Vervangen PA luidsprekers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by tomwaits
    Afgezien van het feit dat ik je keuze natuurlijk respecteer ben ik ervan overtuigd dat BA nu ook in een categorie ingedeeld wordt. Doorgaans vallen bedrijven die 'prijs op aanvraag' hanteren voor de meeste consumenten in de categorie 'blijkbaar te duur om te publiceren'.
    Dat zou kunnen maar wanneer je verder denkt weet je dat dat niet zo kan zijn, zou ik inderdaad zo duur zijn dan ondermijn ik mijn bestaansrecht.
    Het is een keuze die ik heb gemaakt, vooral gebaseerd op het feit dat ik op kwaliteit wil concurreren, die kwaliteit heeft zijn prijs en de marktwerking zorgt er vanzelf voor dat die prijs concurrerend is.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drummerke
      • Oct 2006
      • 432

Ik dacht inderdaad ook aan de "ART 7" reeks. Veel power, mooi geluid (is objectief of subjectief) en laag gewicht. 2x ART 732 en 2x ART 708 komen op een 4.400 euro (zonder hoezen). Ik vind persoonlijk RCF wel goed betaalbaar voor de kwaliteit. (DB technologies is iets goedkoper).

DAS AUDO heeft ook zeer mooie speakers in hun gamma.

De laatste jaren zijn de gepowerde speakers zeer sterk verandert in goede zin. Dus zeker een paar sets uittestten is de boodschap.

Comment

• tomwaits
        • Jul 2007
        • 19

Originally posted by MusicXtra
        Het budget zal inderdaad richting het dubbele moeten bij de Prospect sub, met de Prospect Kick eronder wordt het alweer een stuk goedkoper.
        Overigens denk ik dat je met het voorgestelde budget je huidige set zeker niet zult gaan overtreffen.
        De sub is inderdaad een stukje zwaarder dan de 43 kg van de LEM sub, hij is dan ook een heel stuk krachtiger en die sub zet je normaal niet op een statiefpaal maar rol je simpel naar binnen en kantel je alleen maar.
        De top daarentegen geeft een ruime halvering van het gewicht, 16kg is zonder inspanning op een statiefpaal te hijsen.
        TS is bij deze van harte welkom te komen luisteren, de LEM set mag er naast gezet worden ter vergelijk.
        Ik ben wel van plan een keer langs te komen maar ik wil nog even kwijt dat ik aanneem dat je suggestie om mijn oude LEM spulletjes mee te nemen een grapje was. Een setje van nog geen 2000 euro vergelijken met een van 8000 lijkt me wat onzinnig, het zou wel merkwaardig zijn als het verschil niet erg groot zou zijn, denk je niet?

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Ik ben wel van plan een keer langs te komen maar ik wil nog even kwijt dat ik aanneem dat je suggestie om mijn oude LEM spulletjes mee te nemen een grapje was. Een setje van nog geen 2000 euro vergelijken met een van 8000 lijkt me wat onzinnig, het zou wel merkwaardig zijn als het verschil niet erg groot zou zijn, denk je niet?
          Ja, dan mag je idd aannemen dat de BA set op alle vlakken beter scoort, maar het mag uiteraard ook een set zijn welke kanshebber kan zijn om aan te schaffen.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by drummerke
            Ik dacht inderdaad ook aan de "ART 7" reeks. Veel power, mooi geluid (is objectief of subjectief) en laag gewicht. 2x ART 732 en 2x ART 708 komen op een 4.400 euro (zonder hoezen). Ik vind persoonlijk RCF wel goed betaalbaar voor de kwaliteit. (DB technologies is iets goedkoper).

DAS AUDO heeft ook zeer mooie speakers in hun gamma.

De laatste jaren zijn de gepowerde speakers zeer sterk verandert in goede zin. Dus zeker een paar sets uittestten is de boodschap.
            Ik heb de Art 708 sub in combinatie de Art 745 gebruikt voor een huwelijksfeest, en vond die sub onder bemeten tov de Top. De Art4pro 8003As past beter.
            Last edited by frederic; 04-12-15, 01:13.

Comment

• Tofke78
              • Jan 2005
              • 504

Originally posted by frederic
              Wat is doorsparen? Ik hoor hier en daar dat het een veelvoud is van het budget van TS. Hij kan die dan misschien kopen als hij een lange baard heeft. En er zijn wel oplossingen te vinden met 4k waarmee TS vooruit kan. Weliswaar tweedehands.
              Wat ik bedoel is dat je beter niet te snel voor minder centen gaat en nadien op termijn toch teleurgesteld bent. Pas dan gaat het echt meer centen kosten.

En nogmaals met alle respect voor ieders budget, maar als je écht op zoek bent naar iets goed, moet je beseffen dat dit iets meer centen gaat kosten. De belangrijkste factor is dus weten wat je wil en wat je plannen ermee zijn.

Wa BA betreft, zit je met kwaliteit écht wel top. En kwaliteit betaal je. Maar de prijs zal toch net iets lager uitvallen als je deze kwaliteit gaat vergelijken met andere "top"merken.

