Aanschaf microfoon(s) voor popkoor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MUSCOM
    • Mar 2002
    • 62

Ik heb gelezen dat een zogenaamde 3 x MS opstelling wonderen kan doen.
    Het voordeel van een koor met zoveel leden is dat ze al behoorlijk wat geluid produceren. het probleem met uitversterken begint bij eventuele solo's.
    Maak voor je podium 3 x MS opstellingen die zien er als volgd uit:
    1 supernier Sennh. MK66 en daar bovenop een AKG C414. De mk66 splits je over twee kanalen van je mengtafel, pan deze links en rechts uit.
    De AKG C414 zet je de pan in het midden gebruik deze opstelling drie keer Omdat de microfoons dicht bij elkaar geplaatst zijn heb je geen looptijd verschilllen, Met 3 van deze opstellingen natuurlijk wel maar een goede geluidstechnicus weet de geluid niveau's wel te beheersen. Nadeel !! solo's kunnen niet anders dan op 3 verschillende plaatsen gezongen worden omdat je in dit geval met richtpijpen werkt.

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Is idd ook een zeer goede techniek (klinkt super met een acoustische gitaar).

wat je hier ook voor kan gebruiken is een goede studio mic, en die op figur 8 zetten, en hierboven een pijpje (bv AKG of neumann wat je wil)

later
      De Tante

Comment

• Rube
        • Sep 2002
        • 23

Hallo allemaal

Ik zou jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen over aanschaf nieuwe microfoons.
        Ik heb weer wat adviesen ingewonnen, en kom nu met het volgende;
        4 (of eventueel 6) x shure beta 87 A (wat hoger op statief plaatsen vlak boven het koor) en 12 x shure beta sm58a (in het koor)en op de hoeken nog 4 shure sm94 die wij al hebben. Wat denken jullie van dit advies?
        Ik deze mics dit allemaal stuk voor stuk uitproberen, om het beste resultaat naar voren te halen.
        Dus het totaal aantal mics komt nu op 20 ipv 8 overhead.(dit moet al een gigi verbetering zijn volgens mij)
        Hij herkende direct de problemen zoals ook hier in de forum besproken.
        Hebben het ook nog over Neumann gehad, maar hij echt meer het idee dat ik mijn probleem hiermee niet zou verhelpen. (toch weer overspraak ivm gevoeligheid)
        Ook prijstechnich gezien zou bovenstaande oplossing de meest beste zijn.

Ruud

Comment

• Balsan
          • Oct 2005
          • 77

Originally posted by Olaf Duffhuës
          Wat van de Beyer Opus 53.....of Opus 83....of de MC86?? ik heb er goede ervaringen mee...de MC86 is trouwens een richtpijpie..

Olaf, Duffhuës Edit Company.
          Heesch.

Ik wil een Volkswagen...zit een E, een A en een W in...EAW..
          Ik ben op zoek naar 2 betaalbare OH Mic's. Zag op internet 2 maal opus 53 voor 100 Euro per stuk. Klopt het dat je er goede ervaringen mee hebt. Ik wil ze gebruiken i.c.m. SM57 op snare en AKG d-112 op BD, en GEEN aparte tom versterking.

Hoor graag je ervaring met de opus 53
          It\'s the inside that matters

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

Originally posted by Rube
            Hallo

gaan toch sneller rondzingen als ik dacht.
            gebruik je geen eq? kun je toch redelijk wat mee wegtrekken lijkt me
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• schrobbelbop
              • Feb 2005
              • 47

kijk ook eens naar samson condensator pijpjes..
              klinken voor de prijs erg goed naar mijn mening
              Als je t nie meer wit gebruik dan pur of kit

Comment

Working...