problemen bij vriestemperatuur

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vegapower
    • Nov 2004
    • 355

problemen bij vriestemperatuur

Van het weekend heb ik een job openlucht gedaan..
    een pa bij -4
    echter had ik een probleem....
    mijn frontset 4 x vrx 932 + 2 x Gsub 18
    aangestuurd met een labgruppen fp 10.000q deze viel uit..
    chanse dat ik een reserve versterker had... een eric audio dpa 6800 maarja deze leverd maar 2 kanalen en minder vermogen dus veel vermogen te kort.
    dus de labgruppen even verwarmen met een vuurtje deed deze het eventjes...
    achteraf vuurtje bij gehaald en constant erop gezet en bleef deze het doen.
    mengtafel presonus 24.4.2 studiolive had er ook last van...
    talkback micro deed het niet, ik kreeg rare feedbacks enz....
    tegen het einde van de eerste groep kreeg ik er al iets deftigs uit...
    er stond toen ook al een uur een electris vuurtje op....

de 2 de groep was precies alles opgewarmt want dat klonk perfetc. en die eerste langs geen kanten....
    natuurlijk de eerste groep pist want ja da kan nie volgens hun...

nog iemand die problemen gehad?
    en er stond een discobar met qsc rmx 4050 of 5050 versterkers en die had er blijkbaar geen last van :S
    Last edited by vegapower; 29-12-14, 17:00.
  • Jan van Duren
    • May 2004
    • 204

Las dit op een belgisch forum. gaat dit over jou probleem of is het toeval.

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

Ik heb in het verleden een paar winterklussen gehad met tempetaruren van -10 tot -12.
      Nooit problemen gehad. Alleen maar koude voeten.
      Heerlijk die stilte

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Originally posted by vegapower
        Van het weekend heb ik een job openlucht gedaan..
        een pa bij -4
        echter had ik een probleem....
        mijn frontset 4 x vrx 932 + 2 x Gsub 18
        aangestuurd met een labgruppen fp 10.000q deze viel uit..
        Tja,lastig om te antwoorden omdat in de specs van LAB Gruppen niets is vermeld over de bruikbare omgevingstemperatuur.
        Het minimum is belangrijk, net als de maximum omgevingstemperatuur. In warme landen en een rek in de zon kan makkelijk al 40 graden zijn. Bij een hogere omgevingstemperatuur houd de koeling van de versterkers het ook niet meer en is de kans op storing of limiting groot.
        Bij grote koude, de versterkers tijdig aanzetten en de rekken bedekken met dekens, wil nog wel eens helpen.
        Als ik terug ga naar de jaren vijftig, hadden we buizenversterkers, met kwikdampgelijkrichters. In de winter bij hevige koude, duurde het minutenlang eer dat die buizen wilden ontsteken.
        Ook funest is het direct inschakelen van apparatuur, die vanuit een koude vrachtwagen in een warme zaal terecht komt. Er ontstaat in dat geval veel condens en bij de hoge interne spanningen van de huidige versterkers levert dat problemen op. In dat geval is het raadzaam alvast de deksels van de rekken als eerste te verwijderen. De versterkers en andere elektronica, kan dan alvast acclimatiseren, terwijl je de rest opbouwt.

Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Als ze buiten in vrieskou staan, kunnen ze moeilijk klimatiseren.
          Een tijdje aanleggen zonder te belasten lijkt me toch het beste.

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

dus de labgruppen even verwarmen met een vuurtje deed deze het eventjes...
            achteraf vuurtje bij gehaald en constant erop gezet en bleef deze het doen.
            Wat moet ik me voorstellen bij een vuurtje ??
            Zie nu een amprack op een gasfornuis in m'n gedachten....
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
              • Jun 2010
              • 640

gewoon aanzetten met een deken erop en nog nooit problemen gehad. Zoiezo de deken laten zitten en alleen een klein beetje ventilatie mogelijk laten. Doe verschillende kerstmarkten op deze manier. Maar nog nooit haperende amps (QSC PLX) gehad.

Comment

• vegapower
                • Nov 2004
                • 355

dat weet ik niet dat het over mij gaat.
                ik heb maar 1 versterker geen 2 of 4 zoals gezegd wordt, ik heb nog wel reserve bij in 1 rack, deze had er geen last van...
                maarja, 4 x 2500wrms of 2 x 2000 wrms is een heel verschil he...
                de 1ste groep was een ramp, de 2de was ineens in orde nadat ik overal vuurtjes op gezet had
                dus het kan, de eerste groep kwam af dat ik hun expres slecht mixte...
                achteraf werdt het nog gekker, beweerde ze dat die 2de groep mij ertoe aangezet had ze slecht te mixen...
                kzat precies in een soap...je doet toch steeds uw best, are ik toch ;-)
                ik heb toen maar gezwegen dat de feedback byna allemaal van de gitaaramp kwam.
                de mens zat met een akoestische gitaar en een zangmicro bijde ingeplugt in zijn versterker.....
                het was deze meneer die zich kwam uitleven en beloofde mij overal zwart te maken....
                maar buiten dat, viel het allemaal mee ;-)
                over het vuurtje, het is een elektrisch vuurtje, een blazertje.
                na het optreden kwam de persoon waarvan het vuurtje was dat terug halen. de amp bleef draaien... de volle 5 min en toen sloeg deze terug in veiligheid. starte op, veiligheuid, sloeg af, starte op, veiligheid enz.....
                ik moet er wel bijzeggen dat het ook heel vochtig was.
                op de subs en de vrxen stond ijs na dat ze amper een uurtje buiten stonden.

