verschil mono en stereo signaal
Collapse
X
-
-
Zal het aan ee kabel van ginder kunnen liggen want heb ook gehoord dat ams
de kabel kiet is aangesloten er een brom op het systeem zit.
nu heb ik zelf ook nog een ART ProMix 3-kanaals microfoon mixer en dacht dat ik deze kan gebruiken om mijn master uitgang mono te maken want er is geen Summ op het linker kanaal
mvg Gino VComment
-
Comment
-
Comment
-
Het gemis aan leestekens, hoofdletters, juiste spelling en zinsopbouw maakt het al erg lastig om dit onduidelijke verhaal enigszins te kunnen volgen, als het dan ook nog in het Vlaams gaat gooi ik de handdoek in de ring.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Gino: Als je er al een extra mixer tussen gaat zetten om een mono-signaal te kunnen maken kun je beter de reeds aanwezige mixer gebruiken. Je hebt dan niets te maken met het problematische inprikpunt. Of je ernu zelf een extra mixer tussenzet of de lokale mixer gebruikt scheelt dus niets qua aantal schakels in de keten.
MusicXtra: Als je een XLR-input ongebalanceerd stereo aansluit (ik ken broadcastmixers waar dat vanuit de fabriek al gebeurde) en je prikt er een gebalanceerd signaal op hou je bij mono-weergave toch echt niet over. Daarom vroeg ik de TS ook hoe de vaste mixer is aangesloten op het versterkerrack. Grote kans dat dit toch een stereo-verbinding is (welliswaar met 1 connector) waarbij er pas in het versterkerrack een mono-signaal gemaakt wordt. Dit klopt met de opmerking van de TS dat er brom is als er niets aangesloten is, met een a-symetrische lijn is de kans hierop erg groot.Comment
-
MusicXtra: Als je een XLR-input ongebalanceerd stereo aansluit (ik ken broadcastmixers waar dat vanuit de fabriek al gebeurde) en je prikt er een gebalanceerd signaal op hou je bij mono-weergave toch echt niet over. Daarom vroeg ik de TS ook hoe de vaste mixer is aangesloten op het versterkerrack. Grote kans dat dit toch een stereo-verbinding is (welliswaar met 1 connector) waarbij er pas in het versterkerrack een mono-signaal gemaakt wordt. Dit klopt met de opmerking van de TS dat er brom is als er niets aangesloten is, met een a-symetrische lijn is de kans hierop erg groot.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Dat het niet werkt is duidelijk maar een gebalanceerde ingang is een verschil versterker, in dit geval wordt het verschil tussen pin 2 en 3 versterkt. Sluit je links en rechts respectievelijk op pin 2 en 3 aan dan zul je het verschil tussen links en rechts uit de speakers gaan horen.
De door mij genoemde manier van aansluiten is natuurlijk zeer ongewoon maar ik ben dit al meerdere malen tegengekomen. En als ik dan lees dat de TS uit Belgie komt sluit ik geen enkele mogelijkheid meer uit...Comment
-
Alvast bedankt voor de reacties.
En wat ik er nu uithaal is dat ze dus stereo over een xlr Stekker hebben gezet en deze dan ook niet meer gebalanceerd is, maar als ik nu wel een gebalanceerde kabel ga gebruiken werkt het systeem mogelijk ook niet of alleen een enkel kanaal
mvg GinoComment
-
Klopt, de oplossing is simpel, maak een XLR/RCA verloop met links op 2 en rechts op 3.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Comment
-
Zou hier ook niet gelijk een 5 meter kabel voor kopen maar een die zo kort mogelijk is en dan verlengen met een XLR.
Scheelt geld en waarschijnlijk ga je die verder nooit meer gebruiken.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Comment