Dynacord Cobra of Master Blaster SP3 ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PM
    • Mar 2003
    • 87

Dynacord Cobra of Master Blaster SP3 ?

Het zit zo :

ik ben momenteel matig tevreden gebruiker van een dubbele SP3-set. Vroeger werkte ik met Electro Voice Deltamax, en nu overweeg ik om over te stappen naar een Dynacord Cobra2-set, maar dan wel met PWH baskasten. Er is voor mij een demo voorzien ergens begin mei, maar ik wil toch al graag wat reacties verzamelen.
    Ik kijk er alvast naar uit om de Cobra-set binnenkort zelf eens te kunnen gebruiken !

Zijn er gebruikers die ervaringen hebben met beide systemen ?

Voor diegenen die geen ervaringen hebben met beide systemen : alle reacties welkom, maar blijf wel bij het onderwerp aub. Voor diegenen die de SP3 niet kennen : baskast met 3x15'', topkast met 2x12'' + 2'' ,aktief gestuurd met ingebouwde versterkers. De standaard Cobra2-set bestaat uit 2 baskasten met 18'', en 2 topkasten met 15'' + 4x8'' + 2''

Er zullen mensen zijn die voor de Dynacord Cobra kiezen, en er zullen ook wel mensen stemmen voor de Master Blaster Sound Projects SP3. Waarom is de vraag ...

En welke Cobra-configuratie heb ik nodig om gelijkwaardig -of beter- te zijn dan de SP3. Standaard wordt de set geleverd met 2 bassen, en 2 toppen per kant.

• cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Hmmm, ik vind qua klank de SP3 helemaal niet gek klinken, Waarover ben je niet tevreden dan?

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Jan-Peter
      • Jan 2001
      • 311

Over de COBRA set heb ik al een ander topic gestart. Check dit even door te zoeken op COBRA.

Ik heb de set gehoord in Frankfurt, zijn het in de configuratie van de COBRA-4 met aan beide zijden twee extra subs. Selfs de side-fills waren links en rechts twee subs met één topje.

Ook de demo bij de importeur (Electric Sound) was erg goed.
      Het is verbazingwekkend hoe weinig verlies deze set heeft op de korte afstand. Niet zelf gemeten, maar gehoord van testen in Duitsland dat verlies in de eerste meters geen -6dB is maar slechts -3 tot -4dB per verdubbeling van de afstand. En dat is tegenstrijdig tot alle natuurkundige regels van -6dB per verdubbeling van de afstand.

Toch ben ik nog niet "om" Naast de goede (hifi)klank en (hoog) rendement speelt voor mij als een-mans bedrijf ook het gewicht mee. Dat is wel iets om rekening mee te houden. De meeste van dit soort grotere systemen hebben toch topkasten die rond de 50 - 55 kg wegen. En dat moet je het bovenste topje wel even naar 1.55 meter tillen ! OK, niet als je podium al een meter hoog is, dan kunnen de subs op de grond en de tops op het podium gestapeld staan.

Ook moet je kijken naar de transportruimte die het systeem in beslag neemt. Kun je het wel vervoeren, of moet je steeds een aanhanger of vrachtwagen inhuren.

Prijstechnisch is het zeker niet de goedkoopste oplossing.

Ik kijk op dit moment ook naar alternatieven.
      Ik zal niet off-topic gaan door ze hier te noemen.

The Galaxy drive-in show is powered with an AD-sound system.
      16 februari 2008... PA-markt !

Comment

• PM
        • Mar 2003
        • 87

Even ter verduidelijking:
        de SP3 waar ik nu mee werk is zeker niet slecht, maar ik was naar mijn mening beter gewoon (Deltamax). Ook is de spreiding (60 graden) eigenlijk net iets te weinig om een enkele set te gebruiken. Ook hoor ik liever een 18'' ipv een 15'' in het laag. Maar dat is persoonlijke smaak.

Mijn verhuurbedrijf is ook een eenmanszaak, dus het gewicht van de kasten is ook belangrijk voor mij. Een SP3 topkast weegt ongeveer 67kg, en die moet je altijd op de baskast (1m30) plaatsen. Dit is ook iets wat je echt niet alleen kan. Transport is voor mij geen probleem.

Het Cobra systeem is wel niet echt goedkoop, maar wel gemakkelijker uitbreidbaar. Bij de SP3 moet je onmiddelijk stevig investeren omdat de amps in de boxen zitten. Als de versterkers van de Cobra ruim bemeten zijn kan je er altijd een extra kastje bijhangen...

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Ik heb allebei de systemen gehoord...en krijg aankomend weekend het cobra op proef...En we hebben Master Blaster bij ons in de showroom gehad, vond het erg zwaar tegenvallen....erg schel, als je het mij vraagd...En naar mijn mening klinkt het Cobra erg lekker, beetje Apogee achtig. Dan maar iets minder dB's...En prijs/kwaliteit, is Cobra toch interesanter dan SP3....De service van meneer de importeur van Dynacord is ook erg goed. Maar daar kan ik van SP nog geen mening over geven, daar hebben we op dat gebied geen ervaring mee.

