verschil mono en stereo signaal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Als ik op de website van ProCab kijk staat er bij de door jou genoemde kabel geen specificatie maar bij twee gelijkwaardige types van dit merk wel. Ik verwacht dat ze allemaal mono split (pin 1 aan 3 naar slaves en pin 2 naar tips) zijn omdat stereo op XLR nu eenmaal niet echt een standaard is al komen ze wel voor zoals Aart al aangaf.

Deze kabel gaat je dan geen oplossing bieden. Toch maar even zelf solderen om zeker te zijn of de leverancier mailen om het na te vragen (of ze het kunnen doormeten) voordat je besteld.
    Last edited by vasco; 30-04-15, 12:09.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Aart Rietveld
      Een microkaart als verlengkabel? Is dat een nieuwe vlaamse uitdrukking?
      Ik heb zo het vermoeden dat die microkaart een microkabel moet zijn....
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Dj Gino V
        • Feb 2009
        • 237

sorry voor de autocorrectie maar ik kan even niet volgen.
        De procab kabel van 2x cinch naar 1x xlr is niet de juiste omdat deze juist anders om is gemonteerd,
        maar als ik deze dan anders soldeer zoals aan gegeven L tip op pin 2 en R tip op pin 3 en op pin 1 de ground/shield van L en R gaat deze dan wel werken of ben ik nu helemaal het spoor kwijt?

alvast bedankt
        mvg Gino

Comment

• Aart Rietveld
          • Aug 2004
          • 190

Dan zou het inderdaad moeten werken op voorwaarde dat je van de kant-en-klare kabel de XLR-connector openkrijgt en de aders goed vast kan solderen.

Doe in zo'n geval niet moeilijk en maak de hele kabel zelf, ga geen gekochte kabel ombouwen. Als je nog ergens een losse XLR-male en een stukje tulpkabel hebt rondslingeren ben je met 5 minuten klaar... Tenzij je niet kunt solderen..., maar dan zou ik me ook aan jouw eigen voorstel niet gaan branden (Letterlijk EN figuurlijk gesproken ).

Comment

• Dj Gino V
            • Feb 2009
            • 237

ok ik heb hier nog wel neutrik xlr liggen en daar zal ik dan de dubbele cinch op soldern.
            het enigste wat ik niet snap is als je er een mono signaal van de dynacord aansluit we wel geluid hebben?

bedankt
            mvg Gino
            Last edited by Dj Gino V; 01-05-15, 20:39.

Comment

• Aart Rietveld
              • Aug 2004
              • 190

Misschien heeft die Dynacord wel een a-symetrische uitgang waarbij de koude kant, evt. via een weerstand, aan de massa ligt. Je hebt dan geen uitfase-signaal waardoor er ook geen uitdoving plaatsvindt als de signalen op pen 2 en 3 gemixt worden. Het kost je wel 6 dB aan signaalnivo!

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

We kunnen hier wel op doorborduren maar er is simpel niet bekend hoe het aangesloten moet worden.
                Iemand met enige kennis van zaken heeft binnen enkele minuten uitgezocht hoe het zit, eigenlijk is het enige zinvolle advies dan ook om er zo iemand bij te halen.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...