In de premium series speakers zit tegenwoordig een B&C hf driver en een veel beter afgestelde crossover dan bij de powerworks welk het lage budget segment van hk audio is. De onderdelen die erin zitten zijn niet van hk audio wat bij de premium series wel weer is (HK costums 12" low/mid speaker). Het grote verschil blijft nog steeds de crossover en de hf driver.
Behringer monitors
Collapse
X
-
Powerworks duurder dan premium series?! Ik denk dat jij eens beter moet kijken. powerworks RS-122M kost ruw een 230-250 euro. een hk premium 112M krijg je niet voor onder de 400 euro. groot verschil vind ik.
mmm, beide gebruiken 12" Eminence speakers en een B/C driver...Mixen is net als schilderen.
Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.Comment
-
Heb even de specs nagekeken, de F1220 is 200W/8Ohm, de EP1500 is 700W/2Ohm. Ik denk dat die versterker niet verder komt als 150W aan 8 Ohm, da's dus riskant, zeker als het om monitoren gaat. De versterker moet IMO minstens 1,5 keer het continue vermogen van de speaker kunnen leveren, hier dus een 300W aan 8 Ohm..citaat:Geplaatst door Triple S
Qua prijs kan ik wel wat met Behringer. Ik dacht zelf aan een setje van 3 F1220's en 1 F1520, aangestuurd door 2 EP1500's.
Verder zie ik dat de F1220 een 90x40 hoorn heeft. Op een klein podium met meerdere monitoren die ongetwijfeld allemaal hard moeten denk ik dat je daar nog wel eens mee in de knoop kan komen, beter is een 60/40 of liever nog 40/40 hoorn. (mijn mening uiteraard).Comment
-
Misschien een stomme vraag maar wat heb je tegen HK?citaat:Geplaatst door Triple S
Iemand alternatieven??? (naast HK)
Het komt bij mij tenminste zo over alsof je er een hekel aan hebt.
Groeten,
MartinComment
-
Nee hoor, ik heb geen hekel aan HK hoor, ik schat het zelfs hoger in dan Behringer eigenlijk. Maar HK was al genoemd als alternatief, dus daarom vroeg ik om andere alternatieven naast HK.
Heb overigens nog steeds niks gekocht. Ben een beetje van het Behringer-idee afgestapt. Ga binnenkort kijken voor actieve monitors van PROEL. Heb al andere dingen van dit merk gehoord, en dat viel me echt alles mee. Sterker nog, ik was er aardig van onder de indruk.
Inmiddels hebben ze de neodium-tweeters in hun Smart-monitors vervangen door 1"-ers, dus ik ben benieuwd. Ik zal mijn ervaringen tzt wel laten weten hier.Don\'t call me DJ!Comment

Comment