Suc6 en groeten vanut His
          Olaf Duffhuës

Laat je horrrrrrrrreeeeeennnnnn...
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Thomas
            • Apr 2001
            • 49

Heb al een paar demo's gedaan met cobra (2 * sub + 2 * top per kant) en klinkt niet slecht, wat ik wel een groot nadeel vind is dat het uit zoveel kleine stukken bestaat, wat wil zeggen dat je veel over en weer loopt bij in en uitladen, aan de andere kant is dat dan weer handig bij het opstellen.
            Ook wel handig misschien is dat je het volledige systeem kant en klaar koopt, zowel klankkasten als versterkers als processor als flightcase en kabels worden gelverd, handig...
            Het andere systeem ken ik niet dus kan er ook geen commentaar op geven.

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Kickerdekick.....

Ik werk op dit moment tijdens een festival met het Cobra 4 FAR, Cobra 4 Top en Cobra 2 tops, maar vindt het laagmid erg dunnetje klinken en er zit enorm veel hoog in het systeem.

Openlucht Concert
              Opstelling is; 3 Cobra 4 Far,3 Cobra 4 top, 1 Cobra 2 top als near-field gevlogen en de kasten op pickpoint '0 graden' op de bumper op 'standje 11'.
              De onderste kast hangt ongeveer 2,5 meter de bovenste ongeveer 7 meter.
              Dit dus per kant.
              Subcluster voor het podium, 18 enkel subwoofers van de Cobra 4.
              Werkt prima!! Voldoende sub.

F.O.H staat 30 meter vanaf de stage, geluidsdruk is wel voldoende daar.

Met Ease heb ik een 'prediction' gemaakt die absoluut niet klopt met de werkelijkheid en ik denk dat dit komt door de manier hoe de kasten 'geladen' zijn.
              Enorm veel 'lobbing' in het mid/low, geen druk.
              Ik vraag me af hoe de 'time alignment' gecorrigeerdt wordt als je kijkt naar de opzet van de plaatsing tussen de speakers in de kasten want daar zit denk ik het probleem!

Ik trek zeer in twijfel of je idd wel mag spreken over een Line Array met deze kasten, ze werken totaal niet als een Line Array.

Ik heb diverse keren de clusters veranderd en opnieuw gemeten met Smaart maar het probleem blijft dat er weinig echt mid/low in de kasten zit waardoor ik het een beetje 'dunnetjes' vindt klinken..

Iemand ook ervaringen met Dynacord Cobra 4?

Dave
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Timo Beckman
                • Jul 2006
                • 1298

Heb je de metingen opgeslagen incl. fase display . Als je wilt wil ik daar wel even naar kijken daar ik waarschijnlijk een cobra set moet doormeten in belgie tzt .
                Daar gaat automatisch ook time allignment bij zitten . Ik heb even bij dynacord gekeken naar de specs maar hier staan x-over functie zonder filter type bij . Ik ga er vanuit dat ze LR24 gebruiken . Werk je met die dynacord processor ? Ik ben er in belgie een keer redelijk snel doorheen gewandeld . Kan me niet meer herinneren of er ook fase filters in zaten (all-pass) . Is dit nog steeds die processor die je onder diverse merknamen kon krijgen .
                Ik vond de set die ik in belgie gehoord heb wel ok klinken maar stond zelf op het podium monitors te doen dus heb niet echt geluisterd naar het front geluid (te weinig tijd).
                Wel heb ik bij dynacord altijd het idee gehad dat het hoog een beetje heftig aanwezig was .
                Houdt rekening dat de metingen binnen smaart niet altijd kloppen . Qua delay tijden heb ik vaak het idee dat het niet klopt maar dat zal wel aan mij liggen . Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in SAT-live . Hier zit iig een calculator in voor je group delay en een impuls responce scherm wat op sim lijkt en iig erg goed werkt .
                Last edited by Timo Beckman; 22-05-09, 18:10.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Was het bij de introductie van dat systeem al niet zo dat er op de site van Dynacord een heel verhaal over line-array's stond dat ineens verwijderd was toen bleek dat het eigenlijk gewoon geen line-array was?
                  Kan heel goed dat het een goed klinkend systeem is maar ik vind het dus al dubieus dat een fabrikant dit soort streken uithaalt.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Originally posted by MusicXtra
                    Was het bij de introductie van dat systeem al niet zo dat er op de site van Dynacord een heel verhaal over line-array's stond dat ineens verwijderd was toen bleek dat het eigenlijk gewoon geen line-array was?
                    Kan heel goed dat het een goed klinkend systeem is maar ik vind het dus al dubieus dat een fabrikant dit soort streken uithaalt.
                    Lees dit eens door: G&L QSC

"Ook het merk Dynacord maakt er met z'n cobra systeem een potje van: cobra-PDF files
                    Hoewel dit best een lekker klinkend systeem zal zijn, is de afgebeelde standaard cobra topkast zeker geen "line-array" of het zouden de 4 stuks midspeakertjes moeten zijn die er in zijn gemonteerd. foto info met close-up van de topkasten

Beslist geen array vormen de standaard jbl drivers met 90 graden hoorn die in deze topkasten zijn geplaatst !!

