problemen bij vriestemperatuur

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Ik lees wel teveel dingen die niet in orde waren, denk dat een betere voorbereiding en communicatie deze klus veel beter had kunnen laten verlopen....
    En, ja die spelling is werkelijk dramatisch...
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Tofke78
      • Jan 2005
      • 504

Originally posted by vegapower
      voila, nu ziet iedereen wat er NA de 1ste groep bijgekomen is.
      de goedkope eric audio houd het dus beter als de labgruppen.
      tyden het gevarenwinkelfestival (2daags in een tent) in de late zomer heb ik nooit problemen.
      terwijl alles zeiknat is van de condens in de tent . maar dan gaat de amp overdag op. en blijft deze 2 dagen opstaan.
      nu was ik daar, kon niet testen want er was een discobar, en de speakers stonden aant podium. oerhard en dan begon die jogging.
      wat ik op voorant niet wist. int vervolg pak ik zo een job nimmer aan of goede verwarming voorzien.
      zoals idd pars dat hier gezegd is. die moment niet aan gedacht.
      SAPCA heb jij de 2de groep gehoord?
      tgeluid was nie supper. kheb beter gemixt, maar denk toch dat dat erdoor kon he ;-)
      kvind erg voor de eerste groep.
      twas hun eerste optreden, soundchek liep ook niet vlot.
      talcback micro werke niet (te lange duur wel) dus moest ik naar het podium gaan.
      eer ik tegoei trug was aan de mengtafel stopte ze met zingen of gitaar spelen... probeer maar eens iets te regelen.
      maar ja iedereen moet leren. kvond diene zen reactie wel erg en ongepast.
      evenals als van zen vrouw. als je niets van techniek kent... zou ik zeggen...
      zwijgen is goud ;-) ik heb mijn subs in de aanhangwagen gezet met een pel ijs erop... kvind da toch beetje extreem.
      ps. organisatie is bij mij geweest. de mensen die de timing doen bij de jogging hadden ook problemen.

Gevarenwinkel in Herselt?

Comment

• Tofke78
        • Jan 2005
        • 504

Originally posted by MusicXtra
        Ik lees wel teveel dingen die niet in orde waren, denk dat een betere voorbereiding en communicatie deze klus veel beter had kunnen laten verlopen....
        En, ja die spelling is werkelijk dramatisch...

Voorbereiding en goede werkomstandigheden zijn van uiterst belang. Een muziekant gaat ook niet spelen in vriestemperaturen dacht ik zo. En met handschoenen gitaar of klavier spelen lukt echt niet. Een keer gedaan, nooit meer.

Hoe doet BA het eigenlijk in temperaturen net onder 10 graden en net boven 30 graden en/of vochtige tenten? Ooit problemen gehad? Pars om de boel op te warmen hebben we (helaas/gelukkig) niet meer. Zowel pars als moving head vervangen door krachtige LED exemplaren. Zo'n kacheltje op je apparatuur lijkt me ook niet echt "veilig".
        Last edited by Tofke78; 11-01-15, 13:21.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by Tofke78
          Hoe doet BA het eigenlijk in temperaturen net onder 10 graden en net boven 30 graden en/of vochtige tenten? Ooit problemen gehad?
          Temperaturen onder de 10ÂșC geven nog geen problemen, echt onder het vriespunt moet ik het antwoord nog op schuldig blijven. In de specs op mijn site kun je terugvinden dat de maximale omgevingstemperatuur waarbij een goede werking gegarandeerd is 40ÂșC bedraagt, heb zelf tests gedaan tot 50ÂșC en daarbij blijft alles nog steeds functioneren. Wel zul je, met name bij de Prospect top, de ventilator duidelijk horen omdat deze in de kast pal achter de drivers zit.

Comment

• arieO
            • Feb 2007
            • 16

Afgelopen kerstvakantie 2 weken licht en geluid op overdekte ijsbaan gedaan met Bose!
            6x 802 met PM8500, niets aan de hand!

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

@Arie, je hebt hier een woord uitgesproken waar je veel bagar over U gaat krijgen.

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Originally posted by frederic
                @Arie, je hebt hier een woord uitgesproken waar je veel bagar over U gaat krijgen.
                Ik weet niet wat "bagar" precies is, maar waarom zou je de 802 van Bose niet goed kunnen inzetten?

Lijkt mij heel goed geschikt voor de toepassing!
                Dus Arie: Thumps-up!
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• desolation
                  • Jun 2012
                  • 706

802 is voor dat soort toepassingen perfect. Heel robuust en klankmatig maakt het toch niet zoveel uit

Comment

• speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1697

Originally posted by desolation
                    802 is voor dat soort toepassingen perfect. Heel robuust en klankmatig maakt het toch niet zoveel uit
                    In een ijshal kan het behoorlijk vochtig zijn, door condens etc. Die bose is zelfs geschikt om langdurig in de open lucht te functioneren. Het is dus geen slechte keus. Een beetje techneut krijgt ook de 802 klankmatig waar hij hem hebben wil.
                    Een ijshal is natuurlijk niet te vergelijken met een concert.

Speakertech
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    Âżɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Verwacht ook niet dat speakers een probleem zullen zijn in vrieskou, het gaat voornamelijk om de elektronische apparatuur.
                      Ben benieuwd hoe een digimixer het doet bij -4ÂșC.

Comment

• theo
                        • Nov 2001
                        • 503

Had een digico sd11 bij me temperaturen varieerden, van -8 snachts tot overdag rond 5 graden.
                        Geen problemen ondervonden.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by theo
                          Had een digico sd11 bij me temperaturen varieerden, van -8 snachts tot overdag rond 5 graden.
                          Geen problemen ondervonden.
                          Heeft die Digico toen de hele tijd aan gestaan of is die ook werkelijk tot -8 afgekoeld om bij die temperatuur op te starten?

Comment

• theo
                            • Nov 2001
                            • 503

ja heeft in de nacht uit gestaan om smorgens weer te starten.
                            Maar bleef wel de hele dag aan.
                            snachts stond ie wel binnen in portiek van een kerk maar zonder verwarming.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Maar vroor het in dat portiek?
                              Ik ben dus heel benieuwd of een digitafel op wil starten wanneer het ding echt -8ÂșC is.
                              En als hij op wil starten of dat ook trager gaat.

Comment

• theo
                                • Nov 2001
                                • 503

Zal net onder nul geweest zijn , en dat was dan inderdaad de hele tafel.
                                Of opstarten langer duurde dan normaal geen idee ,uiteraard niet op gelet.

Comment

Working...