nieuwe p a

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jappert
    • Aug 2003
    • 2

nieuwe p a

wij zijn een nieuwe p a set nodig zit voor al te denken aan s.a. heeft een van jullie ervaring met dit merk

groeten jan

• sis
    • Jul 2003
    • 3305

budget is ?? hoeveel vermogen, waar moet het voor dienen, heb je al versterkers ??? enz...
    misschien handig om iets meer gegevens te verstrekken !!

Renkus-Heinz en Lab-gruppen, een vuilbak en een zwembad
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• jappert
      • Aug 2003
      • 2

zal de vraag anders stellen heeft er iemand van jullie goeie of minder goeie ervaring met stage accompany

Comment

• Triple S
        • Sep 2000
        • 808

Ik heb in diverse zalen vrij behorlijk horen klinken, al vind ik wel dat je voor het echte lage laag 18"-er mist. Maar dit is waarschijnlijk persoonlijk.
        Verder vind ik dat de frontloaded setjes niet ver dragen (heb een keer een performer-set in een feesttent(je) gehoord, en dat schoot zeer tekort, maar ja daar is het frontloaded voor)

Heb je al enig idee wat voor S.A.-set je wilt, en waar ga je het voornamelijk voor gebruiken?? Als je een beetje door de oude topics op dit forum neust, kom je vast ook een hoop alternatieven tegen.
        Of moet het per se S.A. worden?

Don't call me DJ!
        Don\'t call me DJ!

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

tot en met de w-bin-set was sa ok, daarna snel bergafwaarts...

is there live on mars????

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Ik denk dat S.A. veel concurrentie heeft van andere merken, een 20 tal jaar geleden zag je op podiums veel S.A. in Belgie, vooral dan de W-bins met scheerijzers erboven (dat werd toen zo genoemd )met daarboven bullets
            Zoals je zelf ook weet zijn erop dit moment zoveel merken die beter klinken dan S.A. en goedkoper zijn
            Dat zou een reden kunnen zijn dat je steeds minder S.A ziet
            sis

Renkus-Heinz en Lab-gruppen, een vuilbak en een zwembad
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• erikdrnl
              • Jan 2003
              • 134

EV MT2 setje kopen KLAAR.

erik
              erik

Comment

• geluidmoderator
                • Sep 2002
                • 152

Erik, misschien is het leuk om jouw antwoord te onderbouwen. Aan alleen MT2 kopen KLAAR heeft niemand iets. Als je geen zin hebt om een lang antwoord te typen of niet weet waarom iemand dan MT2 zou moeten kopen,... hou het dan voor je.

Geluid moderator J&h Licht en Geluid forums
                Geluid moderator J&h Licht en Geluid forums

Comment

• MUSCOM
                  • Mar 2002
                  • 62

Ik heb wel wat ervaringen opgedaan met SA, sterker nog ik ben afgelopen juni nog naar een tweede hands set wezen luisteren deze set bestond uit 4 x C29 en 4 XL bins en ik moet zeggen dat ik het zeer strak vindt klinken. Sublaag moet je niet verwachten want de XL getunede poort levert zijn maximale rendement (107db/w/m volgens SA) rond de 53 HZ en dat is geen sublaag. je voelt deze bassen in je maag en dat wekt de indruk dat de set ook lekker strak en hard klinkt Ook was ik onder de indruk van de Compact driver die in de C29 kast zit wat klinkt die transparant Ook op oorverdovend volume verveelt het geluid niet. En dat kun je zeker niet zeggen van al die schetterende compressie drivers die je na een avondje feesten echt wel zat bent.
                  Kortom ga gerust voor SA en zorg in ieder geval dat je een topkast koopt met een compact driver er in want dat is HiFi voor de Buhne
                  Succes !!! O ja neem een hele dikke portemonee mee, Ik kon bovenstaande set niet betalen.

Comment

• Martin-vdB
                    • Oct 2003
                    • 85

Misschien ben ik niet helemaal neutraal in deze discusssie maar persoonlijk ben ik erg enthoudiast over HK Audio. Het kost niet al te veel t.o.v. andere merken en klinkt als een klok. Moet ik wel zeggen dat wanneer je alleen maar in kroegen en kleinere zalen zal draaien dat je ook heel goed d&b C7 zou kunnen overwegen in plaats van HK Audio T-series. Voor zulke zalen heb ik tot nu toe nog geen betere set gehoord omdat je eerst half doof moet zijn voordat je het voor mekaar krijgt het op te blazen. Echter als je vaak buiten of in grote tenten/theaters of buitenpodia staat dan is HK Audio R-series weer stukken beter dan de tegenhanger van d&b; de C4. Je hebt er namelijk minder kasten van nodig en kost ook nog eens minder dan d&b.

Kijk ook eens op www.hkaudio.com of op www.dbaudio.com

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

ik ben ook niet helemaal neutraal in deze, maar ik heb nogal goeie ervaringen met me... De vraag ging over SA, volgens mij...

Comment

• reflection
                        • Mar 2002
                        • 413

ik zeg niet dat het slecht is maar mooi klinken is anders

het klinkt gauw schel, bass is niet echt dat je zegt joepie, terwijl andere sets met dat vermogen dat wel hebben.. en de nieuwe serie is asociaal duur in verhouding tot betere merken..
                        Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• Rv
                          • Feb 2001
                          • 1086

Je vroeg naar ervaringen met SA?

Wij hebben 3 jaar gedraaid op een SA set. Wel een erg oude: dubbele 15inch W-bin, hoorngeladen midjes en 2" hoorn.

Ik zal ze nooit vergeten: onverwoestbaar, veel output ivm de input. Heel tevreden over. Maar: erg log en zwaar ...

De nieuwere SA-sets die ik al gehoord heb (highstreet, reflex, ...) vind ik helemaal niet goed klinken, maar ... ze gaan wel kei-hard.
                          ____
                          Rv.
                          ____

Comment

• Martin-vdB
                            • Oct 2003
                            • 85

citaat:Geplaatst door **************

ik ben ook niet helemaal neutraal in deze, maar ik heb nogal goeie ervaringen met me... De vraag ging over SA, volgens mij...
                            Klopt, je hebt helemaal gelijk maar ik wilde het alleen maar aangeven dat je je niet blind moet staren op één merk als je een PA koopt. Het blijven tenslote vrij grote investeringen, toch?

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

citaat:Geplaatst door Martin-vdB

citaat:Geplaatst door **************

Klopt, je hebt helemaal gelijk maar ik wilde het alleen maar aangeven dat je je niet blind moet staren op één merk als je een PA koopt. Het blijven tenslote vrij grote investeringen, toch?
                              1 om nou d&b te vergelijken met kuch en knetter gaat mij te ver,
                              2 er zijn 80 andere merken. Om die nou iedere keer weer op te gaan noemen heb ik geen zin in.

Maar SA is nou niet bepaald iets waar ik vrolijk van word.

Comment

Working...