Turbosound set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Evert
    • Mar 2002
    • 24

Turbosound set

Ik ben bezig met de aanschaf van een 2de hands Turbosound set die bestaat uit 2 x TMS-3 en 1 x TSW-124 per kant. Ik ben niet erg goed bekend met het merk Turbosound, daarom wou ik graag weten of dit een goede combinatie is en of ik met deze set een beetje makkelijk een gemiddelde feesttent kan bespelen.
    Ook wil ik graag weten wat jullie mij aanraden als versterker vermogen voor deze kasten...
    De TSW-124 is: 600 watts r.m.s., 1200 watts program, 1500 watts peak
    De TMS-3 is: 775 watts r.m.s., 1550 watts program, ???? watts peak.

Gr, Evert.
  • Contour
    • Feb 2001
    • 1018

Hallo Evert,

Een 24" is natuurlijk machtig mooi jammer dat die kasten zo lomp groot zijn, dat wordt flink spierballen kweken de komende tijd!

Verder heb je wel erg veel 'topkasten' en weinig sub. Die TMS-3 is natuurlijk fullrange inzetbaar maar een normale toepassing is volgens mij met de subs onder de 70-80Hz. Nu kan ik je zeggen dat zo'n enkele TSW-124 nooit genoeg sub kan opbrengen voor 2x TMS-3 per kant. Gebruikelijker is een aantal dubbel 18" bandpasshoorns van hetzelfde merk eronder leggen... Ik denk dat je als verhouding kunt aanhouden minimaal 1 subje per topje.

MVG Contour

Comment

• sompi
      • Mar 2003
      • 200

let op

onlangs ben ik ergens in nederland naar identieke set gaan kijken
      ik had deze gevonden op de snuffelsite en de prijs was vrij laag voor dergelijke set
      ik heb toen een afspraak gemaakt met de verkoper .Eens ter plaatse zag ik onmiddellijk dat het niet om originele turbosound ging maar een kopij ervan . De verkoper gaf dit na veel gepalaver ook toe .
      Aangezien er bijna geen 24 inchen zijn van turbo denk ik dat we over dezelfde set praten .Wees dus zeer voorzichtig , ze zijn uiterlijk vrij goed nagebootst.

Wij hebben zowel THL,TQ,TMS,TXD en floodlight van Turbo in onze verhuur . Ik ken dit merk dus wel .

Comment

• Evert
        • Mar 2002
        • 24

De set die ik wil aanschaffen staat in Friesland. Ik heb de kasten van binnen en van buiten goed bekeken, en weet zeker dat het originele zijn...
        Ze zijn ooit in een ver verleden van ampco geweest, want daar zitten nog wat stickers van op.
        Contour heeft het er over dat er te weinig sub is voor de 2 x TMS-3 per kant, maar in die TMS-3 zitten toch 2 X 15"?? Dus dan heb je per kant 4 x 15" en 1 x 24" voor laag. Moet toch genoeg zijn??
        Ik ben er al achter gekomen dat het leuk zware kasten zijn, maar das geen bezwaar...
        Verder wou ik graag weten wat het aanbevolen versterker vermogen is per kast. Dus zo dat ze maximaal worden benut, maar dat het nog wel veilig is.

Comment

• )jeroen(
          • Jan 2001
          • 546

De 24"-er is echt bedoeld voor het sub(wapper)laag. Zo laag als deze hoorn komt kunnen de 15"-ers niet bijbenen. De kans is er dus best dat je bij het echte sub wat te kort komt. Dit moet je gewoon zelf gaan beluisteren. Zet op de subs het programm vermogen.
          Gr.

)jeroen(

Comment

• sompi
            • Mar 2003
            • 200

de set die ik ging bekijken stond ook in friesland
            de eigenaar beweerde dat de set ooit nog eigendom was geweest van Ampco Nederland . Wees zeer voorzichtig want de set was heel mooi nagemaakt.
            Kontakteer mij gerust .

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

Beide zijn dit topspeakers, alleen bij de combinatie zet ik mijn vraagtekens. Ik denk dat je met een setje Dubbel 18" per kant veel meer plezier hebt. Die TMS3 kasten zijn top. Ampco heeft er jaren terug ook een hele berg van gehad. Ze zijn alleen wel enorm zwaar om te tillen.

De 24" speakers zijn eigenlijk bedoelt om er meer bij elkaar te zetten. Ik wist trouwens niet dat er in nederland bedrijven waren met die 24" sub kasten van Turbosound.

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Turboblauw
                • Sep 2002
                • 137

hej was dat geen TMS 4 set?? van ene Maarten Donath, klopt deze informatie niet dan alvast excuses.

ik heb namelijk ook contact opgenomen over die set, wij zijn namelijk gek op TURBObblauw

toch zonde...

mvg lars
                \"ej Meneer de DJ mag de bas wat zachter de Glazen kom van de bar afzetten\", vind je het gek met 6 basjes en 4 topjes Turbosound TMS 3[:P]

Comment

• sompi
                  • Mar 2003
                  • 200

kan eventueel deze set zijn .ik heb enkel de subs gezien .Deze waren zeker en vast geen originele subs .Als ik de verkoper mag geloven zijn er nog namaakkasten in omloop in nederland .Wees dus allen zeer voorzichtig als u 24 inchen tweedehands koopt .

