Allen & Heathe QU vs. Midas M32
Collapse
X
-
-
Ik heb een qu16.
Fijne tafel, klinkt goed, en betaalbaar.
Maar dat zal de rest ook wel zeggen over de andere optiesComment
-
Comment
-
Yamaha is nooit mijn merk geweest, zowel de analoge als digitale tafels zitten voor mijn gevoel niet logisch in elkaar.
Als ik dan zie dat er nog minder knoppen op een digidoos zitten ben ik bang dat het nog minder intuĆÆtief is als het al was.
Ik wil bij een digidesk nog altijd veel kanalen tegelijk in beeld en bij die kanalen zoveel mogelijk knoppen om toch zoveel mogelijk overzicht te hebben en snel te kunnen werken.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ik heb de tf's uiteraard in frankfurth gezien en gevoelt. Ik was verbaast over de plastic touch, de weinige knoppen, ontbreken van draaiknoppen voor toonregeling, het 3/4 jaar later pas kunnen leveren van de digitale stagebox met paasende kaart. Was voor mij maar 1 ding positief aan, de digisnake is dante. In mijn ogen een hoog net niet gehalte.Comment
-
Probeer misschien eens een A&H GLD 80. Vind ik persoonlijk zeer prettig werken en klinkt naar mijn gevoel ook heel goed. Qua afmetingen valt't ook nog heel goe mee. Daarvoor een tijdje met A&H Qu 24 gewerkt. Ook niet slecht, maar was klankmatig toch wel minder. Bij opnames was het verschil duidelijk hoorbaar. Live bizar genoeg echt veel minder. GLD is natuurlijk een hogere prijsklasse, maar biedt dan ook een pak meer mogelijkhedenLast edited by Tofke78; 26-02-16, 22:30.Comment
-
Aangezien het dezelfde preamps zelfde AD conversie en zelfde FX software is, vind ik dit een redelijk eigenaardige opmerking die ikzelf nog niet mogen vaststellen hebben.Probeer misschien eens een A&H GLD 80. Vind ik persoonlijk zeer prettig werken en klinkt naar mijn gevoel ook heel goed. Qua afmetingen valt't ook nog heel goe mee. Daarvoor een tijdje met A&H Qu 24 gewerkt. Ook niet slecht, maar was klankmatig toch wel minder. Bij opnames was het verschil duidelijk hoorbaar. Live bizar genoeg echt veel minder. GLD is natuurlijk een hogere prijsklasse, maar biedt dan ook een pak meer mogelijkhedenComment
-
Heb beide hier, Qu en GLD, en idd, de preamps van de Qu 16 klinken minder dan die van de AR2412 (digi stageblok), wat het is weet ik niet, maar verschil hoor je... Wij nemen nu eigenlijk bij de QU16 altijd een AR168 mee (kleine broertje van AR2412), werkt prima, klinkt beter dan de interne preamps, top dus. Wat het is, kan ik alleen niet echt uitleggen...Sound-Light-Laser-Foam-DancefloorComment
-
Qu16 met ar168 gebruik ik ook bij voorkeur. Klinkt fantastisch. Verschil snap ik ook niet, maar ik merk hetzelfde verschil als ws soundexpresseHet beste uit je equipment halen.......altijd en overalComment
-
Tja, niemand heeft me geloofd tot ze het verschil in de opnames met eigen oren konden horen. Ik heb me laten vertellen dat de preamps in het stage rack toch wel van een betere kwaliteit zijn. Ze klinken iets rustiger en warmer dan die van de Qu.Comment
-
Het zit'm vooral onder de 100Hz volgens mij. Ik ben geen specialist ter zake, maar wanneer ik opnames vergeleek op de RTA zag je op alles beneden 100Hz een duidelijk verschil.Heb beide hier, Qu en GLD, en idd, de preamps van de Qu 16 klinken minder dan die van de AR2412 (digi stageblok), wat het is weet ik niet, maar verschil hoor je... Wij nemen nu eigenlijk bij de QU16 altijd een AR168 mee (kleine broertje van AR2412), werkt prima, klinkt beter dan de interne preamps, top dus. Wat het is, kan ik alleen niet echt uitleggen...Comment






Comment