Aanschaf nieuw PA-systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

x32 rack eventueel met x-touch voor de faders. Goede apps voor de ipad enz. OF een x32 compact/composer

Comment

• RifatSahinMusic
      • Feb 2017
      • 21

Originally posted by jakkes72
      x32 rack eventueel met x-touch voor de faders. Goede apps voor de ipad enz. OF een x32 compact/composer
      De X32 heb ik inderdaad bij een maat gezien en hij is er zeer over te spreken. Ik zelf heb het eerlijk gezegd niet zo met behringer. Ik vind het een beetje een C merk plat gezegd. Dus wellicht heb ik wat overtuiging nodig. Maar de X32 is sowieso te veel van het goede qua inputs. De X32 Rack ziet er mij heel onbekend uit.. Wat is dat in ***snaam haha

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by RifatSahinMusic
        De X32 heb ik inderdaad bij een maat gezien en hij is er zeer over te spreken. Ik zelf heb het eerlijk gezegd niet zo met behringer. Ik vind het een beetje een C merk plat gezegd.
        Alles heeft zijn prijs, in de prijscategorie van de X32 krijg je wel heel veel mixer voor je geld. Zo heel ongemerkt is het ding wel de standaard geworden in de low-budget mengpanelen, voordeel is dus dat bijna iedere technicus erop kan werken.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

De X32 heb ik inderdaad bij een maat gezien en hij is er zeer over te spreken. Ik zelf heb het eerlijk gezegd niet zo met behringer. Ik vind het een beetje een C merk plat gezegd. Dus wellicht heb ik wat overtuiging nodig. Maar de X32 is sowieso te veel van het goede qua inputs. De X32 Rack ziet er mij heel onbekend uit.. Wat is dat in ***snaam haha
          De rack is eigenlijk exact gelijk behalve de faders en extra knoppen. Bedoeld is om daarop een wifi router op aan te sluiten en een tablet (mixstation android!) of ipad beide kan. Mijn voorkeur gaat echter steeds meer naar de android, kan ook trouwens ook op een telefoon.

Rack heeft veel in en uitgangen, en in nood kan je altijd nog alles bedienen met de paar knoppen en het scherm.

Mag het wel wat minder dan is een XAIR XR12 heel leuk voor 260 euro, dan heb je maximaal 12 mono ingangen. Ik zou dan wel een "echte" router er op aan sluiten de ingebouwde is niet super. Kies dan minimaal een type met 5gHz, ik gebruik onder andere een tplink archer C7, werkt perfekt.

Zoek internet maar af, behringer heeft heel weinig problemen met de X32 / X air mengtafels, misschien mede door de inbreng van Midas is het erg goed bruikbaar. Ik heb mijn X32 al meer dan 5 jaar zonder problemen, heeft me nog NOOIT in de steek gelaten, en dat kan ik van hele dure concurrenten niet altijd zeggen.

Comment

• teunos
            • Feb 2008
            • 352

Zelf heb ik ook een x32 rack. Voor mij de ideale oplossing. Zelf gebruik ik hem voor dj achtige dingen met meerdere artiesten en meerdere feeds. Met twee harting 8 kanaals connectiors erop kan ik een blokje leggen waar ik het nodig heb, en met mijn ipad naast de dj tijdens het prikken en switchen meteen de volumes en eq bijwerken zonder vanaf de andere kant van de zaal handgebaren te hoeven ontcijferen.
            Dat allemaal terwijl ik geen plek opneem in het publiek, me geen zorgen hoef te maken over mijn apparatuur onbeheerd achter laten en ook het rek zelf mooi bij de rest van de apparatuur neer kan zetten.

Tel daar bij op dat een maat van me een x32 producer heeft en het wordt een handige digisnake met meer in en uitgangen dan een s16 voor als we samen bandjes doen.

Maar zoals ik al eerder noemde en hier ook beaamd wordt, op de full size x32 zitten een hoop features die je waarschijnlijk noet nodig gaat hebben. Een xair lijkt mij een dik prima oplossing.
            ''diamonds are forever''

Comment

• jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

Ik gebruik zelf een X-air 16, in gebouwd in een 19inch rack met 6 EW300 zenders voor een poppentheater, gecombineerd met een BCF2000 via MIDI kunnen ze zelf het volume bepalen/bijregelen. De automix functie werkt in deze (spraak) setup erg goed. EQ achtige dingen enz kunnen ze met een Ipad/laptop uitvoeren.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

Originally posted by jakkes72
                Ik gebruik zelf een X-air 16, in gebouwd in een 19inch rack met 6 EW300 zenders voor een poppentheater, gecombineerd met een BCF2000 via MIDI kunnen ze zelf het volume bepalen/bijregelen. De automix functie werkt in deze (spraak) setup erg goed. EQ achtige dingen enz kunnen ze met een Ipad/laptop uitvoeren.
                gebruik jij de mackie protocol instelling of heb je de midi settings met "learn" functie gedaan? Bij de BCF.
                lekker belangrijk!

