Nieuwe monitortafel - welke? ( 9 inears - stereo)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

    #16
    Eventueel een qu24? 4 stuks in ear stereo en 5 stuks met een ME-1 ?Heb je alles stereo. Of een gld-80, kun je 9 stereo in-ears draadloos en l/r er uit halen.

    Richard

    Comment

    • bones2001
      • Aug 2003
      • 741

      #17
      Ik heb zelf net een Soundcraft SI Compact aangeschaft, en die lijkt me buitengewoon geschikt als monitortafel.
      32 inputs / 16 outputs
      geheel vrij te patchen en in te delen
      door het Totem systeem met 1 handeling bij de gewenste aux
      Wel iets groter dan een X32 compact of een M32R.
      Mixen is net als schilderen.
      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

      Comment

      • vasco
        • Oct 2003
        • 2567

        #18
        Originally posted by bones2001
        Ik heb zelf net een Soundcraft SI Compact aangeschaft, en die lijkt me buitengewoon geschikt als monitortafel.
        32 inputs / 16 outputs.
        Komt helaas wel net 2 outputs voor het totaal van 9 stereo IEM mixen tekort waar de TS om vraagt, maar verder ook een prima tafel voor deze job.

        Comment

        • DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

          #19
          Originally posted by PvG
          Nah, geklooi met latency en zo. Als je veel inputs wilt, is een S32 + X32core wss het voordeligst.
          Ik begrijp het probleem van latency niet, ik ga er vanuit dat als je iets via USB binnen haalt het pre recorded is, en je er op mee speelt. Kan net genoeg zijn voor die 2 missende kanaaltjes?

          Enkel een S32 geeft ook niet voldoende (16) uitgangen, dit kun je dan wel weer oplossen met een extra adat converter of een P16 via ultranet.
          Wat de TS vraagt valt net buiten de vaak aangeboden 16 uitgangen.
          Ik denk persoonlijk dat een rack uitvoering (van welk merk dan ook) handiger (kleiner) is voor puur monitor dan een gewone tafel. Maar dat is voor iedereen anders...

          Comment

          • PvG
            • Sep 2012
            • 979

            #20
            Originally posted by DJ Antoon
            Ik begrijp het probleem van latency niet, ik ga er vanuit dat als je iets via USB binnen haalt het pre recorded is, en je er op mee speelt. Kan net genoeg zijn voor die 2 missende kanaaltjes?

            Enkel een S32 geeft ook niet voldoende (16) uitgangen, dit kun je dan wel weer oplossen met een extra adat converter of een P16 via ultranet.
            Wat de TS vraagt valt net buiten de vaak aangeboden 16 uitgangen.
            Ik denk persoonlijk dat een rack uitvoering (van welk merk dan ook) handiger (kleiner) is voor puur monitor dan een gewone tafel. Maar dat is voor iedereen anders...
            USB voor een clicktrack oid kan idd prima, maar wss gaat het om mics/instrumenten?

            Ik had het over 32 inputs. Een S32 heeft inderdaad 'maar' 16 outputs, maar op een X32core zitten ook nog 2 outputs (monitor out). Dus voldoende voor 9 stereo mixes (en dan zijn de bussen van het X32 platform ook echt op: niets over voor fx!). Ik denk dat het verstandig is om het grootste deel van de band een P16 te geven met bedrade in-ears en alleen de lopende muzikanten een mix via mixer met draadloos in-ear. Is ook een stuk betaalbaarder. Hierdoor zou je enkele bussen vrij moeten kunnen maken voor fx.

            Edit: o ja, de mono bus (ja wel, bus nr 19) is nog over om 1 fx toe te passen...
            Last edited by PvG; 03-09-15, 18:54.
            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #21
              Roland M380 met 1608 en 8016 digital snake, heb je totaal 32 in en 32 outputs.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • PvG
                • Sep 2012
                • 979

                #22
                Originally posted by MusicXtra
                Roland M380 met 1608 en 8016 digital snake, heb je totaal 32 in en 32 outputs.
                De Roland heeft toch ook 'maar' 16 aux mixbussen + main LR, dus totaal 18 mixbussen. Je loopt dus tegen vergelijkbare beperkingen als bij de X32. Als je meer flexibiliteit (mixbussen) wilt, kom je in een hogere prijsklasse.
                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #23
                  Originally posted by vasco
                  Komt helaas wel net 2 outputs voor het totaal van 9 stereo IEM mixen tekort waar de TS om vraagt, maar verder ook een prima tafel voor deze job.
                  MultiDigital Card er in, en je hebt 8 ADAT kanalen I/O meer. Eventueel met een goedkope behringer of focusrite micpreamps. die heeft 8 XLR outputs.
                  Last edited by frederic; 04-09-15, 08:36.

