Behringer monitors

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Triple S
    • Sep 2000
    • 808

Behringer monitors

ik ben op zoek naar een monitorsetje voor R&R-werk in kroegen e.d.. In principe dus 3x 12" (zang e.d.) en 1x15" (voor de drummer). Verder mag het eigenlijk niks kosten, daar gebruik ik het te weinig voor.

Qua prijs kan ik wel wat met Behringer. Ik dacht zelf aan een setje van 3 F1220's en 1 F1520, aangestuurd door 2 EP1500's.

Heeft iemand ervaringen met deze monitors?
    Heb van een aantal bandjes en ook een verhuurder(tje) begrepen dat die dingen hun werk goed klaren. Ze waren er dan ook over te spreken.
    Zelf vind ik ze (voor monitoring) ook niet verkeerd klinken moet ik zeggen. Maar ik ben niet de muzikant die er mee moet optreden.

Kortom: praktijkervaringen gevraagd.
    andere meningen / tips zijn natuurlijk ook welkom
    Don\'t call me DJ!
  • Michael
    • Nov 2002
    • 643

De f-1220 monitors zijn heel fijn en werken best wel prettig zolang je op kleinere podia's zit. Want echt veel vermogen hebben ze niet dus bij een rock band op groter podiumpje zou ik toch eens kijken naar HK audio. Voor kroegen zijn ze wel fijn. Niet te groot, lekker goedkoop, leuk geluid mits gebruikt in combinatie met een eq. alleen is de spreiding wat minder. Als ik ze vergelijk met de actieve lem pfm 21.1 dan moet ik zeggen dat ik sneller rondzang krijg bij deze monitors. Al bij al toch wel redelijke instappers. wil je een betere kwaliteit kijk eens naar de HK premium monitors die doen hun werk uitstekend maar kosten wel wat meer. Pak je wel alleen de f-1220 en laat die f-1520 zitten. Qua bas is er niet echt heel veel verschil maar qua mid is de 12" beter.

Praktijkervaring: Heel leuke monitors die voor de amateur heel leuk klinken maar kijk uit met rondzang bij hogere volume's of heel kleine podia's.

Comment

• Triple S
      • Sep 2000
      • 808

Tja, als ze feedback-gevoelig zijn, is het misschien niet de beste keuze. Vooral omdat ze in kroegen vaak denken dat je de hele band makkelijk kwijt kan op 2 vierkante meter .

Iemand alternatieven??? (naast HK)
      Don\'t call me DJ!

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

citaat:Geplaatst door Triple S

ik ben op zoek naar een monitorsetje voor R&R-werk in kroegen e.d.. In principe dus 3x 12" (zang e.d.) en 1x15" (voor de drummer). Verder mag het eigenlijk niks kosten, daar gebruik ik het te weinig voor.
        Waarom huur je dan geen monitors ??
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Michael
          • Nov 2002
          • 643

citaat:Geplaatst door Triple S

Tja, als ze feedback-gevoelig zijn, is het misschien niet de beste keuze. Vooral omdat ze in kroegen vaak denken dat je de hele band makkelijk kwijt kan op 2 vierkante meter .

Iemand alternatieven??? (naast HK)
          Zolang je er een eq bij gebruikt is het nog te doen maar ze zijn wel wat feedback gevoeliger dan bv. de lem performance monitors. Gewoon niet té hard zetten en goed opletten. Wil je wat meer rust tijdens de show pak je een HK premium die kosten ook niet te veel.

Ik denk ook dat HK de beste oplossing is mits je in kroegen meestal best weinig ruimte hebt en daar kun je dan nog eens porblemen met die eurolive speakers hebben. andere oplossing zijn mischien de aktieve behringer B-300 speakers die hebben dat weer wat minder aan zich.

Comment

• Triple S
            • Sep 2000
            • 808

citaat:Waarom huur je dan geen monitors ??
            Omdat ik een ontzettende hebberd ben!

Nee hoor, daar is een vrij logische reden voor, maar die hou ik effe voor mezelf.
            Hou het er maar op dat het voor mij wijs is wat materiele activa te hebben.
            Don\'t call me DJ!

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

Aha, goedkoop muziekcafe en live. Daar weet ik alles van.

Moet het powered zijn?

-JBL eon 10 en 15inch (tweedehands?) zijn perfect voor kleine podia. Eerste keuze! (Had RV niet van die dingen?) De 15 inch is ook altijd handig als serieuze DJ monitor.
              -Goedkope H&K en behringer werkt wel maar is ERG zacht. Ook omdat het ervanuit gaat dat je schamele mono-block met een tweede non-powered monitor gedeeld gaat worden. Een zo een ding is dus een goedkope speaker op minder dan 80watt 8ohm undersized eindbak.
              -lanely is rotzooi
              -peavey heeft verbazingwekkend stevige en luide powered monitors in de lage prijsklasse
              -iets duurder heeft dynachord heel goede.
              -De kunststoffen mackies zijn supermooi voor de zaal in kleine PA's. Maar functioneren niet als monitor. De muzikanten horen ze niet, ze klinken te transparant itt duidelijk.