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Ik zelf heb het eerlijk gezegd niet zo met behringer. Ik vind het een beetje een C merk plat gezegd. Dus wellicht heb ik wat overtuiging nodig.
                  Behringer heeft in het verleden zeker zijn naam geen eer gedaan met bepaalde producten die ze toen op de markt brachten. Maar ook toen zaten er best bruikbare zaken tussen die je ondanks het (algemene) commentaar over het merk Behringer op o.a. fora toch stiekem in menig pro verhuur rack tegen kwam. Echter we zijn jaren verder en met de X32 (en Midas M32) lijn hebben ze toch zeker wel een goed product op de markt gezet waarmee menig (budget) klus gedaan wordt ondertussen. Dat een X32 echt teveel is voor jou doel dat staat zeker vast maar een X-Air zou prima passen al dan niet i.c.m. een X-Touch uitbreiding voor echte knoppen en daarnaast de Android Mixing Station Pro X-Air app op een tablet.

En heb je het toch niet op de naam Behringer kun je ook de variant van Midas kiezen, de M-Air (MR12/18). Ook hierop werken de X-Touck knoppen en Android Mixing Station app.

Zou er toch eens naar kijken en luisteren want wat Behringer in het verleden ook heeft gedaan, met deze apparatuur maken ze een hele goede comeback.

Dat er techneuten zijn die praten over dat zij het erg prettig vinden om op elk kanaal o.a. dynamics etc te hebben snap ik in hun situatie wel maar is voor jou situatie totaal overbodig.
                  Last edited by vasco; 02-03-17, 12:28.

Comment

• jakkes72
                    • Dec 2003
                    • 1015

Originally posted by showband
                    gebruik jij de mackie protocol instelling of heb je de midi settings met "learn" functie gedaan? Bij de BCF.
                    Ik heb dit idd via de learn functie gedaan, ik weet even zo niet uit mijn op welke mode die dan staat...

Comment

• rdreiers
                      • Nov 2009
                      • 407

Waarom zo ingewikkeld met een ipad only doos?

qu16 mixer valt binnen zijn budget, simpel in bediening.

toch de ipad doos? pak dan een soundcraft ui12, meer dan voldoende.

Richard

Comment

• RifatSahinMusic
                        • Feb 2017
                        • 21

Beste heren,

vandaag heb ik eens mijn mic gebruikt door deze direct aan te sluiten op mijn keyboard. De resultaten waren verbluffend... eigenlijk heb ik niet eens meer een kanaal nodig voor mijn mic... ik gebruik praktisch alles op 1 apparaat. Ik zal morgen kijken of ik mijn iPad ook aan kan sluiten op de keyboard. In dit geval heb ik serieus aan een mixertje met 4 kanalen waarvan 1 stereo meer dan genoeg... Ik zal zelf even wat research doen. Want als mijn keyboard mij al voorziet in de nodige eq en effecten qua zang, dan ga ik geen 1000en euro's uitgeven aan een mixertje die ik maar voor 20% ga gebruiken.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Welk keyboard gebruik je?
                          Alt voor jou werkt,waarom niet.
                          Kun je meer besteden aan speakers.

Comment

• drummerke
                            • Oct 2006
                            • 432

Vergeet wel niet dat het steeds handig is als je een extra micro en instrument kan aansluiten van vb een gastmuzikant vriend ...

En misschien kijken naar gebruiksgemak, compact aansluitbaarheid, en hoe je alles bedient naast je keyboard. Want hoe minder kabels en hoe properder op het podium hoe leuker het is om te spelen ook.

Comment

• RifatSahinMusic
                              • Feb 2017
                              • 21

Originally posted by frederic
                              Welk keyboard gebruik je?
                              Alt voor jou werkt,waarom niet.
                              Kun je meer besteden aan speakers.
                              IK heb de korg pa4x 76toetsen.

Comment

• RifatSahinMusic
                                • Feb 2017
                                • 21

Originally posted by drummerke
                                Vergeet wel niet dat het steeds handig is als je een extra micro en instrument kan aansluiten van vb een gastmuzikant vriend ...

En misschien kijken naar gebruiksgemak, compact aansluitbaarheid, en hoe je alles bedient naast je keyboard. Want hoe minder kabels en hoe properder op het podium hoe leuker het is om te spelen ook.
                                dat is inderdaad ook waar. Ik moet niet te egoistisch worden natuurlijk. Alleen heb ik echt nul ervaring met digitale mixers. Alleen wat ik gehoord heb en gezien heb een beetje. Maar die racks die zien er echt heel "vreemd" uit voor mij. Ik ben die faders erg gewend.

Comment

Working...