Allen & Heathe QU vs. Midas M32

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

    #16
    Originally posted by MusicXtra
    Overigens hoor ik wel veel verschil tussen mijn 01V96 met Behringer ADA8000 en mijn M480 maar daar zit ook nogal een generatiekloof tussen.
    Grote kans dat je dan de AD of DA converters aan het beoordelen bent.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #17
      Die kans is idd groot.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • dj snuf
        • May 2013
        • 2

        #18
        Ik ben me momenteel aan het oriƫnteren op een compacte digitale mixer voor tape acts en kleine bandjes. Zit te denken aan Midas M32r, Soundcraft SI Compact of Performer of Allen & Heath QU16. Welke raden jullie aan of waar hebben jullie ervaringen mee?

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #19
          Ik heb een qu16.
          Fijne tafel, klinkt goed, en betaalbaar.

          Maar dat zal de rest ook wel zeggen over de andere opties ��

          Comment

          • Draad
            • Apr 2001
            • 122

            #20
            Als we dan toch bezig bezig zijn, iemand de TF serie van Yamaha al geprobeerd?

            Comment

            • rdreiers
              • Nov 2009
              • 407

              #21
              TF mixers, zitten in mijn ogen wel heel weinig knoppen op. Heb net de qu gekocht omdat ik daar 12 draaiknoppen toonregeling heb.

              Comment

              • vester86
                • Jul 2010
                • 164

                #22
                Originally posted by Draad
                Als we dan toch bezig bezig zijn, iemand de TF serie van Yamaha al geprobeerd?
                Ja, is wel heel plastic allemaal. Werkt wel maar voelt allemaal niet degelijk aan. Heb mn twijfels op de langere termijn. Klank is oke maar niet meer dan oke

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #23
                  Yamaha is nooit mijn merk geweest, zowel de analoge als digitale tafels zitten voor mijn gevoel niet logisch in elkaar.
                  Als ik dan zie dat er nog minder knoppen op een digidoos zitten ben ik bang dat het nog minder intuĆÆtief is als het al was.
                  Ik wil bij een digidesk nog altijd veel kanalen tegelijk in beeld en bij die kanalen zoveel mogelijk knoppen om toch zoveel mogelijk overzicht te hebben en snel te kunnen werken.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • rdreiers
                    • Nov 2009
                    • 407

                    #24
                    Ik heb de tf's uiteraard in frankfurth gezien en gevoelt. Ik was verbaast over de plastic touch, de weinige knoppen, ontbreken van draaiknoppen voor toonregeling, het 3/4 jaar later pas kunnen leveren van de digitale stagebox met paasende kaart. Was voor mij maar 1 ding positief aan, de digisnake is dante. In mijn ogen een hoog net niet gehalte.

                    Comment

                    • Tofke78
                      • Jan 2005
                      • 504

                      #25
                      Probeer misschien eens een A&H GLD 80. Vind ik persoonlijk zeer prettig werken en klinkt naar mijn gevoel ook heel goed. Qua afmetingen valt't ook nog heel goe mee. Daarvoor een tijdje met A&H Qu 24 gewerkt. Ook niet slecht, maar was klankmatig toch wel minder. Bij opnames was het verschil duidelijk hoorbaar. Live bizar genoeg echt veel minder. GLD is natuurlijk een hogere prijsklasse, maar biedt dan ook een pak meer mogelijkheden
                      Last edited by Tofke78; 26-02-16, 22:30.

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #26
                        Originally posted by Tofke78
                        Probeer misschien eens een A&H GLD 80. Vind ik persoonlijk zeer prettig werken en klinkt naar mijn gevoel ook heel goed. Qua afmetingen valt't ook nog heel goe mee. Daarvoor een tijdje met A&H Qu 24 gewerkt. Ook niet slecht, maar was klankmatig toch wel minder. Bij opnames was het verschil duidelijk hoorbaar. Live bizar genoeg echt veel minder. GLD is natuurlijk een hogere prijsklasse, maar biedt dan ook een pak meer mogelijkheden
                        Aangezien het dezelfde preamps zelfde AD conversie en zelfde FX software is, vind ik dit een redelijk eigenaardige opmerking die ikzelf nog niet mogen vaststellen hebben.

                        Comment

                        • Ws Soundexpresse
                          • Jun 2001
                          • 1007

                          #27
                          Heb beide hier, Qu en GLD, en idd, de preamps van de Qu 16 klinken minder dan die van de AR2412 (digi stageblok), wat het is weet ik niet, maar verschil hoor je... Wij nemen nu eigenlijk bij de QU16 altijd een AR168 mee (kleine broertje van AR2412), werkt prima, klinkt beter dan de interne preamps, top dus. Wat het is, kan ik alleen niet echt uitleggen...
                          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                          Comment

                          • highendsyl
                            • Feb 2007
                            • 81

                            #28
                            Qu16 met ar168 gebruik ik ook bij voorkeur. Klinkt fantastisch. Verschil snap ik ook niet, maar ik merk hetzelfde verschil als ws soundexpresse
                            Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal

                            Comment

                            • Tofke78
                              • Jan 2005
                              • 504

                              #29
                              Originally posted by frederic
                              Aangezien het dezelfde preamps zelfde AD conversie en zelfde FX software is, vind ik dit een redelijk eigenaardige opmerking die ikzelf nog niet mogen vaststellen hebben.
                              Tja, niemand heeft me geloofd tot ze het verschil in de opnames met eigen oren konden horen. Ik heb me laten vertellen dat de preamps in het stage rack toch wel van een betere kwaliteit zijn. Ze klinken iets rustiger en warmer dan die van de Qu.

                              Comment

                              • Tofke78
                                • Jan 2005
                                • 504

                                #30
                                Originally posted by Ws Soundexpresse
                                Heb beide hier, Qu en GLD, en idd, de preamps van de Qu 16 klinken minder dan die van de AR2412 (digi stageblok), wat het is weet ik niet, maar verschil hoor je... Wij nemen nu eigenlijk bij de QU16 altijd een AR168 mee (kleine broertje van AR2412), werkt prima, klinkt beter dan de interne preamps, top dus. Wat het is, kan ik alleen niet echt uitleggen...
                                Het zit'm vooral onder de 100Hz volgens mij. Ik ben geen specialist ter zake, maar wanneer ik opnames vergeleek op de RTA zag je op alles beneden 100Hz een duidelijk verschil.

                                Comment

                                Working...