Denk ook na over het gebruik van hot-spots bij de rest van de muzikanten. als je drie mixen maakt waarvan een voor de zang en de rest voor de band in een cafe. Is een trosje hotspots op een eindbak superhandig en hard. Terwijl je de eindbak nog overal voor kan gebruiken.

Koop er minimaal voor de zang een EQ bij. Alesis is goedkoop. Heel handig is de DOD http://www.dod.com/processors/sr410.htm die kom je sporadisch tweedehands tegen.

Gebruikers-info nodig over goedkoop materiaal bij liveoptredens? Mail Showband!
              lekker belangrijk!

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4516

Niet powered kun je bij
                JBL en yamaha leuke deals halen. in gewoon spul.

EON is trouwens ook niet-powered te krijgen.

Wederom : Peavey is verbazingwekkend bruikbaar spul. En zeker beter dan Behringer.

H&K is net dat beetje beter (mechanisch) dan behringer. Reken op uitgefikte tweeters. de PR112M is erg goedkoop nu.

wederom dynachord! Waarom denk je dat al die amusementsorkesten steeds met dynachord aan komen zetten? Omdat ze zichzelf zo goed horen op het toneel. Dat heeft niets met zaalgeluid te maken. [V]

Ik heb zelf al bijna 6 jaar JBL 902 staan op oude Zeck eindbak met een feedback killert als programmeerbare 12 band parametrisch eq. Ik speel al 20 jaar, nog steeds is er weinig wat zo goed werkt als dat. Gewoon veel vermogen, eq, een goede microfoon en een goede normale speaker. (de EQ settings zijn precies aangepast op de microfoon+luidspreker combinatie)

Overigens voor €60 heb je DAP 12inch monitors. [}] Als je het alleen voor de belasting doet en niet om de muziek.
                lekker belangrijk!

Comment

• Pino
                  • Jul 2002
                  • 390

Ik heb wel goeie ervaringen met AA CRAAFT EL12/2 MFA; voor z'n 600 euro zeker niet slecht op kleine podia en weinig last van feedback. Selfpowered en zeer compact, ook speakon uitgang voor passieve doorkoppeling naar 2de monitor of, zo je wil, een passieve baskast indien gebruikt als FOH in kleine setups.
                  Groetels,
                  Pino
                  Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• Michael
                    • Nov 2002
                    • 643

uhm RV heeft toch mooie monitors te kool staan is dat niks voor je?

Comment

• bewap
                      • Jun 2002
                      • 239

citaat:uhm RV heeft toch mooie monitors te kool staan is dat niks voor je?
                      Die JBL's van RV staan niet meer op z'n site, mischien toch al verkocht....

Comment

• Ibvee
                        • Nov 2002
                        • 714

citaat:Wederom : Peavey is verbazingwekkend bruikbaar spul. En zeker beter dan Behringer.

H&K is net dat beetje beter (mechanisch) dan behringer. Reken op uitgefikte tweeters. de PR112M is erg goedkoop nu.
                        Klopt het dat jij dus liever peavey heb dan H&K? En wat vinden jullie van de pro 15 pm? die is goedkoper dan de pr112m, maar ben een beetje aant rondkijken voor monitoren voor iemand. worden niet te intensief gebruikt, maar moet wel goed geluid in zitten.

groet => Micha
                        De groeten => Micha

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4516

citaat:Geplaatst door Ibvee
                          Klopt het dat jij dus liever peavey heb dan H&K? En wat vinden jullie van de pro 15 pm
                          Mijn ervaring is dat als je een peavey black widow in een willekeurige kist neerzet dat je misschien geen mooi geluid hebt. Maar wel altijd kan horen wat je doet. En dat is uiteindelijk de basis. Met powerworks en behringer is dat zeker niet altijd zo. In deze prijsklasse praat je nog lang niet over mooi geluid trouwens. Maar het is voor de band en niet het publiek! Overigens vind ik de goedkope einblokken van peavey beter dan die van H&K. Subjectief trouwens. Het lijkt alsof het meer kloten heeft. Nét wat duidelijker.

De pro 15powered werkt voor toetsenisten prima. Voor drums is hij meestal underpowered. Zang hangt van de band eromheen af. Voor zang heb je echter zelden 15 inch nodig. Dat kost trouwens ook ruimte op het toneel.

Als je ergens een behoorlijke eindbak vandaan kan halen gaat je systeem veel beter werken. Juist de eindversterker blijkt meestal de achilleshiel.
                          lekker belangrijk!

Comment

• Michael
                            • Nov 2002
                            • 643

Er si een groot verschil tuusen powerworks en HK premium. De pr112m monitor is een premium series speaker en heeft een zeer goed gedefinieerd geluid en er komt behoorlijk wat geluid uit, mits gebruikt in combinatie met een redelijke eindtrap. Peavy gaat loeihard maar een goede klank vind ik toch echt niet.

Comment

• Ibvee
                              • Nov 2002
                              • 714

en het verschil tussen powerworks(12") en premium 112 m?
                              De groeten => Micha

Comment

Working...