Uiteraard kan 2e hands een zeer goede oplossing zijn. Heb ik trouwens in het verleden ook gedaan met bepaalde spullen. Ik ging echt geen 3.000 EUR neertellen voor een nieuwe Manley compressor als ik voor heel wat minder dezelfde 2e hands kan kopen è :-)
              Last edited by Tofke78; 04-12-15, 10:22.

Comment

• Tofke78
                • Jan 2005
                • 504

Originally posted by RvanHee
                Tom, wij hebben natuurlijk ook een actieve sub, deze heeft een module met complete DSP en alle setting voor alle AD-systems producten, simpel doorlussen naar de top en gaan..
                de multifunctionele top Magnus12 weegt net 20 kg en is ook erg fijn als monitor.
                Het kan altijd minder, maar ik denk dat het belangrijk is dat je voor jezelf eerst uitmaakt in welk segment je iets zoekt en wat je ermee wil doen. Een 2PK zal altijd goedkoper blijven dan een Mercedes. Hoewel ze allebei rijden, kan en mag je ze echt niet gaan vergelijken.

Ik zou zeggen ga luisteren, zet ze desnoods naast elkaar. Je zal onmiddellijk verschillen horen. Dan is het alleen aan jou te beslissen hoeveel centen voor welk verschil je op tafel wil leggen.

Comment

• tomwaits
                  • Jul 2007
                  • 19

Originally posted by rdreiers
                  Wat is er mis om bij een plaatselijke dealer een koffie te gaan doen en eens te luisteren??? Of is het anno 2015 zo dat we hier vragen wat iedereen gebruikt en we dan maar bij de goedkoopste webshop bestellen waar we terug kunnen sturen als het toch niet is wat we in gedachte hadden?
                  Uiteraard zal ik eea beluisteren alvorens iets aan te schaffen. Alleen zit er in mijn omgeving (Hoorn NH) volgens mij geen fatsoenlijke zaak waar dat kan. Plaatselijke dealer? Die heeft hooguit wat low-budget-spul staan. Dus eerst maar eens uitvinden wat de interessante opties zijn.

Comment

• tomwaits
                    • Jul 2007
                    • 19

Originally posted by Tofke78
                    Het kan altijd minder, maar ik denk dat het belangrijk is dat je voor jezelf eerst uitmaakt in welk segment je iets zoekt en wat je ermee wil doen. Een 2PK zal altijd goedkoper blijven dan een Mercedes. Hoewel ze allebei rijden, kan en mag je ze echt niet gaan vergelijken.

Ik zou zeggen ga luisteren, zet ze desnoods naast elkaar. Je zal onmiddellijk verschillen horen. Dan is het alleen aan jou te beslissen hoeveel centen voor welk verschil je op tafel wil leggen.
                    Ik hoef geen Mercedes en zeker geen Ferrari of Rolls Royce. Ik rijd in een auto die me overal brengt, voldoende ruimte en luxe biedt en waar ik een trailer mee door het land kan slepen. Daarbij ook nog zeer betaalbaar. Vergelijk dat met luidsprekers dan zoek ik ook daar de betrouwbare en betaalbare werkpaarden. Niet de statussymbolen.

Comment

• jakkes72
                      • Dec 2003
                      • 1015

In Heerhugowaard zit een gebruiker met redelijk wat BA, wellicht dat MusicXtra je daar mee in contact kan brengen

Comment

• Tofke78
                        • Jan 2005
                        • 504

Ik hoef geen Mercedes en zeker geen Ferrari of Rolls Royce. Ik rijd in een auto die me overal brengt, voldoende ruimte en luxe biedt en waar ik een trailer mee door het land kan slepen. Daarbij ook nog zeer betaalbaar. Vergelijk dat met luidsprekers dan zoek ik ook daar de betrouwbare en betaalbare werkpaarden. Niet de statussymbolen.
                        Een opgewaardeerde 2pk doet dat ook hoor 😊 Maar het lijkt me zo dat voor jou de zaak dan al uitgemaakt is 😀

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by jakkes72
                          In Heerhugowaard zit een gebruiker met redelijk wat BA, wellicht dat MusicXtra je daar mee in contact kan brengen
                          Klopt. dat is MT Event, hebben Coax6, Coax12, Prospect sub, kick en top en willen je vast wel meenemen naar één of meer klussen waar ze ermee werken.

Comment

• tomwaits
                            • Jul 2007
                            • 19

Ik ben er nog niet uit maar zou graag jullie mening willen horen over een alternatief, namelijk mijn bestaande spulletje iets uitbreiden en voor de wat grotere toeschouwersaantallen een 'grote' set huren. Dat vergroot de mogelijkheden zonder dat het direct kapitalen hoeft te kosten. De vraag hierbij is natuurlijk; wat zou zinnig zijn voor uitbreiden?

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Je zou kunnen overwegen om je bestaande set een revisiebeurt te geven. Hoe oud zijn die speakers? Tweeters reconen en filter recappen vb.
                              Last edited by frederic; 09-12-15, 14:02.

Comment

• vester86
                                • Jul 2010
                                • 164

op welk vlak kom je nu te kort? en hoe merk je dat als je zelf aan het spelen bent?

Comment

Working...