maanrock - Mechelen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rv
    • Feb 2001
    • 1086

maanrock - Mechelen

Hoi, gisteren en eergisteren ben ik naar maanrock geweest, en waarschijnlijk waren er van jullie ook wel enkelen aangezien AMPLI het geluid deed. (afgezien van enkele details dan, zoals de frontset op de grote markt).

Er viel mij iets op, bij de Kreuners, stond er bij de zangmicro's een apparaatje OP de micro. Niet bij Walter, maar bij de 4 gitaristen. (een plat zwart doosje, gemonteerd op de zangmicrofoon)
    Heeft iemand dat ook gezien, en kan iemand mij vertellen wat dat is en waar het voor dient? merci!
    ____
    Rv.
    ____
  • KoenB
    • Mar 2003
    • 453

De front van de grote markt was voor de helft ook van Ampli. De andere helft was van Pol. En die apparaatjes op de micros van de kreuners zal ik eens aan Nico vragen (deed de FOH). Ge had iets moeten laten weten. Ik zat FOH. Joachim en Didier waren er ook. Misschien kunnen die meer zeggen.
    Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• Rv
      • Feb 2001
      • 1086

Jullie hadden wel een leuk effect bij!
      Toen zaterdagnacht iedereen op de beats stond te springen, ging de ganse markt op en neer! Ik waande me even terug in de Zillion!
      ____
      Rv.
      ____

Comment

• KoenB
        • Mar 2003
        • 453

Voor alle duidelijkheid : ik moest officieel niet werken
        Was ook ff schrikken toen de hele markt begon te springen en de FOH toren in beweging kwam :S
        Nu die parking eronder ligt zit er inderdaad wat meer beweging in de grond. Gaf wel een leuk effect hé :-)

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

dat bakske is dud een optische gate. Een trukje van Kees, de FOH mixer van de kreuners.

Nog vragen?

Groetjes,

Joachim!

Comment

• Rv
            • Feb 2001
            • 1086

Ja, kan je dat ietske technischer uitleggen?
            Eventueel een link naar zo'n toestel?

Vind het wel interessant! Kende dat echt niet!
            Bedankt voor je reactie!
            ____
            Rv.
            ____

Comment

• KoenB
              • Mar 2003
              • 453

citaat:Geplaatst door lifesound

dat bakske is dud een optische gate. Een trukje van Kees, de FOH mixer van de kreuners.

Nog vragen?

Groetjes,

Joachim!
              Nog leuk afgebroken Joachim? Seg nog ff vragen, heb jij gegevens van Sean?
              Het klonk goed bij jullie binnen :-)

Comment

• lifesound
                • Apr 2003
                • 1052

een meer technische uitleg?
                Wel, zulk een bakje is uitgerust met een XLR male en een XLR female om het logischewijs tussen je micro en de kabel te plaatsen.

Het enige wat da ding doet is het signaal afsluiten vanaf het ogenblik je verder dan een vooraf ingestelde afstand van de micro staat.
                Een link kan ik je niet bezorgen. Maar als je er meer van wil weten zou ik je aanraden naar een Kreuners concert te gaan en hun FOH mixer erover aan te spreken.

To Koen -> ik zal zijn gegevens eens doormailen (als ik het niet vergeet [8D]

Comment

• Rv
                  • Feb 2001
                  • 1086

Knap!
                  En dat ding werkt waarschijnlijk op phantoom dan ... spijtig dat NOG een kreuners-concert er niet direct inzit. Voor deze zomer is het wel goed geweest.

Maar als iemand mailadres van die Kees heeft, graag dan!
                  ____
                  Rv.
                  ____

Comment

• lifesound
                    • Apr 2003
                    • 1052

neen, batterij.
                    Blijkbaar mogen die dingen geen fantoom krijgen. Vraag me niet waarom...

