Probleem met EV MTL-1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roy
    • Apr 2001
    • 55

Kevin,

Kun je me zeggen welk type speaker van RCF je gebruikt??

Roy

Comment

• joostnieuw
      • Jul 2002
      • 21

Echte antwoord heb ik helaas nog niet gelezen....

De datasheet van de MTL1 leert ons dat het een subscoop laagkast is, een soort hoornlaagkast, met een cut-off in de buurt van de 50 Hz, niet echt sub dus. Echter boven de 50 Hz presteert deze kast zeer goed. Wanneer je echter wel gaat proberen 30 Hz eruit te krijgen zal je snel tegen de x-max van de DL18MT aanlopen. Dit verschijnsel komt door de kastontwerp en heeft niets met de luidspreker te maken.

Oplossing: kast gebruiken waar die voor ontworpen is!
      P3000 is absoluut geen probleem, 2 stuks DL18MT kunnen dit makkelijk aan echter wel binnen het bereik waar de kast voor ontworpen is!
      hi-pass filtertje op een 50 HZ slope 12 dB met een Q van ongeveer 1,4.

EV adviseert dit ook in de datasheets!..... maar jullie gebruiken zeker ook de auto van je pappa voor zwaar off-the-road werk...of nie dan...?

Mocht het "tikken" toch nog terugkomen is waarschijnlijk de spider van de conus los doordat er in het verleden de x-max overschreden is: reconen en weer gaan met die banaan!

ps. zelf nog nooit een EV kapot gekregen en dat zeker volgas met dikke Crowns erop!

GRTZ

Comment

• gideon
        • Apr 2001
        • 108

Triest dat bij een iets verkeerde instelling je speakers naar de knoppe gaan! En daar betaal je zoveel voor.
        De groeten,
        de chef himself

Comment

• Triple S
          • Sep 2000
          • 808

Tja, je moet ze natuurlijk wel gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn, daar heeft joost een sterk punt. Hoogdrijvertje gaat ook stuk als je er 50Hz uit wil laten komen... Nou is dat wat anders dan het verschil tussen 50Hz of 30Hz natuurlijk, maar dit zou toch zeer goed de oorzaak kunnen zijn van het overschrijden van de X-max.
          Don\'t call me DJ!

Comment

• Kevin_DM
            • May 2003
            • 577

Beste Roy,

Speakers die wij nu gebruiken zijn RCF L18S800, 800 W op 8 ohm RMS speakers. Hierbij heb ik wel een low-cut op 35 Hz staan, maar dit had ik vroeger bij EV's ook al. Alles d'r onder is toch maar windverplaatsing zonder rendement.
            --- watt ever you want ---

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

zou ik ook doen, een mercedesmotor in een BMW hangen...

zijn de wel zeer geleerde heren Thiele en Small dat wel met U eens???

Comment

• Davy Gabriels
                • Aug 2002
                • 819

Al zouden deze heren het absoluut niet eens zijn met hun parameters,feit is wel dat Kevin nu veel minder kapotte speakers heeft dan tevoren met zijn EV's(en dat is toch het belangrijkste) met een even goede geluidskwaliteit.
                Mijn keuze zou ook snel gemaakt zijn.

Comment

• Triple S
                  • Sep 2000
                  • 808

Dat zou ik toch niet zomaar durven zeggen Davy, door een verkeerde kast kunnen speakers ook kapot gaan. En dat het geluid even goed is, kun je natuurlijk ook niet zomaar stellen. Waarschijnlijk is het juist minder goed omdat de kast en de speakers niet op elkaar zijn afgestemd.

Aan de andere kant.....
                  EV stop zelf ook net zo makkelijk EVX-en in deze kast (nieuwe USA-versie), terwijl de Thiele/Small parameters daarvan ook nogal verschillen van de DL18-MT.
                  Don\'t call me DJ!

Comment

• gideon
                    • Apr 2001
                    • 108

Die kosten ook bakken vol geld!
                    De groeten,
                    de chef himself

Comment

Working...