Vervangen PA luidsprekers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomwaits
    • Jul 2007
    • 19

@RvanHee: Sorry, maar passieve luidsprekers gaan het in ieder geval niet worden.
    @MusicXtra: Waarom zo vaag over prijzen? Ik ben er nog niet achter wat dat mooie spul me zou gaan kosten.
    @tofke78: Het is geen kwestie van sparen. Ik kan best 8000 euro ophoesten maar kijk toch wel graag of het voor minder kan.
    @frederic: Dat zal misschien de beste optie zijn.

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Als het maar voor een keer of 2-3 per jaar is, zou ik huren. Belangrijkste voordeel hiervan is, je kunt dan steeds spul mee hebben die aangepast is aan de situatie. Ik was vroeger ook voorstander van actieve speakers. Maar rugproblemen hebben me van gedacht veranderd. Bovendien is een passieve speaker gemakkelijker te plaatsen, je moet geen stroom voorzien op de locatie van de speakers.
      Last edited by frederic; 02-12-15, 16:30.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by tomwaits
        @MusicXtra: Waarom zo vaag over prijzen? Ik ben er nog niet achter wat dat mooie spul me zou gaan kosten.
        Da's een kwestie van even een mailtje naar info at brooklyn-audio.nl sturen en je krijgt hem van me.
        Brooklyn-Audio concurreert niet op prijs maar op kwaliteit, zou ik de prijzen online zetten dan wordt het merk op basis daarvan al in een categorie ingedeeld en dat wil ik niet.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by frederic
          Ik was vroeger ook voorstander van actieve speakers. Maar rugproblemen hebben me van gedacht veranderd. Bovendien is een passieve speaker gemakkelijker te plaatsen, je moet geen stroom voorzien op de locatie van de speakers.
          De module in de Coax12 weegt compleet 800 gram, die in de Prospect top 2,5 kg, trek daar het gewicht van een passief cross-over, aansluitplaat en het hout wat normaal de opening van de amp module zou afsluiten vanaf en het verschil is in grammen uit te drukken.
          Het stroomprobleem is simpel op te lossen door met combikabels te werken, trek je nog steeds maar één kabel naar iedere kant.
          Met passief heb je altijd dat amp-rack bij je die gewoon zwaar is, kans op verkeerde presets, verkeerd aansluiten, mismatch tussen amps en speakers en ga zo maar door....
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RvanHee
            • Nov 2015
            • 9

Originally posted by tomwaits
            @RvanHee: Sorry, maar passieve luidsprekers gaan het in ieder geval niet worden.
            @tofke78: Het is geen kwestie van sparen. Ik kan best 8000 euro ophoesten maar kijk toch wel graag of het voor minder kan.
            @frederic: Dat zal misschien de beste optie zijn.
            Tom, wij hebben natuurlijk ook een actieve sub, deze heeft een module met complete DSP en alle setting voor alle AD-systems producten, simpel doorlussen naar de top en gaan..
            de multifunctionele top Magnus12 weegt net 20 kg en is ook erg fijn als monitor.

Comment

• drummerke
              • Oct 2006
              • 432

Als je het echt licht wilt, wat is er mis met de ouwe getrouwe gepowerde speakermerken zoals RCF? Of moet iedereen de top of the top merken gebruiken nu?

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by drummerke
                Als je het echt licht wilt, wat is er mis met de ouwe getrouwe gepowerde speakermerken zoals RCF? Of moet iedereen de top of the top merken gebruiken nu?
                Er is niets mis met RCF. Alleen ga je er met 4.000€ niet geraken. RCF is echt een goedkoop merk meer.

Comment

• tomwaits
                  • Jul 2007
                  • 19

Originally posted by MusicXtra
                  Da's een kwestie van even een mailtje naar info at brooklyn-audio.nl sturen en je krijgt hem van me.
                  Brooklyn-Audio concurreert niet op prijs maar op kwaliteit, zou ik de prijzen online zetten dan wordt het merk op basis daarvan al in een categorie ingedeeld en dat wil ik niet.
                  Afgezien van het feit dat ik je keuze natuurlijk respecteer ben ik ervan overtuigd dat BA nu ook in een categorie ingedeeld wordt. Doorgaans vallen bedrijven die 'prijs op aanvraag' hanteren voor de meeste consumenten in de categorie 'blijkbaar te duur om te publiceren'.

Comment

• tomwaits
                    • Jul 2007
                    • 19

Originally posted by RvanHee
                    Tom, wij hebben natuurlijk ook een actieve sub, deze heeft een module met complete DSP en alle setting voor alle AD-systems producten, simpel doorlussen naar de top en gaan..
                    de multifunctionele top Magnus12 weegt net 20 kg en is ook erg fijn als monitor.
                    Noem eens een model... op de site van AD-S heb ik deze nog niet kunnen vinden (moet erbij zeggen dat ik ook gestopt ben met zoeken omdat die site erg traag is).

Comment

• tomwaits
                      • Jul 2007
                      • 19

Weet je toevallig een geschikte RCF combinatie die aan mijn wensen zou kunnen voldoen?

Comment

• tomwaits
                        • Jul 2007
                        • 19

Originally posted by drummerke
                        Sorry, voorgaande reactie was op dit bericht van Drummerke.

Comment

• rdreiers
                          • Nov 2009
                          • 407

Wat is er mis om bij een plaatselijke dealer een koffie te gaan doen en eens te luisteren??? Of is het anno 2015 zo dat we hier vragen wat iedereen gebruikt en we dan maar bij de goedkoopste webshop bestellen waar we terug kunnen sturen als het toch niet is wat we in gedachte hadden?

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Originally posted by rdreiers
                            Wat is er mis om bij een plaatselijke dealer een koffie te gaan doen en eens te luisteren??? Of is het anno 2015 zo dat we hier vragen wat iedereen gebruikt en we dan maar bij de goedkoopste webshop bestellen waar we terug kunnen sturen als het toch niet is wat we in gedachte hadden?
                            Als ik U goed versta, kan dit forum dan beter opgedoekt worden of zo? Wat is anders de bedoeling van een forum dan het delen van ervaringen en tips. Het is ver gekomen wanneer forumers mekaar de mond willen snoeren.
                            Last edited by frederic; 03-12-15, 14:09.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                              • Jun 2014
                              • 456

Relax gasten alles wat je hier plaatst staat er een soort van altijd ;-)
                              Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Wat RCF betreft zal je bij de betere reeksen snel 1500-2000 betalen voor een 18" sub en 1300-2000 per top. Dat is dan NX of Art reeks. De betere TT reeks zal je vlug het dubbele betalen.

Comment

Working...