Dynacord Cobra of Master Blaster SP3 ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • G.flater
    • Dec 2007
    • 35

Originally posted by Timo Beckman
    De toppen van soundprojects zijn redelijk tot zeer goed (hangt een beetje af waarvoor je ze gebruikt) de subs vind ik minder goed . Er zit heel veel wapper laag in maar echte druk komt er niet van af . Ik denk dat dit te maken heeft met het x-over punt wat bij zijn eigen processor wordt gebruikt . De limmiter grijpt in op het moment dat je hem door moet drukken waardoor er een gat in het overgangs gebied ontstaat tussen het sub en het mid-laag . Dit is vrij makkelijk te voorkomen door een losse processor er tussen te zetten en het x-over punt rond de 60-70 Hz te plaatsen en zijn eigen processing uit te zetten .
    Let wel het is een questie van smaak dat gedoe met het laag . Ik vind ze een beetje het zelfde probleem hebben als de oude meyer subs (niet de 600/700 maar daar voor ben het type effe kwijt) . Veel heel diep laag maar geen echte druk .
    Dynacord kan ik nog niet veel over zeggen daar ik er zelf nog nooit op heb gemixt of heb gemeten . Zodra ik dit heb gedaan laat ik wel weten wat daar uit is gekomen .
    Klopt absoluut. Wat hier veel gebeurt is toch met creatief stacken dubbele laagkasten neer te zetten. Om zo dus die druk op te bouwen. Ook zijn de systemen op dat moment actief aangestuurd door een BSS FDS360. Waar enkele basic settings instaan voor verschillende situaties. En eigenlijk standard al met een -3db of -5db notch op 67Hz en een crospunt die 'n beetje schommelt tussen 80 tot 120Hz. Wat ook wel eens wil helpen is om de laagkasten ten opzichte van je toppen 1mtr te delayen.

Maar dat geld eigenlijk alleen maar als je in grotere setups gaat draaien. Maar dan wil ie wel. En dan nog, het zal ook absoluut een kwestie van smaak zijn

Met enkele setjes is hier absoluut geen sprake van, en gaan we gewoon lekker plug&play. En zelfs dan heb je er een zéér deftig setje staan.

Maar ik ga nu wel heel erg offtopic. Excuses daarvoor.
    "Ik stuur onvervormd +45Db uit, en jij?.."

Comment

• ralph van dijk
      • Sep 2008
      • 52

wij hebben al bijna 4 jaar cobra 4, wij waren volgends mij een van de eerste in nederland, het is zonder meer echt een top set maar zeker geen line aray systeem en al helemaal geen line source aray. De set is om te steaken en gewoon veel minder geschikt om te vliegen, wij hebben dit al een paar keer geprobeerd maar nog nooit 100% goed gekregen, je krijgt gaten in je geluidsveld.
      Zolang je de toppen plat op elkaar zet gaat het goed.
      Ondangs dit is het wel een onwijs goed klinkend systeem en wij draaien er dan ook met veel plezier mee.

Als je de voordelen van een line aray wil dan moet je ook naar een systeem kijken die daar ook voor gemaakt is.

Comment

Working...