Midas M32 front=monitor setup

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

Ik ben zelf ook altijd erg critisch geweest tov Behringer, maar ze bouwen ook goede materialen. Ik zelf heb de x32 producer al een tijdje en ben er iedere keer weer erg gelukkig mee.

Dat mensen geilen op merken...prima, maar het is zo kortzichtig. Klankmatig doen beide tafels niet voor elkaar onder, en gezien de prijs kwaliteitverhouding steekt de x variant met kop en schouders boven de m uit... laat staan boven de overige concurentie.

De mengtafeldag een twee jaar geleden was voor mij eigenlijk erg duidelijk. Concepten zijn verschillend, gebruiksinterface en de eigen voorkeur voor de werkwijze is daar in de smaakmaker. Geluidskwaliteit is marginaal en verwaarloosbaar in live situaties. 48 of 96 k...tja daar zit veel in...maar zo lang de M nog 48 is heeft die nog geen voordeel...

De concurentie maakt wel stappen vooruit, maar bv Yamaha heeft mijn inziens niet echt een concurent geproduceerd kwa concept met hun nieuwe lijn digimixers, maar ook zij klinken gewoon goed.

96 khz is de volgende stap in geluidsverbetering....maar dit is vooral het hogere segment toe bedeeld, wat ook logisch is.

Even een andere vraag die mij te binnen schiet, zijn er al digitafels in het live gebruik welke op een hogere rate werken? Was de SSL nu 128 khz of hoger?
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Er mag ook een heel duidelijk verschil in kwaliteit zitten, dat verklaard ook het verschil in prijs.
      Voor zover ik weet kan de SD7 van Digico op 192 kHz werken.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Mijn referentie is de Gentse feesten. Da

Comment

• vasco

• Oct 2003
          • 2568

Eens met Sander, discussie lijkt mij niet voor dit topic en is overigens ook al meermaals hier gevoerd.

DJGertJan slaat de plank wel heel erg mis met zijn punten want ja het zijn van buiten gewoon één op één kopieën. Geen enkel verschil in aantal inputs, displays, knoppen, etc. Leg via Google maar eens twee foto's naast elkaar.

Frederic heeft dan natuurlijk gelijk maar denk dat iedereen dat al wel wist, kwaliteit van de Midas zal aan de binnenkant beter zijn anders rechtvaardigt dit het prijsverschil niet. Voor beide is er duidelijk een markt en men kan zeggen wat ze willen ook met de X32 hebben ze iets goeds voor de low-budget markt uitgebracht. Alle waar naar zijn geld en een X32 zal je niet op de grote klussen tegen komen. Al denk ik dat een M32 daar ook niet snel te zien zal zijn maar die kans is al wel groter.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

De M32 is mijn inziens te duur in vergelijking met Pro1 tweedehands tafels.

Comment

• sjoerd
              • Apr 2004
              • 341

Gebruikte en nieuwe apparatuur vergelijken qua prijs vergelijken heeft weinig zin...

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by sjoerd
                Gebruikte en nieuwe apparatuur vergelijken qua prijs vergelijken heeft weinig zin...
                Neen ik heb het puur over prijs? Als je voor 2-3000€ meer in de pro reeks gaat met stage rack, dan is de keuze voor een de 'kleine' PA boer snel gemaakt
                .
                Dan mag die Pro1 tweedehands zijn.

Comment

• Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

Originally posted by sjoerd
                  Ja en nee. In de praktijk loopt een klein bedrijf al snel tegen dit soort keuzes aan gezien elke euro maar een keer uitgegeven kan worden. Het vergelijken zal in de praktijk toch echt gedaan moeten worden om die keuze te kunnen maken.
                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• sjoerd
                    • Apr 2004
                    • 341

Helemaal eens, natuurlijk zal iedereen de afweging moeten maken en kan het soms een goede keuze zijn om een gebruikt kwalitatief beter apparaat te kopen. Maar je kan niet stellen dat een M32 te duur is omdat dat in de buurt komt van een gebruikte Pro1. Die vergelijking kun je met alles maken, dan zou er geen nieuwe apparatuur verkocht worden.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

In dat geval zul je voor beiden de gebruikt prijs moeten vergelijken...
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• vasco

• Oct 2003
                        • 2568

Inderdaad want een gebruikte M32 zal ook goedkoper zijn waardoor de prijzen tussen beide evenredig zakken.

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

Ik denk dat er vaak gezocht word naar een oplossing vanuit een bepaald budget.
                          Het kan dan zeker voorkomen dat daarbij nieuwe en gebruikte oplossingen worden vergeleken.

Naast de verschillen in specificaties en mogelijkheden neem je dan ook de nieuw of gebruikte status mee in de overweging. Helemaal niet zo gek volgens mij.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

In Duitsland krioelt het momenteel van tweedehands Pro1 en Pro2 tafels. Vandaar waarschijnlijk de grote prijsdrop.

En de reden is vermoedelijk eerste grote reeks afschrijvingen en de overstap naar Dlive.

Comment

• Tofke78
                              • Jan 2005
                              • 504

Dlive is volgens ik al heb horen zeggen van (nieuwe) gebruikers top. Jammer dat A&H niet meer investeert in GLD...
                              Last edited by Tofke78; 17-09-16, 11:30.

Comment

• rdreiers
                                • Nov 2009
                                • 407

De r&d afdeling heeft het heel erg druk met de dlive en de s21/s31. Daar zijn nog niet alle beloofde features af. Tegen de tijd dat ze daar mee klaar zijn is de qu en de gld antiek.

Comment

Working...