Aanschaffen geluidsset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Die twee zijn niet echt vergelijkbaar... De KF750 is inmiddels nogal gedateerd, klank is wel voor elkaar maar 90 kg voor een topkast ga je snel zat worden.
    Daarbij moet je altijd minimaal 2 toppen per kant gebruiken en is het eigenlijk een systeem dat in clusters van meer kasten bij grotere (lees stadions) evenementen gebruikt werd.
    Niet echt een aanrader dus.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Sound2000
      • Feb 2005
      • 33

Als jullie het niet al te vaak gaan verplaatsen, wat ik zo lees ��. Dan is dit nog niet zo'n gek idee.
      mits er goede amps en processors bij zitten natuurlijk.

Comment

• desolation
        • Jun 2012
        • 706

Originally posted by MusicXtra
        Die twee zijn niet echt vergelijkbaar... De KF750 is inmiddels nogal gedateerd, klank is wel voor elkaar maar 90 kg voor een topkast ga je snel zat worden.
        Daarbij moet je altijd minimaal 2 toppen per kant gebruiken en is het eigenlijk een systeem dat in clusters van meer kasten bij grotere (lees stadions) evenementen gebruikt werd.
        Niet echt een aanrader dus.
        10 dubbel 18" subs transporteren ga je ook niet super blij van worden, zeker niet voor de druk die uit die kasten komt.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by desolation
          zeker niet voor de druk die uit die kasten komt.
          Als het echt de SB1000 is heb je gelijk, de SB1001 gaat een stuk harder.

Comment

• desolation
            • Jun 2012
            • 706

Als het echt de SB1000 is heb je gelijk, de SB1001 gaat een stuk harder.
            Klopt, maar dan nog val ik er niet omver van. Heb deze zomer de 1001's nog gehoord en dat was toch maar zozo voor de hoeveelheid kasten die er stonden.

Comment

• henkieshap
              • Dec 2014
              • 19

Dus de set kan eigenlijk niet op tegen de mackie set qua volume/druk/klank enz. als ik jullie reacties zo lees? Qua verplaatsing maakt niet zo gek veel uit, we zijn altijd met genoeg man en hebben heftrucks/verreijkers tot onze beschikking..

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Jawel, dat denk ik wel, klankmatig schat ik de EAW set een stuk hoger in dan de Mackie set.
                Alleen is de KF750 echt een long-throw set, beetje erg overkill voor jouw toepassing. Daarbij is het ook nog een hele uitdaging om met 10 subs en 4 toppen een goeie opstelling te maken waarbij de toppen op de goede hoogte staan.
                Misschien slim, voor je zoveel geld uit gaat geven, om je goed te laten informeren wat het meest geschikt is.
                En ga ook gewoon eens luisteren naar de verschillende sets.
                Je budget is in ieder geval ruim toereikend om een heel deftige set aan te schaffen.

Comment

• henkieshap
                  • Dec 2014
                  • 19

Jawel, dat denk ik wel, klankmatig schat ik de EAW set een stuk hoger in dan de Mackie set.
                  Alleen is de KF750 echt een long-throw set, beetje erg overkill voor jouw toepassing. Daarbij is het ook nog een hele uitdaging om met 10 subs en 4 toppen een goeie opstelling te maken waarbij de toppen op de goede hoogte staan.
                  Misschien slim, voor je zoveel geld uit gaat geven, om je goed te laten informeren wat het meest geschikt is.
                  En ga ook gewoon eens luisteren naar de verschillende sets.
                  Je budget is in ieder geval ruim toereikend om een heel deftige set aan te schaffen.
                  We gaan binnenkort langs om de beide setten te beluisteren en dan wordt het denk ik voor ons ook een stuk duidelijker. Maar ik hoorde vooraf al dat juist de mackie subs niet op kunnen tegen die van eaw, er werd vertelt dat de eaw veel meer druk en kracht heeft dan de mackie subs, maar dat gaan we dus zelf ondervinden als we de setten gaan beluisteren.
                  Gewoon qua beeld vond ik de mackie set er vet uitzien vergeleken met de eaw set, maar dit zegt waarschijnlijk helemaal niks
                  Groet.

Comment

• desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

ik zou vooral geen van beide kopen.

Met 40k kan je echt veel moderner en geschikter spul kopen

Denk aan l'Acoustics ARCS WiFo, JBL VRX of VP, Brooklyn Audio Prospect, een stack van TW Audio, Nexo Alpha-E, whatever.
                    KF750 is zoals Sander zegt een long-throw kast die bedoeld is voor grotere arrays mee te maken, de Mackie set is... welja, Mackie.

Comment

• henkieshap
                      • Dec 2014
                      • 19

Originally posted by desolation
                      ik zou vooral geen van beide kopen.

Met 40k kan je echt veel moderner en geschikter spul kopen

Denk aan l'Acoustics ARCS WiFo, JBL VRX of VP, Brooklyn Audio Prospect, een stack van TW Audio, Nexo Alpha-E, whatever.
                      KF750 is zoals Sander zegt een long-throw kast die bedoeld is voor grotere arrays mee te maken, de Mackie set is... welja, Mackie.
                      En wat is er precies mis met mackie?

Comment

• desolation
                        • Jun 2012
                        • 706

het is verre van een topmerk waar ik een serieuze duit voor zou neerleggen. de voorgestelde set is dan ook nog een erg oud.

Comment

• SPS
                          • Mar 2004
                          • 1662

Begin me steeds meer af te vragen of de TS echt wel 40k wil/kan uitgeven.
                          vooral omdat er steeds weer oude 2e hands sets worden besproken die in de verste verte geen 40k meer waard zijn..
                          Dus: make up your mind zou ik zeggen
                          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• henkieshap
                            • Dec 2014
                            • 19

Originally posted by SPS
                            Begin me steeds meer af te vragen of de TS echt wel 40k wil/kan uitgeven.
                            vooral omdat er steeds weer oude 2e hands sets worden besproken die in de verste verte geen 40k meer waard zijn..
                            Dus: make up your mind zou ik zeggen
                            Het bedrag kan uitgegeven worden, maar dit wil toch niet zeggen dat dit moet? Hoe goedkoper des te beter het is, we willen gewoon n beukset, en hoe goedkoper deze is hoe liever we t zien, alleen willen we wel redelijke kwaliteit hebben..

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by henkieshap
                              alleen willen we wel redelijke kwaliteit hebben..
                              Voor veel minder dan 40K heb je een nieuwe moderne beukset van topkwaliteit die makkelijk hanteerbaar is en met garantie en service.
                              Nadeel van de Mackie set, is absoluut geen topmerk, nadeel van beide sets; kans is erg groot dat je begint met reconen, nieuwe diafragma's en dat zaken als kabels, amps, processor vervangen moeten worden vanwege slijtage.
                              Resultaat is dan dat je een sterk verouderde set hebt die veel geld en moeite heeft gekost.

Comment

• henkieshap
                                • Dec 2014
                                • 19

Voor veel minder dan 40K heb je een nieuwe moderne beukset van topkwaliteit die makkelijk hanteerbaar is en met garantie en service.
                                Nadeel van de Mackie set, is absoluut geen topmerk, nadeel van beide sets; kans is erg groot dat je begint met reconen, nieuwe diafragma's en dat zaken als kabels, amps, processor vervangen moeten worden vanwege slijtage.
                                Resultaat is dan dat je een sterk verouderde set hebt die veel geld en moeite heeft gekost.
                                Hmm ja dat is ook wel weer zo..

Tis allemaal lastiger als we dachten

Comment

Working...