Bij hun Cobra-Far topkast is wel een speciale hornflare gebruikt, alleen moet je voor een echter array daarvan natuurlijk wel meer als er een per stack gebruiken...
                    Alweer heel aardig bedacht door de afdeling marketing van Dynacord..
                    We ontvangen af en toe wel es een gezouten mening van gebruikers van dynacord, aardig natuurlijk , maar ook wij kunnen niet om feiten heen gaan draaien om de marketing van dynacord tegemoet te komen ;-) "
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by 4AC
                      Lees dit eens door: G&L QSC

"Ook het merk Dynacord maakt er met z'n cobra systeem een potje van: cobra-PDF files
                      Hoewel dit best een lekker klinkend systeem zal zijn, is de afgebeelde standaard cobra topkast zeker geen "line-array" of het zouden de 4 stuks midspeakertjes moeten zijn die er in zijn gemonteerd. foto info met close-up van de topkasten

Beslist geen array vormen de standaard jbl drivers met 90 graden hoorn die in deze topkasten zijn geplaatst !!

Bij hun Cobra-Far topkast is wel een speciale hornflare gebruikt, alleen moet je voor een echter array daarvan natuurlijk wel meer als er een per stack gebruiken...
                      Alweer heel aardig bedacht door de afdeling marketing van Dynacord..
                      We ontvangen af en toe wel es een gezouten mening van gebruikers van dynacord, aardig natuurlijk , maar ook wij kunnen niet om feiten heen gaan draaien om de marketing van dynacord tegemoet te komen ;-) "
                      Dat bedoelde ik dus.
                      Een fabrikant die zulke verhalen verzint verliest bij mij alle geloofwaardigheid.
                      In het geval dat ik een nieuw systeem zou zoeken zou ik daar dus met een hele grote boog omheen lopen ook al klinkt het nog zo goed. Want wie zegt me dat de overige specs. wel kloppen?
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dokter dB
                        • Nov 2003
                        • 1535

nou de testen van production partner van cobra toen het net uit was waren anders heel erg goed... en dat zijn behoorlijk uitgrbreid onderbouwde testen en metingen.
                        ik vind het wel een erg slim systeem, denk dat het eerder en beetje onderschat is. dat moet toch wel goed klinkend te krijgen zijn...
                        knoppen en waarden :)

Comment

• theo
                          • Nov 2001
                          • 503

toch maar effe reageren,
                          Heb sinds kort een cobra 4 set, 8subs pwh, 4 tops4 en 2 tops far.
                          Ik moet zeggen t klinkt heel erg lekker, goed in balans,
                          Met smaart paar x gemeten en is behoorlijk recht.
                          Ik moet zeggen heb m gehoord met conventionele versterkers met dsp244, toen miste ik nogal wat.
                          Ik draai nu met de dynacord h5000 poweramps met rcm module met firfilters.
                          En ben meer als tevreden,Het is veel meer in balans als mijn oude msl4/hp700 set.
                          Over t stacken en plaatsen maar niet te spreken.
                          Heb de set nog niet zolang dus moet nog verder geexperimenteerd worden.
                          Maar de eerste indrukken zijn erg goed.

Comment

• G.flater
                            • Dec 2007
                            • 35

Originally posted by MusicXtra
                            Dat bedoelde ik dus.
                            Een fabrikant die zulke verhalen verzint verliest bij mij alle geloofwaardigheid.
                            In het geval dat ik een nieuw systeem zou zoeken zou ik daar dus met een hele grote boog omheen lopen ook al klinkt het nog zo goed. Want wie zegt me dat de overige specs. wel kloppen?
                            Dan toch maar naar Soundprojects
                            "Ik stuur onvervormd +45Db uit, en jij?.."

Comment

• Timo Beckman
                              • Jul 2006
                              • 1298

De toppen van soundprojects zijn redelijk tot zeer goed (hangt een beetje af waarvoor je ze gebruikt) de subs vind ik minder goed . Er zit heel veel wapper laag in maar echte druk komt er niet van af . Ik denk dat dit te maken heeft met het x-over punt wat bij zijn eigen processor wordt gebruikt . De limmiter grijpt in op het moment dat je hem door moet drukken waardoor er een gat in het overgangs gebied ontstaat tussen het sub en het mid-laag . Dit is vrij makkelijk te voorkomen door een losse processor er tussen te zetten en het x-over punt rond de 60-70 Hz te plaatsen en zijn eigen processing uit te zetten .
                              Let wel het is een questie van smaak dat gedoe met het laag . Ik vind ze een beetje het zelfde probleem hebben als de oude meyer subs (niet de 600/700 maar daar voor ben het type effe kwijt) . Veel heel diep laag maar geen echte druk .
                              Dynacord kan ik nog niet veel over zeggen daar ik er zelf nog nooit op heb gemixt of heb gemeten . Zodra ik dit heb gedaan laat ik wel weten wat daar uit is gekomen .

Comment

Working...