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

met kou krijg je dat elektronica problemen kan krijgen.
                  De stijg en daaltijden van digitale onderdelen kunnen bijvoorbeeld gaan mismatchen. Waardoor de schakelingen niet goed meer werken. Even verwarmen is daarop een antwoord.

een groter risico is van condensatie vocht in de lucht die op koude apparaten neerslaat. Berucht waren datrecorders en vhs spelers waar je de kop totaal onbruikbaar hebt als je na transport niet liet acclimatiseren voor het aanschakelen.

de meeste ampracks worden uit zichzelf warm genoeg om na een tijdje prima te draaien. Anders tip van de week. Neem wat oude PAR64 mee.....
                  lekker belangrijk!

Comment

• theo
                    • Nov 2001
                    • 503

Tsja vorig jaar ook in die temperaturen een glazen huis gedaan.
                    vracht par64 1000watters erbij gehangen. En versterkers op podium.
                    Geen last ondervonden.

Comment

• sapca
                      • Jan 2015
                      • 5

dat weet ik niet dat het over mij gaat.
                      ik heb maar 1 versterker geen 2 of 4 zoals gezegd wordt
                      dat heb ik dan verkeerd begrepen.

Jan van Duren
                      Las dit op een belgisch forum. gaat dit over jou probleem of is het toeval.

http://www.homerecording.be/forum/t40531.htm

het gaat hier over hetzelfde.

PS: Ik ben niet de persoon die je uitgescholden heeft
                      Last edited by sapca; 04-01-15, 21:23.

Comment

• vegapower
                        • Nov 2004
                        • 355

de persoon die mij uitgescholden heeft was die van de eerste groep.
                        ksnap em daarin ergens, maar aan technise problemen kan ik helaas niets doen.
                        ik ben geen kind dat iemand expres slecht mix...
                        ik sta liever rustig achter de mengtafel dan over en weer te lopen naar versterkers, processors enz...

Comment

• vegapower
                          • Nov 2004
                          • 355

voila, nu ziet iedereen wat er NA de 1ste groep bijgekomen is.
                          de goedkope eric audio houd het dus beter als de labgruppen.
                          tyden het gevarenwinkelfestival (2daags in een tent) in de late zomer heb ik nooit problemen.
                          terwijl alles zeiknat is van de condens in de tent . maar dan gaat de amp overdag op. en blijft deze 2 dagen opstaan.
                          nu was ik daar, kon niet testen want er was een discobar, en de speakers stonden aant podium. oerhard en dan begon die jogging.
                          wat ik op voorant niet wist. int vervolg pak ik zo een job nimmer aan of goede verwarming voorzien.
                          zoals idd pars dat hier gezegd is. die moment niet aan gedacht.
                          SAPCA heb jij de 2de groep gehoord?
                          tgeluid was nie supper. kheb beter gemixt, maar denk toch dat dat erdoor kon he ;-)
                          kvind erg voor de eerste groep.
                          twas hun eerste optreden, soundchek liep ook niet vlot.
                          talcback micro werke niet (te lange duur wel) dus moest ik naar het podium gaan.
                          eer ik tegoei trug was aan de mengtafel stopte ze met zingen of gitaar spelen... probeer maar eens iets te regelen.
                          maar ja iedereen moet leren. kvond diene zen reactie wel erg en ongepast.
                          evenals als van zen vrouw. als je niets van techniek kent... zou ik zeggen...
                          zwijgen is goud ;-) ik heb mijn subs in de aanhangwagen gezet met een pel ijs erop... kvind da toch beetje extreem.
                          ps. organisatie is bij mij geweest. de mensen die de timing doen bij de jogging hadden ook problemen.

Comment

• soundsystem
                            • Aug 2011
                            • 73

Kan je aub een beetje op je spelling letten, je verhaal is echt moeilijk te volgen.

Comment

• sapca
                              • Jan 2015
                              • 5

SAPCA heb jij de 2de groep gehoord?
                              tgeluid was nie supper. kheb beter gemixt, maar denk toch dat dat erdoor kon he
                              helaas niet gezien,ik was stijf bevroren en ben dan maar naar huis gegaan.

Ik heb wel verleden maandag met de drummer van die band gesproken en hij was toch tevreden

Comment

Working...