Behringer monitors

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Triple S
    • Sep 2000
    • 808

Behringer monitors

ik ben op zoek naar een monitorsetje voor R&R-werk in kroegen e.d.. In principe dus 3x 12" (zang e.d.) en 1x15" (voor de drummer). Verder mag het eigenlijk niks kosten, daar gebruik ik het te weinig voor.

Qua prijs kan ik wel wat met Behringer. Ik dacht zelf aan een setje van 3 F1220's en 1 F1520, aangestuurd door 2 EP1500's.

Heeft iemand ervaringen met deze monitors?
    Heb van een aantal bandjes en ook een verhuurder(tje) begrepen dat die dingen hun werk goed klaren. Ze waren er dan ook over te spreken.
    Zelf vind ik ze (voor monitoring) ook niet verkeerd klinken moet ik zeggen. Maar ik ben niet de muzikant die er mee moet optreden.

Kortom: praktijkervaringen gevraagd.
    andere meningen / tips zijn natuurlijk ook welkom
    Don\'t call me DJ!
  • Michael
    • Nov 2002
    • 643

De f-1220 monitors zijn heel fijn en werken best wel prettig zolang je op kleinere podia's zit. Want echt veel vermogen hebben ze niet dus bij een rock band op groter podiumpje zou ik toch eens kijken naar HK audio. Voor kroegen zijn ze wel fijn. Niet te groot, lekker goedkoop, leuk geluid mits gebruikt in combinatie met een eq. alleen is de spreiding wat minder. Als ik ze vergelijk met de actieve lem pfm 21.1 dan moet ik zeggen dat ik sneller rondzang krijg bij deze monitors. Al bij al toch wel redelijke instappers. wil je een betere kwaliteit kijk eens naar de HK premium monitors die doen hun werk uitstekend maar kosten wel wat meer. Pak je wel alleen de f-1220 en laat die f-1520 zitten. Qua bas is er niet echt heel veel verschil maar qua mid is de 12" beter.

Praktijkervaring: Heel leuke monitors die voor de amateur heel leuk klinken maar kijk uit met rondzang bij hogere volume's of heel kleine podia's.

Comment

• Triple S
      • Sep 2000
      • 808