lampje op mangpaneel levert brom op

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chris S
    • Aug 2002
    • 87

lampje op mangpaneel levert brom op

Vraag: ik heb laatst op m'n mengpaneel een zwanehalslampje gezet, gewoon op de aansluiting die er voor op zit.

Tot mijn verbazing ontstaat er een 50 hz brom. Lampje er af en de brom is weg.

Kent iemand dit verschijnsel en wat is er aan toe doen.

Omnitronic OZON clubmixer en een standaard zwanehalslampje)

chris s

• groenteboer
    • May 2002
    • 187

Tsja, waaarschijnlijk is het lampje te zwaar waardoor de gelijkgerichte spanning van de voeding (voor of na de spanningsregelaar) te veel rimpel krijgt.. Even checken of de trafo zwaar genoeg is om de stroom voor dit lampje extra te leveren. Zoja, grotere afvlakelco in voeding zetten, Zonee, lichter lampje plaatsen zodat voeding niet meer overbelast wordt...

Comment

• -Aart-
      • Jul 2001
      • 801

Blijkbaar een beetje te krap bemeten voedinkje.. Het lampje zal wel voor de 78XX aangesloten zitten die met lampje niet genoeg spanning overhoud om z'n werk goed te doen.

Misschien dat een 'kleiner` lampje (lager wattage) helpt ? Is het wel de juiste spanning ?

[edit]
      Elco'tje zal zeker wel wat helpen, mits het trafo'tje het idd maar trekt.
      Last edited by -Aart-; 25-04-06, 14:00.

Comment

• Rieske
        • Aug 2002
        • 544

Hoi Chris,

Dit klinkt als een ontwerpfout van de fabrikant. Waarschijnlijk ligt de voeding van het lampje te dicht bij de hoofdvoeding van de mixer. De enige oplossing lijkt mij om het lampje met een externe voeding (dus buiten de mixer) aan te sluiten.

Life is what you make it

Comment

Working...