Tididi, ik begreep uit je verhaal dat er ingeprikt zou worden, en als je er de hele dag staat dan hoort dat er wat mij betreft bij,... Als je zegt dat je niet weet of je het ook nog moet mixen word het natuurlijk een heel ander verhaal, dan gaan ze gebruik maken van je dienst.
Base, als jij een contract aanpast houdt dit nog niet in dat dat contracthet contract wat de artiest met zich meebreng vervalt op die punten. Er is bijvoorbeeld een vrij podium nodig van 3x4 is dat er maar staat er een band op kan er geeist worden dat die band inschikt met z'n spul en als jij in je contract zet dat je niet inschikt heeft de organisatie een probleem,... maar ingeschikt word er.
Showband, ik denk ook inderdaad dat ik in een ander circuit werk,... en dat wil ik niet perse beter noemen. Feit staat dat wij elkaar op een dag tegen zullen komen en met elkaar moeten werken. Als jij een gelijkwaardige set hebt staan zou het van de zotte zijn als ik mijn setje ernaast zou zetten voor dat half uur en dan vraag ik keurig aan je of het mogelijk is dat ik bij je inprik,... als dat niet kan onthou ik dat voor een keer dat jij mij iets vraagt en iets nodig zou kunnen hebben. Het is ook een kwestie van collega's helpen en lekker werken,... zoals ik al eerder aan gaf ben ik niet te lui om te slepen en zal het ook zeker niet laten. Maar een gevolg kan zijn dat als ik met een act kom die de ruimte nodig heeft dat ik tegen ze zeg dat ik niet in mag prikken bij je en 9 van de 10 keer moet jij ook aan de sjouw, aan de andere kant, als ik wel mag inprikken hebben we een gezellige avond samen en zeg ik tegen de act dat ze niet moeten zeiken en maar wat krapper moeten gaan staan en ik help je even om je statieven aan de kant te zetten. Het is geven en nemen,... het mes snijdt aan 2 kanten.
Natuurlijk heb je gelijk dat de organisatie het goed moet regelen en dat aan veel dingen kosten zijn verbonden, uren van techs moeten betaald worden net zoals die van de DJ, maar een inprikkertje ben ik zelf altijd erg makkelijk in en ik merk dat ik daardoor ook veel medewerking krijg van mijn collega's en dat is fijn.
Dus festivals waar meedere acts komen,... paar euro extra erbij zetten voor je evt. DI's wat voor de moeite en klaar. Als je moet mixen gewoon 150 pleuro tellen ofzo per act.
Festivals met meerdere bands is natuurlijk een andere verhaal,... dat is niet snel op en af en er word meer apparatuur gebruikt.
Bandje op een bruiloft, feest of in de kroeg,... act gewoon lekker laten inprikken zonder gezeur. Maar als de tech het ergens niet mee eens is kan hij dat op een normale manier vragen of overleggen en anders zet ie zelf z'n spul maar neer.
Groeten,
Jeroen
<-= Site is geupdate -=>
Base, als jij een contract aanpast houdt dit nog niet in dat dat contracthet contract wat de artiest met zich meebreng vervalt op die punten. Er is bijvoorbeeld een vrij podium nodig van 3x4 is dat er maar staat er een band op kan er geeist worden dat die band inschikt met z'n spul en als jij in je contract zet dat je niet inschikt heeft de organisatie een probleem,... maar ingeschikt word er.
Showband, ik denk ook inderdaad dat ik in een ander circuit werk,... en dat wil ik niet perse beter noemen. Feit staat dat wij elkaar op een dag tegen zullen komen en met elkaar moeten werken. Als jij een gelijkwaardige set hebt staan zou het van de zotte zijn als ik mijn setje ernaast zou zetten voor dat half uur en dan vraag ik keurig aan je of het mogelijk is dat ik bij je inprik,... als dat niet kan onthou ik dat voor een keer dat jij mij iets vraagt en iets nodig zou kunnen hebben. Het is ook een kwestie van collega's helpen en lekker werken,... zoals ik al eerder aan gaf ben ik niet te lui om te slepen en zal het ook zeker niet laten. Maar een gevolg kan zijn dat als ik met een act kom die de ruimte nodig heeft dat ik tegen ze zeg dat ik niet in mag prikken bij je en 9 van de 10 keer moet jij ook aan de sjouw, aan de andere kant, als ik wel mag inprikken hebben we een gezellige avond samen en zeg ik tegen de act dat ze niet moeten zeiken en maar wat krapper moeten gaan staan en ik help je even om je statieven aan de kant te zetten. Het is geven en nemen,... het mes snijdt aan 2 kanten.
Natuurlijk heb je gelijk dat de organisatie het goed moet regelen en dat aan veel dingen kosten zijn verbonden, uren van techs moeten betaald worden net zoals die van de DJ, maar een inprikkertje ben ik zelf altijd erg makkelijk in en ik merk dat ik daardoor ook veel medewerking krijg van mijn collega's en dat is fijn.
Dus festivals waar meedere acts komen,... paar euro extra erbij zetten voor je evt. DI's wat voor de moeite en klaar. Als je moet mixen gewoon 150 pleuro tellen ofzo per act.
Festivals met meerdere bands is natuurlijk een andere verhaal,... dat is niet snel op en af en er word meer apparatuur gebruikt.
Bandje op een bruiloft, feest of in de kroeg,... act gewoon lekker laten inprikken zonder gezeur. Maar als de tech het ergens niet mee eens is kan hij dat op een normale manier vragen of overleggen en anders zet ie zelf z'n spul maar neer.
Groeten,
Jeroen
<-= Site is geupdate -=>
Comment