basjes bij jbl 4750

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djlee
    • Oct 2002
    • 26

basjes bij jbl 4750

Hoi ben niet bekend hier maar heb toch een vraagje:
    Ik heb sinds kort een paar jbl 4750 gekocht,2 topjes. Ze zijn wel wat gemodificeerd maar door iemand die er lang genoeg mee bezig is om te weten dat dit goed is.
    De hoorn is gebleven, de 2 12" zijn vervangen door 2 10" en er is een kleine hoornwerking gemaakt door deze iets naar achter in de kast te leggen. Vandaar 10" 12 paste niet meer. Ik weet ff niet precies wat voor 10" maar geen jbl. Wel iets wat goed is want hij heeft er lang mee geexperimenteerd voordat ik ze overkocht.
    Maar goed nu mijn vraag, voorheen had ik semi prof topjes 15" + 1" je kent het wel. Nu dat ik goeie tops heb (130db spl) denk ik dat ik ook wel een beetje toe ben aan nieuwe bassen. Heb nu 2 x 18" wbins met peavey black widow. En eventueel kan ik mijn 15" wbins erbij zetten. Ik heb voor topjes een yamaha cp2000 eindtrap en voor bassen 2 x peavey cs-800 (13 jaar oud model maar werkt toppie). Nu zou ik deze 2 kunnen bridgen en een paar stevige bassen kopen die ook flink laag gaan want zo'n hoorngeladen kast gaat wel ver maar niet laag.

Wat is leuk?? wat ik tot nu toe vind zijn alleen maar van die enkel 15" en 18" kasten. Maar ik heb 2 x 800 watt versterkervermogen dus als ik nu nieuwe bassen wil wil ik ook wel iets goeds. Suggesties??

Vavoem!!!
  • Triple S
    • Sep 2000
    • 808

Wil je dus kasten met of 2x15 of 2x18? Gezien je laatste zin???

Als dat niet zo is, kun je er RCF ESW1018's onder zetten.
    Enkel 18", prima geluid, en niet te duur.

Don't call me DJ!
    Don\'t call me DJ!

Comment

• djlee
      • Oct 2002
      • 26

Eigenlijk lijkt me een kast met 2 x 18" wel iets. Een enkel 18" frontload lijkt me een beetje slapjes. Ik wil gewoon nog wat meer druk en vraag me af of een dubbel frontload beter is dan een enkel wbin.

Verder had ik gedacht om in mijn 18" wbins inderdaad een betere speaker te zetten rcf of zo, heb er nu black widown in, maar dat hebben ze me afgeraden omdat black widow weinig watts veel rendament is.

Ik wil me gewoon ff orienteren wat er te krijgen is en eventueel zelfbouw.

mzzls Leon

Vavoem!!!

Comment

• DJ_Snaky
        • Sep 2002
        • 272

de zeuz basboxen zijn ook 800Wat max voor 599 euro. 15 inch zie:http://www.skytronic.com/nl/index.php3?show=170.136

ik heb oop zeuz boxen. geven echt prima geluid

groeten DJ_Snaky

[:D] zin in een feestjuh [:D]
        <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

• bBINK
          • Aug 2002
          • 87

Die laatste is dus echt GEEN optie !

We gaan toch niet met kasten draaien van een merk waarvan je ze bij elke electronica boer kan kopen ...

Maar de Cerwin Vega L36s (ook wel bekend als Earthquake) is dat wat voor onze toepassing ?!

Wat hebben jullie voor een basskasten en waarmee worden die versterkt ?

__________________________________________________ Afknippen langs deze lijn

Comment

• bBINK
            • Aug 2002
            • 87

Als iemand nog overige info heeft of weet te vinden zou dat goed van pas komen omdat de enigste informatie die we over de speaker hebben is dat hij een SPL van 130 dB. @ 1 m. heeft (dit komt overigens uit de originele folder) ...

Hier is laatst ook een topic over geweest maar daar heeft niemand op gereageerd ...
            Ik hoop dus dat er nu misschien wel mensen zijn die dit lezen en er iets vanaf weten !
            Laat het ons dat weten !

Comment

• bBINK
              • Aug 2002
              • 87

Ik had het dus over de JBL speakers die we inmiddels al hebben !

