Power Conditioner

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pino
    • Jul 2002
    • 390

Helleuwwwww

Ik ben eigenlijk ook opzoek naar een goede allround spanningstabilisator die vooral moet dienen om m'n digitale mengtafel en eventueel DMX stuurtafel moet voorzien van schone stroom.
    Hierbij dacht ik in eerste instantie ook aan een ups , maar nu lees ik hier van Peternotermans dat dat geen zin zou hebben.
    Kan je (of iemand) die stelling onderbouwen?

Het is voor mij niet de bedoeling om de hele PA erop te hangen, omdat m'n versterkers zelf wel wat kunnen verdragen en er zodoende enkel een overspanningsbeveiliging op moet. Indien de PA dan uitvalt op onderspanning is dat niet mijn probleem, maar dat van de organisator en heeft hij de keuze: ofwel voldoende spanning , ofwel einde verhaal (zie contract).
    Maar om nu die spanning met een scoop te gaan controleren gaat mij natuurlijk wel iets te ver; vandaar dat ik dacht aan een ups om m'n gevoelige aparatuur te beschermen, en me eventueel tijd te geven bij spanningsval om nog een laatste gegevensopslag te doen in m'n mixer.

Groetels,
    Pino
    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• peternotermans
      • Oct 2003
      • 156

Originally posted by Pino
      Helleuwwwww

Ik ben eigenlijk ook opzoek naar een goede allround spanningstabilisator die vooral moet dienen om m'n digitale mengtafel en eventueel DMX stuurtafel moet voorzien van schone stroom.
      Hierbij dacht ik in eerste instantie ook aan een ups , maar nu lees ik hier van Peternotermans dat dat geen zin zou hebben.
      Kan je (of iemand) die stelling onderbouwen?

Het is voor mij niet de bedoeling om de hele PA erop te hangen, omdat m'n versterkers zelf wel wat kunnen verdragen en er zodoende enkel een overspanningsbeveiliging op moet. Indien de PA dan uitvalt op onderspanning is dat niet mijn probleem, maar dat van de organisator en heeft hij de keuze: ofwel voldoende spanning , ofwel einde verhaal (zie contract).
      Maar om nu die spanning met een scoop te gaan controleren gaat mij natuurlijk wel iets te ver; vandaar dat ik dacht aan een ups om m'n gevoelige aparatuur te beschermen, en me eventueel tijd te geven bij spanningsval om nog een laatste gegevensopslag te doen in m'n mixer.

Groetels,
      Pino
      Mijn stelling was dat het voor mij geen zin heeft om mijn synth-backline onder alle netspanningsomstandigheden te laten draaien. Onderbouwing: als je als muzikant redelijkerwijs kunt verwachten dat de PA toch al niet meer werkt door de slechte spanning hoef je geen risico te lopen met je backline en mag die best afgekoppeld worden van de netspanning.

Of het echt nodig is dat je als toetsenist met een eigen UPS nog 20 minuten lekker door kunt spelen op je eigen in-ear mix valt te betwisten ..

Een UPS of een Voltage Regulator is dus voor mij niet nodig; zijn beiden duurder en zwaarder(!). Bescherming van mijn rekje tegen onder/overspanning en filtering van spikes zijn voor mij voldoende.

Ik weet niet welke digimixer je hebt, maar de digimixers waar ik regelmatig mee werk (Yamaha 01V96 / LS9) houden zowiezo hun laatste stand vast, ook al heb je niet gesaved (weet niet of dit voor de hele Yammie-reeks zo werkt; ik neem aan van wel). Met andere woorden: je edit-geheugen wordt bij elke wijziging automatisch "ergens" gesaved. Als hij opnieuw opstart staat-ie EXACT hetzelfde als ervoor; daar hoef je niks voor te doen. Je kunt na opnieuw opstarten dus altijd nog saven naar een preset als je dat wilt.

Ik save dus niet elke minuut .

Als je eraan twijfelt: gewoon eens offline uitproberen..
      Last edited by peternotermans; 26-09-07, 09:14.
      --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

• peternotermans
        • Oct 2003
        • 156

<dubbel gepost>
        --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Ik denk dat stelregel één hier in ieder geval blijft gelden: Dimmers en PA niet op één fase. Dan hoef je niet eens te verwachten dat het ook maar goed zou kunnen gaan, je blijft brom houden.

