400? Volgens mij mogen deze niet op 2 ohm werken,alleen de Macrotech 5000 mag dit.
          Vanaf de nieuwere types (2401,2402) mogen ze wel op 2 ohm belast worden.
          (is een verhaal wat mij verteld is geweest,ben niet 100% zeker van de juistheid)

Comment

• erikdrnl
            • Jan 2003
            • 134

de crown mt 2400 kan zelfs op 1 ohm draaien
            erik

Comment

• embie
              • Mar 2002
              • 83

moeilijke keuze inderdaad.

ik heb beide modellen in gebruik:
              de amcron macrotech 2400 en ADJ V4000

klankkwaliteit van Crown is natuurlijk beter dan ADJ, maar
              de ADJ heeft een ingebouwde filter en clip limiter...

Aan de andere kant verbruikt de crown veel minder stroom dan de ADJ,
              (16A minimum nodig). Het blijft dus een keuze wat je belangrijk vindt,

PS: beide versterkers kunnen op 2 ohm gebruikt worden, heb nog geen slechte ervaringen hiermee gehad (alhoewel ik t niet aanraad).

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2138

adj v4000 heeft bij ons ook al op 2 ohm gedraait de ganse avond lang.

ging perfect alleen moet je er op letten dat je dus max op 0db speelt en zeker niet in het rood. of hij het dan nog uithoud weet ik niet.
                niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Stefke
                  • Sep 2003
                  • 259

Ow, is er dan een verschil in Macrotech en Microtech? En waar zit het hem dan in?

Ik heb de advertentie uit een 2de hands krantje en daar staat Amcron (Crown) MT2400. Op de foto lijkt het een grijze amp te zijn met het merk Crown en staat er nergens AMcron vermeld.

Ik zou morgen gaan kijken naar de Amp, dus een snel advies wat het verschil is zou nog welkom zijn.

Alvast bedankt voor al jullie reacties
                  ah zo dan

Comment

• Ward
                    • Aug 2000
                    • 352

amcron is europese naam voor crown
                    Groet,
                    Ward

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

citaat:Geplaatst door Davy Gabriels

Is de versterker een Microtech 2400 of een Macrotech 2400? Volgens mij mogen deze niet op 2 ohm werken,alleen de Macrotech 5000 mag dit.
                      Vanaf de nieuwere types (2401,2402) mogen ze wel op 2 ohm belast worden.
                      (is een verhaal wat mij verteld is geweest,ben niet 100% zeker van de juistheid)
                      geluol, altijd 2 ohm op een crown mogelijk.

Verschil tussen macro en micro : van buiten : de macro heeft een signaal-ledje ( groen) en een paar odep-ledjes en een luchtfilter wat er nog al prominent voorzit, en volumeregeling. De micro heeft dit niet.

Van binnen : kijk ff op de crown-site.

Comment

• Stefke
                        • Sep 2003
                        • 259

Dan is het dus een Macrotech.

En inderdad, 2Ohm stabiel levert ie 1050W per kanaal.

Staat zo in de specs. Ik veronderstel niet dat zo'n merk zulke getallen in de specs. zet als die dingen niet betrouwbaar zijn op 2 Ohm.

Ophaling is uitgesteld, zal uiteindelijk voor morgen zijn.

SSSPANNEND!!!!
                        ah zo dan

Comment

• Stefke
                          • Sep 2003
                          • 259

[8D][)][]

Olé, Olé, ik kocht net m'n 2de C[:X]

Yes dames en heren, ik heb de crown gekocht (uiteindelijk slechts voor 700€ met CLP-module!!). Hij ziet er gebruikt uit, maar werkt nog perfect en is vanbinnen ook netjes onderhouden.

Strakke weergave dat die amp geeft!!! Geloofde nooit dat er zulk een geluid uit m'n bassen kon komen

Ik krijg het alleen wel in m'n rug als ik m'n amprack moet heffen.

Amcron (Crown) Macrotech 2400 voor laag
                          Carver PM-1.5 voor mid
                          Rodec HDA-450 voor hoog (lach maar, deze amp geeft lekker hifi en is niet kapot te krijgen)

EQ van Niko (weet niet of het een goed merk is, maar heb hem gekregen en werkt wel naar behoren)

Nu nog een 3 weg actieve cross vinden en we zijn vertrokken[][]

Life can be bjoetiful
                          ah zo dan

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

citaat:Geplaatst door Stefke

[8D][)][]

Olé, Olé, ik kocht net m'n 2de C[:X]

Yes dames en heren, ik heb de crown gekocht (uiteindelijk slechts voor 700€ met CLP-module!!). Hij ziet er gebruikt uit, maar werkt nog perfect en is vanbinnen ook netjes onderhouden.

Strakke weergave dat die amp geeft!!! Geloofde nooit dat er zulk een geluid uit m'n bassen kon komen

Ik krijg het alleen wel in m'n rug als ik m'n amprack moet heffen.

Amcron (Crown) Macrotech 2400 voor laag
                            Carver PM-1.5 voor mid
                            Rodec HDA-450 voor hoog (lach maar, deze amp geeft lekker hifi en is niet kapot te krijgen)

EQ van Niko (weet niet of het een goed merk is, maar heb hem gekregen en werkt wel naar behoren)

Nu nog een 3 weg actieve cross vinden en we zijn vertrokken[][]

Life can be bjoetiful

gefeliciteerd, en let ff op de crossover die je gaat gebruiken bij je tops. Neem wel de originele , dat wil namelijk nogal eens schelen in klank...

Comment

• Rv
                              • Feb 2001
                              • 1086

citaat:de crown mt 2400 kan zelfs op 1 ohm draaien
                              en een 5000 zelfs in kortsluiting!
                              Is hier in de praktijk bewezen, dat ding bleef doorboenken!
                              lol
                              ____
                              Rv.
                              ____

Comment

Working...