Comment

• djlee
                • Oct 2002
                • 26

Om ff verwaring te voorkomen. Bbink en ik zijn van dezelfde drive in, Miracle.

Bbink heeft het over de spec's van de jbl 4750 en ik ben me aan het orienteren op het gebied van subwoofers die in verhouding staan tot mijn pas aangeschafde jbl's.

Heb nu 18" black widow wbins, en vraag me af of met die rcf 18" speakers meer uit mijn wbins te halen is (en of dat het geld van 2 rcf speakers het waard is) of dat ik mischien beter een dubbele frontload kan maken of kopen.

Maar de optie die hiervoor was aangegeven is inderdaad niet voor mij van toepassing, het gaat om een enkele frontload kast van 400Watt rms, piek waarden heb je niets aan. En dan zou ik erop achteruit gaan.

Ik was eigenlijk van plan om die cerwin vega's s36L te kopen van die advertentie. Maar wou me eerst ff orienteren. Helaas, ik zag het zaterdag en vanochtend waren ze al verkocht dus ik ben te laat.

Mzzls Leon

Vavoem!!!

Comment

• LSD
                  • Jul 2002
                  • 152

2 X 800 W versterkervermogen voor de bassen is ook wer niet zo hééél veel, dus lijkt me dat je het toch best bij een hoog rendement kast houdt, zoals bijvoorbeeld je W-bins. Stop er een JBL in , of RCF, of een Beyma wil ook wel lukken, en er zou toch een aardige hoeveelheid "boenk" uit moeten komen.
                  Een frontloaded kast heeft over het algemeen een lager rendement, maar gaat wel lager (dieper) qua frequentiebereik. Maar mijn ervaring met W-bins is dat deze toch wel een aangename en stevige bas geven.

en hoe meer je er stapelt, hoe dieper ze gaan...maar das een ander verhaal.

music is the dope
                  ----------------------------------------------
                  Tja... een uit de hand gelopen hobby is ook een hobby
                  ----------------------------------------------

Comment

• Michael
                    • Nov 2002
                    • 643

citaat:

Maar de Cerwin Vega L36s (ook wel bekend als Earthquake) is dat wat voor onze toepassing ?!

Als je wilt verwijzen naar de Cerwin vega speakers vermeld in de snuffelsite van vampire rental dan ben je helaas te laat. Deze zijn al verkocht en deze nog in Nederland vinden is als een naald in een hooiberg zoeken.

Comment

• djlee
                      • Oct 2002
                      • 26

Het maakt dus niet uit hoeveel watts je in zo'n kast zet en wat voor een soort 18" speaker? Iedere speaker heeft toch z'n eigenschappen en sommige zijn beter voor frontload andere beter voor hoorn of klopt dit niet?

L

Vavoem!!!

Comment

• djlee
                        • Oct 2002
                        • 26

En bij de zelfbouw was iemand die de ad 32 sb had nagebouwd ook een hoorngeladen kast maar dan met 2 18" per kast. Zou dat niets zijn met bv rcf 400 watt max en dan 4 x 400 watt. Of natuurlijk speakers in serie en 2 x 800 watt.

Weet iemand hier meer van?

Vavoem!!!

Comment

• bBINK
                          • Aug 2002
                          • 87

Ik las in een eerder geplaatst topic iets over een frontloaded baskast met 2x 18" erin ...

Iemand ervaring met de G-Sub van Speakerplans ?

G-Sub :

Deze moet goed klinken met 2 RCF L18P300 ...

Iemand ervaring ?

Comment

• djlee
                            • Oct 2002
                            • 26

Best leuk maar das gewoon een dubbele 18" speakerkast, ik wil denk ik toch iets met een hoorn.

Mzzls

Vavoem!!!

Comment

• djlee
                              • Oct 2002
                              • 26

Zo'n kastjes als chris S heeft gebouwd lijken me wel wat een soort van hoorn achtig iets met 2 18" van ad, de ad32sb. Maar heb er nog geen tekeningen van.

Ondertussen word dit mischien een onderwerp dat meer thuis hoort bij zelfbouw maar goed

Vavoem!!!
                              Vavoem!!!

Comment

Working...