Vraag over andere geluidsset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VrijeVogel
    • Nov 2013
    • 107

Actief heeft de naam dummy proof.
    stekkers erin en het werkt.
    verder, alles heeft zijn voors en tegens

Comment

• kvdb013
      • Nov 2010
      • 337

Maar wat is nu beter/slechter? Lange signaalkabels/ lange speakerkabels?
      Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

Originally posted by kvdb013
        Maar wat is nu beter/slechter? Lange signaalkabels/ lange speakerkabels?
        Verlies op signaal kabel is te verwaarlozen. Speakerkabels zeker als ze wat langer zijn, tellen wel mee aan. Dat word dan dure kabel met goede stekkers. Als dit je overweging is, dan zijn actieve speakers de beste keus. Ik draai al meer dan 30 jaar actief.
        Last edited by DJ Antoon; 19-12-14, 14:42.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

XLR kabels kun je zonder problemen 100 meter en langer gebruiken, Speakon met 2,5 qmm zou ik niet verder mee gaan als 10-15 meter.
          Wil TS de kosten spreiden door non-powered speakers te kopen dan zit die bijna automatisch vast aan passief gefilterde kasten anders komt er gelijk al een tweede versterker, processor en waarschijnlijk een grotere flight case bij. Aangezien de huidige versterker nou niet bepaald een kwalitatief hoogstandje is zal het niet of nauwelijks voordeel opleveren om op basis daarvan te kiezen voor non-powered.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• kvdb013
            • Nov 2010
            • 337

Originally posted by DJ Antoon
            Verlies op signaal kabel is te verwaarlozen. Speakerkabels zeker als ze wat langer zijn, tellen wel mee aan. Dat word dan dure kabel met goede stekkers. Als dit je overweging is, dan zijn actieve speakers de beste keus. Ik draai al meer dan 30 jaar actief.
            Ik zelf gebruik passief, maar dan ook idd kabels van ongeveer een metertje of 10. Ik wou de vraag even stellen in deze passief/actief discussie.

Maar had je 30 jaar geleden al actieve speakers? Deze moesten met een heftruck op het statief geplaatst worden?
            Tegenwoordig met de lichtgewicht versterkers is het een ideale oplossing natuurlijk, zeker met de presets voor de desbetreffende speaker kan er weinig meer fout gaan.
            Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• patrickvn
              • Dec 2014
              • 4

Dank jullie allemaal voor de reacties tot dusver.

Ik ben me helemaal suf aan het oriënteren en zie soms door de bomen het bos niet meer.
              Huren van een geluidsset tijdens een optreden is niet echt een optie. Huurkosten zijn al snel €150. Vervolgens moet de dirigent nog betaald worden en houden we aan een optreden nog € 25 over... Schiet niet echt op.

Ik heb inmiddels wel verdere specificaties van de apparatuur die we hebben.

Mengpaneel stageline mmx2021
              Versterker stageline STA 600
              Luidsprekers Dynacord E152 300W program
              Versterker monitoren Skytronic PA2100
              Monitoren van Vantage
              Microfoons zijn AKG C1000S en AKG HT40 Pro draadloos.

Zit op internet te kijken naar een mengpaneel en zie een Yamaha MG24/14 FX voorbij komen voor € 350.
              Is dit wat?

Verder zitten we te kijken naar een passief geluidssysteem omdat dit voor ons misschien wel de makkelijkste oplossing is op het moment.
              Wat betreft monitoren denk ik dat we wel heel erg budget hebben op het moment, regelmatig moet ik de monitoren zachter zetten omdat ze beginnen te zingen in de microfoons. Zit hier verschil in? Kan ik het rondzingen op een andere manier voorkomen?

Vriendelijke groeten,

Patrick Vuijk Noorland

Comment

Working...