Drumstel uitversterken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geralt huisma
    • Oct 2008
    • 2

beste be....

de ballans van een drumstel is in eerste instantie totaal afhankelijk van de drummer over het algemeen is dat kut omdat een drummer meestal overal even hard op slaat met uitzondering van hele goeie dan.

een goeie drumer met een goed gestemd drumstel kun met 2 goeie condesators in ortf opstelling (dwz. 17 cm uitelkaar onder een hoek van 110 graden) heel goed uitversterken. dit is wel heel uitzonderlijk hoor.
    maar het is altijd een goede basis. ik mic verder alle trommels en de hh maar als eerste schuif ik die 2 condensators open de overheads inprisipe en dan vul ik de rest aan met de overige mics waar het nodig is.

jou geval is iets anders... je staat in een kleine ruimte dus je moet het podium geluid aanvullen.. ga dus uit van het hardst hoorbare instument. ik gok de snare en anders moet je de gitarist vragen of hij zachter kan.
    ok de snare is dus het hardst.. die hoeft dus ook geen mic. wat vaak wel nodig is is de kick en de toms zou ik ook doen.. pan de toms mooi van links naar recht en daar is je stereo beeld..

toy toy toy...

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Originally posted by geralt huisma
      beste be.... [...] toy toy toy...
      Zo, over ouwe koeien gesproken ;-)... de topic-starter tourt ondertussen al de wereld rond ...
      Verder... lees de post van Sparky... mooi uitgangspunt lijkt me.
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Pfff oude topic kick!
        Last edited by MusicSupport; 15-10-08, 23:49.
        d&b Audiotechnik

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Beste Geralt,

Welkom op het forum en misschien moet je eerst even kijken naar de datum van een topic voordat je reageert. De topicstarter is na 3 jaar hoop ik wel ervaren met een drumstel.

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Haha, dat moet een van mn allereerste posts hier op het forum zijn geweest.
            Een topic van 6 jaar oud zeg, das best een stevige kick.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• ljanton
              • Sep 2003
              • 373

Nou jeroen, theo heeft gelijk hoor,

Als je nou bijvoorbeeld de TD20 of TD12 neemt van roland,
              kan je alle parameters instellen van microfoon ten opzichte
              van je cymbalen/toms en zelfs instellen hoe groot de ruimte en van welk
              materiaal de ruimte is... Als je je ogen sluit of het op cd opneemt
              durf ik ervoor te wedden dat je het verschil niet hoort jeroen!
              de TD20 kost dan ook standaard 5500 eurie
              De tijd dat ddrums niet realistisch meer klinken/spelen is echter voorbij.
              Wij hebben nu de TD9KX en gaat echt goed,
              Alle kabels weggewerkt, geen geprul meer met eindeloos afstellen
              en binnen handbereik 50 kits die je kan samenstellen en veel minder ruimte
              in beslag nemend en veel meer mogelijkheden...
              En je speelt je niet doof op een repetitie wat voorheen wel was als een
              drummer zijn drumstel niet in functie kon zetten van de band en zich
              slipknot waande... Is trouwens net zo met de nieuwe
              generatie stage piano's...

Dit gezegd zijnde... back on topic...

Als je het niet met me eens bent jeroen kom dan maar eens 16 januari
              Naar cafe de kleine tunnel in antwerpen op sint jans vliet,
              daar speel ik dan met mijn band, ... kun je het zelf horen... geen gezever!

greetzzz Lj Anton

Comment

• berolios
                • Sep 2005
                • 1538

Anton, de snare blijft wel altijd een issue vind ik hoor... ook bij de nieuwe setjes. Verder vond ik DDRUM eigenlijk altijd superieur aan de Roland's, maar dat is wel een vergelijking die ik 4 jaar geleden voor het laatst gemaakt heb ...

Verder: als het voor jullie werkt, werkt het !!
                Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

Ik ben wezen kijken bij de soundcheck van de verkiezing "beste drummer" die gesponsord werd door roland. Bij die finale in het musicon in den haag stond roland ferm uit te pakken met de ultieme rolandset. Helemaal separaat uitversterkt over de A&H2200 tafel met allemaal outboard apparatuur. Soundprojects systeem enz. En een speciale belgische technicus mee.

Tot mijn niet geringe verbazing klonk dat drumstel toen alles aanging echt erg fraai. Heel fijn en best natuurlijk.
                  (in die zaal van cesar zuiderwijk is het podium zo gebouwd dat een onversterkt drumstel perfect klinkt voor de hele zaal. Een "nepdrumstel" heeft dus best een zware dobber)

En toen begon de technicus alles re regelen. programma's wijzigen, eq's galmen, compressors en de hele santekraam te mixen.

En toen klonk het gelijk weer als een platte drumcomputer

conclusie, ik vind die roland voor een electronisch ding best goed (mag ook wel voor dat geld) maar raad gelijk bij technici sterk aan gewoon een stereo DI te pakken en er verder van af te blijven.
                  lekker belangrijk!

Comment

• ljanton
                    • Sep 2003
                    • 373

Beste,

Dat is ook de bedoeling, gewoon plug and play...
                    Verder die snare kun je ook rimshots e.d. mee uithalen.
                    Cymbalen laten aanzwellen, tikken op het center punt
                    en afdempen op elk punt..., allemaal geen probleem meer.
                    Natuurlijk geef ik wel toe dat het spelen erop net iets anders voelt,
                    maar normaal zou dat geen probleem mogen geven.
                    Verder denk ik dat een acc. drum nog steeds een kunst is om hem
                    mooi te versterken, zoals andere acc
                    instrumenten, en ik hoop door het digitale tijdperk dat
                    de echte kunst van een analoge mix met vroeger de
                    delay tapes niet verloren gaat.
                    We worden verwend. door 'Boland' en 'Bamaha' en 'Borg'

Greetzz Ljanton

Comment

Working...