Vorige week hadden wij een bruiloft in een zaal waar nogal ranzige stroom uit een Perilex doosje kwam. In ons geluid was o.a. de storing van de dimmers van de zaalverlichting te horen. Maar goed, tussen alle fases en de nul stond wel 229 volt, dus leek me verder geen probleem.
Die avond verslikten onze cd-spelers zich tot onze grote ergenis meerdere malen. Net alsof ze oversloegen. Net een paar weken ervoor hadden ze een schoonmaakbeurt gehad, maar misschien had ik daar iets fout bij gedaan? Dus zo snel mogelijk die spelers naar Decilux gebracht voor reparatie/onderhoud.
Maar daar kunnen ze dus helemaal niets vinden, sterker nog: ze hadden amper zulke nette 4 jaar oude cdj-100s gezien.
Nu hebben wij het vermoeden dat toch die ranzige stroom de oorzaak is geweest van de overslaande spelers en willen we dat in de toekomst graag voorkomen. Het lijkt mij dat een powerconditioner daar de oplossing voor is ?
Dan komen de vragen:
Is dat ook zo ?
Voorkom ik daarmee ook de brom geluiden door dimmers?
Waar moet ik op letter bij de aanschaf van een powerconditioner ?
Is een spanning en/of stroom indicator handig/nodig ?
Met welke merken/typen powercondiotioners werken jullie ?
Is een powerconditioner van Furman of Apex per definitie beter dan eentje vam Gemini ?
Drive-in Discoshow Sussudio
Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.
Die avond verslikten onze cd-spelers zich tot onze grote ergenis meerdere malen. Net alsof ze oversloegen. Net een paar weken ervoor hadden ze een schoonmaakbeurt gehad, maar misschien had ik daar iets fout bij gedaan? Dus zo snel mogelijk die spelers naar Decilux gebracht voor reparatie/onderhoud.
Maar daar kunnen ze dus helemaal niets vinden, sterker nog: ze hadden amper zulke nette 4 jaar oude cdj-100s gezien.
Nu hebben wij het vermoeden dat toch die ranzige stroom de oorzaak is geweest van de overslaande spelers en willen we dat in de toekomst graag voorkomen. Het lijkt mij dat een powerconditioner daar de oplossing voor is ?
Dan komen de vragen:
Is dat ook zo ?
Voorkom ik daarmee ook de brom geluiden door dimmers?
Waar moet ik op letter bij de aanschaf van een powerconditioner ?
Is een spanning en/of stroom indicator handig/nodig ?
Met welke merken/typen powercondiotioners werken jullie ?
Is een powerconditioner van Furman of Apex per definitie beter dan eentje vam Gemini ?
Drive-in Discoshow Sussudio
Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

.
/ spikes agv motoren in koelingen (feesttenten!) / belabberde ongestabiliseerde "fietsdynamo-op-traktor-wiel" achtige generatoren 
Comment