Comment

• Bigfoot
                      • Nov 2002
                      • 151

Leuke kastjes dan, kan goed van pas komen, bij een live-optreden. heeft de FOH mixer ze zelf gemaakt???
                      Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• lifesound
                        • Apr 2003
                        • 1052

geen idee joh. Oplossing -->> ga naar het eerste het beste kreuners optreden en vraag het aan de techie

Comment

• DidierB
                          • May 2003
                          • 337

tja, eigenlijk zou ik hierop moeten kunnen antwoorden maar ja, het was redelijk druk daar op podium...

Ik weet alleen dat het geen eigen maak is, dat ze idd geen phantom mochten krijgen, en dat de XLR niet mooi vastklikt in die kl*te dingen. En om de technische uitleg van lifesound aan te vullen: er stond ook een aan/uit schakelaar op :-)

Groeten,

Beghin Didier
                          Ampli bvba

Comment

• neeltje
                            • Apr 2003
                            • 295

zeg, ik vraag me nog steeds af waarom jullie die blauwe monitorkastjes (ik heb een vloek uitgesproken de merknaam nooit meer uit te spreken teneinde niet in gevloek te vervallen) hebben gebruikt in plaats van iets wat wel goed kan klinken. En kom nu niet zeggen dat die wel goed klinken, want dan gaat mijn idee over u weer een stuk naar beneden. Op het tweede podium (triggerfinger) hadden jullie trouwens wel degelijke moni's. Waarom daar wel en op main niet??
                            "En Go"

Comment

• DidierB
                              • May 2003
                              • 337

Neeltje, een monitor klinkt per definitie nooit. Behalve een studiomonitor dan, maar dat is een ander verhaal. Vergeet niet dat er een EQ tussen steekt die uiteindelijk wel voor een groot stuk de klank van de monitor bepaalt. Het spreekt voor zich dat er verschillende EQ-settings waren op beide podia. Als je hier meer over wil weten moet je in het "newbie-topic" eens gaan kijken denk ik.

Op de Grote Markt stonden een hoop Axys UFM215 monitors, op vraag van Praga Khan. Op Ijzerleen stond een hoop eigenmaak 1201's en enkele 1502's. Dank voor de lovende commentaar op onze eigen monitors trouwens.

Oorspronkelijk was het de bedoeling dat op de Grote Markt uitsluitend onze 1502's zouden staan, maar Praga Khan moest persé actieve monitors hebben. De exacte woorden van de technici: "wees niet beledigd, jullie hebben heel goede monitors, maar wij moeten geen goede monitors hebben. Wij moeten LUIDE monitors hebben. En we hebben een beetje schrik om die van jullie kapot te spelen."

Ijverig als we zijn om aan de noden van de artiesten te voldoen hebben wij er dus voor gekozen om deze eis in te willigen. Ook wel omdat ze hun eigen monitormannetje mee hadden (en geen commentaar op hem, we kennen hem persoonlijk en hij is een uitstekend technicus).

"Maar waarom dan die kl*te Ax%^s monitors?" hoor ik je al denken. Wel, dit kan een heel lang verhaal worden. Maar ik vat het kort samen in twee zinnen:

1. Het was, om diverse redenen, voor ons de meest voor de hand liggende keuze (we zijn ook nog altijd een beetje Axys-fan bij Ampli).
                              2. Waarom dit en waarom niet dat? - de eewige vraag over alle keuzes. Hier kan ALTIJD over gediscussieerd worden.

Mag ik je trouwens vragen waarom opmerkingen over de monitorklank niet op het moment zelf worden gemaakt? Op dat ogenblik kan er nog iets veranderd worden, nu is het wel wat laat...
                              Als je de monitors kon horen had je hoogstwaarschijnlijk dus toegang tot het podium en daarmee ook tot monitorland. Je had dus gerust iets kunnen zeggen. Niet iedereen wordt pissig bij opmerkingen over de klank, heel veel mensen kunnen dit zelfs appreciëren, nét om bovenstaande reden.

Hopelijk ben je hiermee al wat wijzer.

Groeten,

Beghin Didier
                              Ampli bvba

Comment

Working...