Aanschaffen geluidsset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sound2000
    • Feb 2005
    • 33

Originally posted by MusicXtra
    Voor veel minder dan 40K heb je een nieuwe moderne beukset van topkwaliteit die makkelijk hanteerbaar is en met garantie en service.
    Nadeel van de Mackie set, is absoluut geen topmerk, nadeel van beide sets; kans is erg groot dat je begint met reconen, nieuwe diafragma's en dat zaken als kabels, amps, processor vervangen moeten worden vanwege slijtage.
    Resultaat is dan dat je een sterk verouderde set hebt die veel geld en moeite heeft gekost.
    in die mackie set kun je je nog flink vergissen, dat is echt een heel fatsoenlijke set, niet te vergelijken met een plastic mackie kastje..
    grappig natuurlijk dat iedereen al bij voorbaat weet dat de mackie set matig klinkt omdat er mackie opstaat terwijl niemand het heeft gehoord...
    Dat is dus je ergeren aan je eigen ergernis ... Eh... Zoiets,

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by henkieshap
      Hmm ja dat is ook wel weer zo..

Tis allemaal lastiger als we dachten
      Het is net zo moeilijk als je het zelf maakt... Stel een lijst van eisen/wensen op, ga luisteren en kijken en neem een beslissing.
      Zou het zeker niet bij alleen luisteren naar de EAW en Mackie set houden.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Voor 40K stel je wel een tweedehands D&B set met Q1 toppen, Qsubs en nog wat B2 infrasubs samen.
        Last edited by frederic; 14-01-15, 09:50.

Comment

• Tofke78
          • Jan 2005
          • 504

Àls ik dat budget had, zou ik nog enkele BA subs bijbestellen :-) "beuk" en kwaliteit gegarandeerd.

Comment

• T.O.P.
            • Jun 2014
            • 100

Er zwerven op het web nog verscheidende ElectroVoice sets aangeboden rond, ook, alsmede diverse RenkusHeinz, EAW, Nexo, StageAccompany, JBL, Adamson, en Apogee. Dat U maar genoeg keuze heeft, lijkt mij....

Comment

• Bass_en_Co
              • May 2005
              • 87

Originally posted by Sound2000
              in die mackie set kun je je nog flink vergissen, dat is echt een heel fatsoenlijke set, niet te vergelijken met een plastic mackie kastje..
              grappig natuurlijk dat iedereen al bij voorbaat weet dat de mackie set matig klinkt omdat er mackie opstaat terwijl niemand het heeft gehoord...
              Dat is dus je ergeren aan je eigen ergernis ... Eh... Zoiets,
              Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb een dubbele Fusion set willen aanschaffen toen hij op de markt werd gebracht. Prima set met een bak geluid, maar het gewicht van de toppen was echt niet te doen voor on the road. Bovendien zijn deze Mackies opgebouwd met top RCF componenten en wat zit er met regelmaat in de EAW's? Inderdaad ...

Uiteindelijk heb ik de set niet gekocht. Een dubbele Dyncord XA set was toch nog eventjes beter en handzamer.

Laatst heb in Frankrijk een setje actieve Arphonia gehoord, type weet ik zo niet meer maar ik was zwaar onder de indruk van de klank en geluidsdruk. Succes met de zoektocht en mocht je meer vragen hebben over mijn bevindingen destijds dan kun je me altijd PMen.
              [CENTER]Bass is the base of music, without the base there is no music <(o) :woof woof...[/CENTER]

Comment

• henkieshap
                • Dec 2014
                • 19

De kogel is door de kerk, we hebben de mackie set gekocht
                We hebben hem van het weekend een keer getest, want een beetje herrie voor de buurt is nooit verkeerd
                Heb nu alleen een vraag: Moeten de 8 bassen en 4 tops bij elkaar staan, zodat ze beter aan elkaar koppelen of hoe noemen jullie dat in vaktermen?
                Heb ergens gelezen dat de bassen meer druk geven wanneer ze langs elkaar/op elkaar staan..

Alvast bedankt!

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Idd alle subs op een rij tegen elkaar zetten, en plaats de toppen op het uiteinde 2 per 2.
                  Ofwel per kant 2 torentjes van 2 subs op elkaar, en daarboven de toppen. Voordeel is dat de toppen dan wat hoger staan.

Comment

• henkieshap
                    • Dec 2014
                    • 19

Originally posted by frederic
                    Idd alle subs op een rij tegen elkaar zetten, en plaats de toppen op het uiteinde 2 per 2.
                    Ofwel per kant 2 torentjes van 2 subs op elkaar, en daarboven de toppen. Voordeel is dat de toppen dan wat hoger staan.
                    Oke bedankt!
                    Is het ook mogelijk om in het midden, een grote totale stapel te maken of is de spreiding dan minder? Ik bedoel dan 4 bassen, daar 4 bassen op en daar 4 toppen op.

groet

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Dat zou ik niet doen. Stereobeeld is weg.
                      + voor het zicht is het toch beter dat de DJ in de midden staat?

Comment

• henkieshap
                        • Dec 2014
                        • 19

Dat zou ik niet doen. Stereobeeld is weg.
                        + voor het zicht is het toch beter dat de DJ in de midden staat?
                        We willen de DJ daar bovenop zetten..die staat dan op 3,5 meter hoogte.. Maar dit is dus geen optie gezien jouw reactie?

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Vraag is of dit met boenk boenk muziek veel uitmaakt.

Comment

• henkieshap
                            • Dec 2014
                            • 19

Vraag is of dit met boenk boenk muziek veel uitmaakt.
                            Haha ja dat is mijn vraag aan jullie

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Dan zal dat van zaal tot zaal afhangen.

Comment

• henkieshap
                                • Dec 2014
                                • 19

Dan zal dat van zaal tot zaal afhangen.
                                Dit zal vaak een loods zijn van 10 meter hoog, met een zaal van 40 bij 20 ongeveer, we willen gewoon schuurfeesten houden en in de zomer naar buiten gaan om daar feestjes in de open lucht te organiseren

Comment

Working...