UPS is een oplossing voor de stuurapparatuur (FOH), een UPS vlakt enorm af en vooral als je PC's of laptops hebt staan is dat wel een voordeel, ook met mixers die geen eigen afvlakking in de netspanning hebben en rechtstreeks met trafo's de laagspanning afnemen merk je er wel verschil bij.

Verder kun je niet zoveel doen tegen echt smerige netspanning. Vooral niet als je op dezelfde krachtgroep wordt geprikt als echt grote verbruikers zoals de keuken (elektrische motoren van de vaatwasser, keramische platen enz), daar moet je maar mee leven. Vooral elektromotoren en (zoals al gezegd) alle schakelende DC-apparatuur zijn enorme stoorzenders op de 230/400V aansluiting.
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• MusiQmaN
            • Sep 2006
            • 328

Weet iemand of er ook kabeltjes/tussenstukjes bestaan zoals deze:
            maar dan female.

Zodat je ook apparatuur welke een euro stekker hebben en geen Schuko (en dat is er nogal wat) kan aansluiten op een conditioner ala Samson of Furman?
            Drummer en techniek freak.

Comment

• Lala
              • Sep 2008
              • 370

Jazeker zijn die er... Ook hier in de shop...

Comment

• MusiQmaN
                • Sep 2006
                • 328

Ok. Als ik zoek op schucko of euro vind ik alleen dit soort stekkertjes:

Maar moet dan nog een female Schucko aan de andere kant hebben:
                Last edited by MusiQmaN; 28-10-09, 11:52.

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

DAP IEC male naar IEC female - J&H licht-geluid.nl / shop

En er bestaan ook kortere... maar die kan ik zo snel niet vinden.
                  Zoek eens op IEC
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusiQmaN
                    • Sep 2006
                    • 328

Originally posted by renevanh
                    DAP IEC male naar IEC female - J&H licht-geluid.nl / shop

En er bestaan ook kortere... maar die kan ik zo snel niet vinden.
                    Zoek eens op IEC
                    Ik zoek een male iec naar female schuko (of een stekerdoos met meerder schuko inputs op het blok en een iec connectie aan de kabel.
                    Last edited by MusiQmaN; 28-10-09, 14:14.

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

Dan ga je naar de Blokker voor een stekkerdoos, knip je de shucko er vanaf en zet je zelf die ene IEC male eraan.

Comment

• MusiQmaN
                        • Sep 2006
                        • 328

Stekkerdozen zat hier maar ik zoek een mooie nette oplossing voor in mn 8he rack en aangezien er volgende week een pb10 inzit en ik nu alleen apparatuur met schuko connectoren (aan transformator blokje vast) heb. Vandaar. Liefst dus schuko koppelstukjes die ik in de iec connectoren van de pb10 kan prikken. Deze heeft ook 4 verticale connectoren speciaal voor transformatoren (heb trouwens nog trans met iec connector gezien. Maar dat terzijde)
                        Last edited by MusiQmaN; 28-10-09, 14:15.

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Originally posted by MusiQmaN
                          Dat is IEC male naar female Ik zoek dus female iec naar female schuko (of een stekerdoos met meerder schuko inputs op het blok en een iec connectie aan de kabel.
                          Je begrijpt dat dit gevaarlijke mogelijkheden creëert?
                          Male - Male of Female - Female constructies in stroomkabel zijn absoluut 'not done' en kunnen levensgevaarlijke omstandigheden teweeg brengen.
                          Zou me niks verbazen als het zelfs verboden is...

Comment

• MusiQmaN
                            • Sep 2006
                            • 328

Originally posted by renevanh
                            Je begrijpt dat dit gevaarlijke mogelijkheden creëert?
                            Male - Male of Female - Female constructies in stroomkabel zijn absoluut 'not done' en kunnen levensgevaarlijke omstandigheden teweeg brengen.
                            Zou me niks verbazen als het zelfs verboden is...
                            Kennelijk kan en mag het wel:

2u gegoogled :P maar het komt in de buurt. Maar ik zie toch liever losse koppelstukjes iec-schuko.
                            Last edited by MusiQmaN; 28-10-09, 13:39.

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Dat is een MALE IEC naar shuco female, niks mis mee...
                              Jij vroeg om een FEMALE IEC naar shuco female, dat kan gevaarlijk zijn (hoewel male - male nog veel gevaarlijker is).

Comment

• MusiQmaN
                                • Sep 2006
                                • 328

Ahh. My bad. Sorry

Comment

Working...