Natuurlijk probeer ook ik het zo goed mogelijk te laten klinken alleen zijn de mogelijkheden erg beperkt met slechts een links en rechts. Limiting zie ik als beveiliging, niet als verbetering. Enige wat ik doe is soms ingrijpen op de EQ als het te scherp is of het sub wat aanpassen als het te gek wordt of iets gekker moet. Veel meer kun je niet doen en, heel eerlijk, ik hou het niet vol om een hele nacht druk te zijn met slechts 2 kanaaltjes en zoveel beperkingen. De meeste klussen die ik op dat gebied heb ben ik vaak ook druk met continu de geluidsdruk meten om het maximale uit de opgelegde limiet te halen, handhaving die komt meten en overleggen en met het in het gareel houden van DJ's die veel te hard insturen. Het is dan ook een heel ander spelletje dan het mixen van live muziek waarbij ik van begin tot eind continu druk ben met fine-tunen van de mix.
Geluidsprocessing op dj
Collapse
X
-
-
waarom niet de volgende approach als geluidsleverancier:
Kwak het zooitje neer, regel in, bescherm je spullen tegen stuk gaan,ga lekker iets anders doen en kom terug om af te breken.
Laat ze lekker hun gang gaan......
ff chargerenGeluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
-
De flink betaalde DJ's weten meestal net zoveel over geluidskwaliteit en gain structuur als de gemiddelde slaapkamer DJ, al is er natuurlijk wel wat verbetering kwa geluidsmedium.
@SPS: Op die manier raak je de klus wel kwijt :-)There is no substitute for imaginationComment

Comment