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #24
                    Ik denk bijna dat de goedkoopste oplossing een A&H IDR48 rack is en die met laptop besturen. Dan heb je 20 outputs.

                    Comment

                    • Big Bang
                      • Apr 2008
                      • 652

                      #25
                      Originally posted by vasco
                      Komt helaas wel net 2 outputs voor het totaal van 9 stereo IEM mixen tekort waar de TS om vraagt, maar verder ook een prima tafel voor deze job.
                      Meer auxen is mogelijk met bijvoorbeeld een mini stagebox 16. De bussen gaan ook niet ten koste van effecten e.d., deze kun je dus naast je mixen blijven gebruiken!

                      Let er wel op dat slechts de laatste 6 mix bussen als stereo in te stellen zijn. Je hebt daarvoor ook nog 8 mono mixen, je zou dus in totaal 10 stereo mixen kunnen maken (waarvan vier wat omslachtiger, want 2x mono).
                      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #26
                        Die mono mix outputs zijn vermoedelijk wel te linken.

                        Comment

                        • vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

                          #27
                          Originally posted by DJ Antoon
                          Of je moet nog wat via USB binnen kunnen halen, laptopje of zo, dat kan zomaar tot 32 kanalen extra erbij ...
                          Originally posted by PvG
                          Nah, geklooi met latency en zo. Als je veel inputs wilt, is een S32 + X32core wss het voordeligst.
                          Los dat ik denk dat het niet van toepassing is voor de TS heb ik een band met een drummer die elektronisch speelt. Hij triggert Superior Drummer Virtual Instrument in VSTHost op een laptop en geeft mij 10 kanalen audio over USB (heb bij hem de X32 ASIO driver geïnstalleerd hiervoor) naar een X32. Werkt als een speer kan ik jullie vertellen dus waarom dan DA en AD conversie er extra tussen steken.

                          Comment

                          • frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

                            #28
                            Originally posted by vasco
                            Los dat ik denk dat het niet van toepassing is voor de TS heb ik een band met een drummer die elektronisch speelt. Hij triggert Superior Drummer Virtual Instrument in VSTHost op een laptop en geeft mij 10 kanalen audio over USB (heb bij hem de X32 ASIO driver geïnstalleerd hiervoor) naar een X32. Werkt als een speer kan ik jullie vertellen dus waarom dan DA en AD conversie er extra tussen steken.
                            Ik denk wanneer de drummer de leading factor is dit idd geen probleem is. Maar wanneer je als muzikant andere triggers moet volgen dit een pak moeilijker zal zijn. Ik bedoel, een drummer speelt zijn ding en de muzikanten moeten maar volgen. Als er dan een milliseconde meer of min latency tussen de slag en de sound zit, valt dit in het geheel niet op.

                            Comment

                            • vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

                              #29
                              Originally posted by frederic
                              Ik denk wanneer de drummer de leading factor is dit idd geen probleem is.
                              Latency is juist een probleem voor een drummer weet ik uit eigen ervaring. Als de eigen aanslag op een drumpad later hoorbaar is op de monitor dan de werkelijk slag ga je versnellen en het speelt in zijn geheel onnatuurlijk. Voor de overige muzikanten zou dit inderdaad minder/niet hinderlijk zijn, die volgen gewoon het hoorbare ritme.

                              Comment

                              • DJ Antoon
                                • May 2005
                                • 1681

                                #30
                                Originally posted by PvG
                                Ik denk dat het verstandig is om het grootste deel van de band een P16 te geven met bedrade in-ears en alleen de lopende muzikanten een mix via mixer met draadloos in-ear. Is ook een stuk betaalbaarder. Hierdoor zou je enkele bussen vrij moeten kunnen maken voor fx.
                                Ja dit is de meest voor de hand liggende.
                                Maar bij meer dan 4 P16's word een 2e X32 rack weer goedkoper. Je hebt dan 28 uitgangen, en 32 aux bussen, dus ook voldoende voor FX, of bus compressie etc.
                                De ingangen deel je via AES50 waardoor je dus 44 ingangen hebt waarvan 32 op XLR.
                                Je kunt dan zelfs 1 rack links en 1 rack rechts op het podium zetten.
                                2x cat er tussen en een wifi acces point plaatsen en full control.

                                Comment

                                Working...