Soundcraft Series Two

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beniii
    • Jun 2010
    • 5

voeding

Bedankt JohanH!

tja, de voeding werkte niet, die hebben ze moeten vervangen. Er was altijd de 17volt zekering die sprong. Wat is het probleem met deze voeding?

Even bij vermelden dat deze tafel voor een vaste PA dient. Kan wel af en toe eens gebeuren dat ze getransporteerd word maar dat zal zelden zijn.

Comment

• JohanH
      • Mar 2010
      • 98

De voeding is te doen voor de kleinere modellen (24 kanaals), maar voor de 32 en 40 een beetje te licht. Als ik mij niet vergis kan je er ook de voedingen van de grotere oudere soundcrafts (series 5) op gebruiken en die zijn stukken zwaarder (letterlijk en figuurlijk)

Originally posted by Beniii
      Bedankt JohanH!

tja, de voeding werkte niet, die hebben ze moeten vervangen. Er was altijd de 17volt zekering die sprong. Wat is het probleem met deze voeding?

Even bij vermelden dat deze tafel voor een vaste PA dient. Kan wel af en toe eens gebeuren dat ze getransporteerd word maar dat zal zelden zijn.

Comment

• Beniii
        • Jun 2010
        • 5

voeding

dat zal niet zo eenvoudig zijn om een voeding te vinden. Kan ik niet beter een zwaardere laten maken?

Comment

• Beniii
          • Jun 2010
          • 5

phantom lijn geef de problemen

Deze voeding werd me voorgesteld, wel prijzig... SOUNDCRAFT DPS3 GB4/GB8 HAVARIE

Een vriend van me liet weten

Het enige echte verschil met de dcp200 is simpelweg de 48v lijn, voor phantom.
          Zorg voor een betere lijn en die dcp200 zou even veel stroom leveren als die dps3

Ik kan me herinneren dat degene die de tafel bracht steeds op de eerste 24 kanalen(linkerkant) alle phantoms laat aanstaan. Dit heb ik ook gemerkt toen ik de achterkant bekeek. Als men vriend(electronicus) gelijk heeft zou de dcp200 misschien geen problemen geven als ik gewoon de nodige phantom inschakel?

groetje

Comment

• Carl
            • Nov 2000
            • 907

Ik weet niets van die voedingen helaas, maar ik weet wel dat een ingeschakelde phantomvoeding op een kanaal, zonder phantom apparaat eraan geen stroom verbruikt.
            Dat maakt dus niet uit.
            Een goede mengtafelvoeding bouwen is niet simpel en bijgevolg niet goedkoop.
            Ik weet zeker dat ik nog zo'n Soundcraft voeding heb staan, maar geen idee welk preciese type. Ik herken alleen de kast op de bovenstaande link.
            Hij is van een series 400 geweest en als hij geschikt zou zijn voor jouw tafel wil ik er wel vanaf.
            Helaas ben ik de komende 3 weken niet in het land, dus even kijken wordt lastig....
            Als jij erachter kunt komen of deze geschikt is, hoor ik je graag.

Comment

• Beniii
              • Jun 2010
              • 5

Originally posted by Carl
              Ik weet niets van die voedingen helaas, maar ik weet wel dat een ingeschakelde phantomvoeding op een kanaal, zonder phantom apparaat eraan geen stroom verbruikt.
              Dat maakt dus niet uit.
              Een goede mengtafelvoeding bouwen is niet simpel en bijgevolg niet goedkoop.
              Ik weet zeker dat ik nog zo'n Soundcraft voeding heb staan, maar geen idee welk preciese type. Ik herken alleen de kast op de bovenstaande link.
              Hij is van een series 400 geweest en als hij geschikt zou zijn voor jouw tafel wil ik er wel vanaf.
              Helaas ben ik de komende 3 weken niet in het land, dus even kijken wordt lastig....
              Als jij erachter kunt komen of deze geschikt is, hoor ik je graag.
              Hoi Carl,

berichtje van soundcraft, hij vraagt het volgende

Wat bedoel je met een voeding van de series 400 ? CPS450 misschien ?
              Graag exact type voeding voor meer info.

Comment

• Carl
                • Nov 2000
                • 907

Nee, net zo een als een 400B, maar dan zonder de B.
                Ik zit momenteel zo'n slordige 8000km. van huis, dus die info moet ik je even schuldig blijven. Ik ga op zijn vroegst eind juli terug, dus tot die tijd heb ik geen nadere info over die voeding helaas.
                Ik herkende de kast en de bijbehorende kabel op het plaatje maar weet dus verder niks uit mijn hoofd. Als de foto inderdaad van de goede voeding is maak je een kans. Mijn voeding en kabel zien er precies zo uit, maar of de binnenkant ook geschikt is????
                Ik denk haast van wel, zoveel verschillen zullen er niet zijn, maar of de mijne ook 40 kanalen kan voeden, daar kan ik nu onmogelijk iets serieus op zeggen.

Comment

Working...