Als voormalig gebruiken van TMS-3 kan ik beamen dat deze kasten beter gebruikt worden in kombinatie met dubbel 18 inch subs.
                  De TMS-4 (of de vernieuwde versie hiervan THL-4) is echter wel perfect in kombinatie met 24 inch aangezien deze kast al beschikt over een 18 inch woofer .

Op dit ogenblik gebruiken wij voor live-werken de flood-en flashlight van turbosound . Voor DJ-sets gebruiken wij THL-4+THL828 subs (deze sets geven te weinig mid om er live werk mee te doen )

Moest ik tweedehands 24 inch kasten kunnen kopen zou ik ze er zeker bijnemen als aanvulling van beide kombinaties . Ik zou deze subs echter nooit alleen gebruiken aangezien ze enkel super laag wind sub geven .De 24 inchen vind ik alleen intressant voor iemand die al turbo heeft.
                  Je moet ook rekening houden met het feit dat je deze kasten bij heel weinig evenementen kan gebruiken .(vooral openlucht)

Comment

• Evert
                    • Mar 2002
                    • 24

Nee, die set die wij willen aanschaffen is geen TMS-4.
                    Bij de set zitten versterkers van H&H (alleen 4 stuks voor de TMS-3). Iets van A800 ofzo...
                    Ik ben niet bekend met dit merk, alleen kun je zien dat het niet de modernste versterkers zijn. Ik weet ook nog niet zeker of we die erbij wil hebben, we krijgen de set nog een keer mee om uit te proberen.
                    Zijn er mensen die iets van dit merk af weten?? Of het nog bestaat bijv..

Comment

• sompi
                      • Mar 2003
                      • 200

de kombinatie TMS-3 met 24 inchen is echt niet ideaal
                      moest ik in U plaats zijn ik kocht ofwel de subs ofwel de TMS-3 kasten
                      om u kombinatie kompleet te maken kan je nog altijd TMS-4 ofwel dubbele 18 inchen tweedehands bijkopen . Beide zijn vrij courant te vinden
                      ik ken deze versterkers . Een horecazaak die klant bij ons is gebruikt deze ook nog altijd . Ik weet dat ze heel oud zijn maar ze werken nog steeds . Ik weet echter niet of ze nog gemaakt worden of dat er nog een importeur laat staan fabrikant van is .

Comment

• Jurrie
                        • Nov 2002
                        • 402

Zijn het niet toevallig BJR kasten met BJR/Beyma speakers?...

Comment

• Ludo
                          • Aug 2000
                          • 31

Nog even voor de duidelijkheid,
                          ik ben bekende van Evert, wij willen die set gaan kopen denk ik, nog even dit:

- Versterkers zijn 4x H|H V800 (Harrison & Harrison?)
                          - Ik heb in de kasten gekeken, blauwe speakers met op de conus stond merk Turbosound
                          - Overal zitten stikkers van Ampco
                          - 2 versterkers per kant als volgt verdeeld: 1x V800 voor 4x 15" sub, 1x V800 met op links het Mid en op rechts het hoog.
                          - In elk rack zit een crossover van BSS volgens mij.
                          - De set is in zijn geheel zwart
                          - De set komt als laatste weg bij een bedrijf wat er mee gestopt is of failliet is gegaan.
                          - De set willen we vooral gaan gebruiken voor disco gemiddeld rond de 600 man

Mijn vraag,

Gaat dit hard of niet?
                          Gaat dit klinken of niet?

We hebben dit al 1x eerder buiten gehoord op 60m afstand en mn bek viel hard op de grond zo hard.... en zo zuiver, echt gewoon helemaal toppie!

Kan iemand mij nog meer vertellen over de amp racks? volgens mij is dit een goeie serie van H|H.

Ludo

Comment

• Jurrie
                            • Nov 2002
                            • 402

Ik snap zoiezo niet waarom je vraagt of het hard gaat en goed klinkt als je de set al gehoord hebt! En anders kun je toch gewoon gaan luisteren?

Je koopt toch geen zak aardappelen!

Je had het trouwens eerst over de TSW124, nu ineens niet meer?

Comment

• Contour
                              • Feb 2001
                              • 1018

Ik sluit me aan bij de mening van Jurrie, je hebt het al gehoord, vond het practig mooi en dan ga je nog hier een keer vragen of het goed klinkt? Er zit een raar luchtje aan dit topic, zeker ook met dat verhaal van die nep turbo's...

Ik blijf van mening dat je beter meerdere dubbel 18" (bandpasshoorn) onder die TMS-3 kunt zetten dan een enkele 24" die inderdaad alleen maar als windmchine fungeert en niet echt doorbeukt.

MVG Contour

Comment

Working...