Aanschaf nieuw PA-systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ampli
    • Aug 2014
    • 58

De meeste digitale racks hebben gratis te downloden apps, kan je al eens kijken wat bevalt en wat niet zonder gelijk de hardware te hoeven kopen,
    pesoonlijk vind ik de mackie app het makkelijkste te bedienen

Comment

• rdreiers
      • Nov 2009
      • 407

Gezien de functionaliteit je keyboard zou ik voor eigen gebruik alles via je keyboard aansluiten, je kunt voor gastmuziekanten eventueel een los klein mixertje overwegen, een efx 8 van soundcraft vindt ik zelf een mooie oplossing. Andere oplossing een zed60-10fx van allen&heath.

Comment

• RifatSahinMusic
        • Feb 2017
        • 21

Originally posted by rdreiers
        Gezien de functionaliteit je keyboard zou ik voor eigen gebruik alles via je keyboard aansluiten, je kunt voor gastmuziekanten eventueel een los klein mixertje overwegen, een efx 8 van soundcraft vindt ik zelf een mooie oplossing. Andere oplossing een zed60-10fx van allen&heath.
        Heel erg bedankt!!! Die efx8 heeft enorm goede reviews en dan tegen die prijs! Klein dingetje maarja waarom zou ik ook groter moeten gaan?!!

Ik denk dat dit mijn nieuwe mixertje wordt. Die powermate1000 krijg ik alleen maar rugklachten van haha. Nu even op marktplaats zetten en hopen dat ik wat klanten kan vinden. Toch een leuk setje toch om weg te doen. De mrx 515 en dyna pm1000 mk2 incl bekabeling )). En dan gaan voor de subjes van qsc. Man man man ik heb er nu al zin in!!! Vooral wetend dat de subs van qsc al heerlijk laag kunnen produceren zonder overheersend te worden. En dat men hier ook te spreken is erover.

Mijn setup (voorlopig na jullie hulp)

- SoundCraft efx8
        - 2 x Qsc K12 (al in bezit)
        - 2 x Qsc KW181

En misschien wat verlichting en een rookmachine. Maar dat komt later nog wel.

Enorm bedankt beste mensen!!!

Comment

• RifatSahinMusic
          • Feb 2017
          • 21

Beste heren,

Toch nog een allerlaatste vraag heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen de k12 en kw122. Buiten het feit dat de ene een plastic en de andere een houten case heeft.. de specificaties zijn zo goed als hetzelfde.

Comment

• vester86
            • Jul 2010
            • 164

de "w" in het typenummer staat voor "wood". verder wat verschillen in de afstemming

hier meer info: http://www.harmonycentral.com/forum/...lla-33/370384-
            en hier nog wat meer: https://www.talkbass.com/threads/qsc...-kw122.970993/

en een eerder topic op ons eigen forum: http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...-k12-k122.html
            Last edited by vester86; 06-03-17, 16:11.

Comment

• RifatSahinMusic
              • Feb 2017
              • 21

Originally posted by vester86
              de "w" in het typenummer staat voor "wood". verder wat verschillen in de afstemming

hier meer info: http://www.harmonycentral.com/forum/...lla-33/370384-
              en hier nog wat meer: https://www.talkbass.com/threads/qsc...-kw122.970993/

en een eerder topic op ons eigen forum: http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...-k12-k122.html
              Ahh top dank je wel!!

Comment

• RifatSahinMusic
                • Feb 2017
                • 21

Beste mensen,

Net met BrooklynAudio gesproken en ik ga donderdag toch even langs om mijzelf over te laten halen. Ik lees niets anders dan lof voor zijn speakers. Dus ook ik ga even de uitdaging aan!!

Comment

• vester86
                  • Jul 2010
                  • 164

Hele verstandige keuze!

Comment

• RifatSahinMusic
                    • Feb 2017
                    • 21

Mijn reactie op de coax 12 en kick 15inch...

ik weet niet hoe hij het voor elkaar krijgt maar (mag ik het zeggen?) TEEEERING!!! Wat een lekker vol geluid. Met mijn qsc moet ik eerlijk zijn dat ze niet zodanig onder doen. Alleen bij "hoog" geluid kan je elkaar op de dansvloer nog wel verstaan. Terwijl als je danst, je moet dansen en niet kletsen. Dat merkte ik wel bij de coaxjes. Lekker vol, luid maar niet vervelend.

Tevens wil ik Sander hierbij enorm bedanken voor de tijd die hij genomen heeft. Zich enorm open stelde voor kritiek en op alles een (passend) antwoord had. Die man heeft verstand van geluid!!! Ik ga er geen doekjes om winden maar ik zou ze toch eenmaal willen proberen tijdens een act om echt 100% verkocht te worden. Puur om te kijken of het misschien niet alleen aan de ruimte ligt hahaha. Sander niks anders dan lof echt waar!!

Comment

• jakkes72
                      • Dec 2003
                      • 1015

tja..., bekend verhaal... Probeer een keer een setje te huren (bij Sander of een ander)

Comment

• Tofke78
                        • Jan 2005
                        • 504

Wij waren ooit ook kritisch en konden het ook niet geloven toen we BA hoorde. Nu toeren we al bijna 2 jaar rond met BA spullen. Geen minuut spijt. Telkens opnieuw verbaast die set ons uiterst positief in allerlei omstandigheden. Er bestaat volgens mij maar weinig wat hieraan kan tippen. Is QSC slecht? Neen, maar BA is toch wel van een heel ander kaliber. Voor ons was de keuze vrij snel gemaakt :-)

Comment

• RifatSahinMusic
                          • Feb 2017
                          • 21

Originally posted by Tofke78
                          Wij waren ooit ook kritisch en konden het ook niet geloven toen we BA hoorde. Nu toeren we al bijna 2 jaar rond met BA spullen. Geen minuut spijt. Telkens opnieuw verbaast die set ons uiterst positief in allerlei omstandigheden. Er bestaat volgens mij maar weinig wat hieraan kan tippen. Is QSC slecht? Neen, maar BA is toch wel van een heel ander kaliber. Voor ons was de keuze vrij snel gemaakt :-)
                          mag ik vragen welke set je hebt? Top en sub?

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Originally posted by Tofke78
                            Budgettair is QSC nu niet echt te vergelijken met BA.

Comment

• Tofke78
                              • Jan 2005
                              • 504

Originally posted by RifatSahinMusic
                              mag ik vragen welke set je hebt? Top en sub?
                              2 Prospect toppen, 2 kicks, 4 Subs, 2 Coax 12, 2 Coax 6 en 2 FL112

Comment

• Tofke78
                                • Jan 2005
                                • 504

Originally posted by frederic
                                Budgettair is QSC nu niet echt te vergelijken met BA.
                                Klopt, maar RifatSahinMusic doet dit wel bij z'n luistertest. Deels vandaar mijn reactie

Comment

Working...