Vraag over andere geluidsset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by Onelo
    Zelf vind ik het plug-en-play argument van actief geen hout snijden, voor passief of actief moet je evenveel aansluiten. het enige verschil is het wel of niet plaatsen van een amp-rack. Gezien de geschetste situatie zijn ze imo flexibeler met een passief systeem.
    Dat amp-rack moet je ook meeslepen, neemt best plek in op het podium, dat moet aangeschaft worden met een nette aansluitplaat, etc. Met powered weet je dat de amps en speakers optimaal op elkaar afgestemd zijn, de kans op aansluit fouten is aanzienlijk kleiner en qua bekabeling ben je zeker niet duurder uit.
    't Is niet voor niets dat steeds meer fabrikanten overstappen op powered systemen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Sound2000
      • Feb 2005
      • 33

Originally posted by MusicXtra
      Dat amp-rack moet je ook meeslepen, neemt best plek in op het podium, dat moet aangeschaft worden met een nette aansluitplaat, etc. Met powered weet je dat de amps en speakers optimaal op elkaar afgestemd zijn, de kans op aansluit fouten is aanzienlijk kleiner en qua bekabeling ben je zeker niet duurder uit.
      't Is niet voor niets dat steeds meer fabrikanten overstappen op powered systemen.

Gelukkig weegt een amp rack tegenwoordig niet zo veel meer.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by Sound2000
        Gelukkig weegt een amp rack tegenwoordig niet zo veel meer.
        Klopt, alleen blijft het relatief veel ruimte innemen, 't is niet alleen dat 19" rackje maar ook een halve meter om de kabels aan te kunnen sluiten.
        Ik was zelf ook altijd voorstander van non-powered, sinds ik alleen nog powered heb wil ik niet anders meer. Zo makkelijk om 'even' ergens een kastje bij te plaatsen.

Comment

• sjig
          • May 2012
          • 909

Powered heeft ook bij mij de voorkeur, toch heeft passief ook zo z'n charmes.
          Bv. bij buitenklusjes, passieve speakers kunnen wel een regenbuitje opvangen, bij powered speakers moet je er snel bij zijn om een hoes (of vuilniszak ) erover te gooien (en hopen dat er geen warmte-afvoer-problemen ontstaan...).

Of, stel dat de amp module defect raakt, die kun je dan niet 1.2.3 vervangen, je zal dan de hele speaker moeten vervangen.

En als je zelf iets wilt bouwen heb je als consument bar weinig keus qua ampmodules

Comment

• Sound2000
            • Feb 2005
            • 33

Originally posted by MusicXtra
            Klopt, alleen blijft het relatief veel ruimte innemen, 't is niet alleen dat 19" rackje maar ook een halve meter om de kabels aan te kunnen sluiten.
            Ik was zelf ook altijd voorstander van non-powered, sinds ik alleen nog powered heb wil ik niet anders meer. Zo makkelijk om 'even' ergens een kastje bij te plaatsen.
            bij mij is het precies andersom, jaren actief gebruikt, en nu weer lekker passief,
            passief is ook wat minder gevoelig als er dronken mensen aan je spullen gaan zitten en zo..

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Sound2000
              passief is ook wat minder gevoelig als er dronken mensen aan je spullen gaan zitten en zo..
              Voornamelijk ikzelf word erg gevoelig wanneer er dronken mensen aan mijn spullen gaan zitten....

Comment

• patrickvn
                • Dec 2014
                • 4

Zo hé,

Wat een berg aan informatie :-)
                We hebben nu ook passief en een flightcase voor de versterkers, de bekabeling e.d. hoeven we daarvoor dus niet meer aan te schaffen.
                k begrijp wel dat als we een passief systeem kopen dat we dan ook andere versterkers nodig hebben. Bij actief hoeven we dat niet, we moeten dan alleen iets ombouwen in de bekabeling omdat het versterkerrack dan weg valt.
                Ik weet nog niet goed wat wijsheid is, de ene keer hoor je dat DAP niet zo goed is, en de andere keer raden ze het weer aan.....
                Heb vandaag op marktplaats ook een BELL systeem te koop zien staan in Lelystad, misschien ook wat?

Allemaal hartelijk voor de reacties die ik tot nu toe heb mogen ontvangen!

groeten,
                Patrick

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Het belangrijkste in het hele verhaal zijn je eigen oren....
                  Luister naar verschillende sets met voor jou bekende muziek en let er vooral op dat het aangenaam is om naar te luisteren.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                    • Jun 2010
                    • 640

Het nadeel van actief vind ik ook dat je overal stroom en audio heen moet brengen. Liefste zou ik dan ook een combikabeltje willen gebruiken maar die zijn dan weer duur. Maar als je het single legt is het wel weer makkelijk je kunt idd altijd wel een stroompuntje vinden maar dat audio lijntje is weer wat lastiger. Pas geleden wel een keer ergens gezien dat iemand een inear setje gebruikte om dit makkelijk op de juist plek te brengen Op zich handig maar geniet natuurlijk ook geen voorkeur.

Comment

• SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

Originally posted by vdlaanlichtengeluid
                      Het nadeel van actief vind ik ook dat je overal stroom en audio heen moet brengen. Liefste zou ik dan ook een combikabeltje willen gebruiken maar die zijn dan weer duur. Maar als je het single legt is het wel weer makkelijk je kunt idd altijd wel een stroompuntje vinden maar dat audio lijntje is weer wat lastiger. Pas geleden wel een keer ergens gezien dat iemand een inear setje gebruikte om dit makkelijk op de juist plek te brengen Op zich handig maar geniet natuurlijk ook geen voorkeur.
                      Wordt wel meer gedaan bijv. Bij delaystackjes openlucht. Handig, en met vlag goed te doen!
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• RayM
                        • Jan 2006
                        • 742

Originally posted by SPS
                        Het nadeel van actief vind ik ook dat je overal stroom en audio heen moet brengen
                        Naar je ampracks moeten ook een stroom- en audiokabel. En die racks staan meestal in de buurt van je luidsprekers.
                        Heerlijk die stilte

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Dit is een discussie waar je nooit uit gaat komen, de voorstanders weten altijd meer voordelen te noemen, de tegenstanders meer nadelen.
                          Misschien dat het daardoor komt dat er zowel powered als non-powered systemen te koop zijn.

Comment

• SPS
                            • Mar 2004
                            • 1662

Originally posted by RayM
                            Naar je ampracks moeten ook een stroom- en audiokabel. En die racks staan meestal in de buurt van je luidsprekers.
                            Het gaat hier om een simpel setje voor een koor+combo die tent en openlucht speelt.
                            Daar is geen sprake van stapels luidsprekers met "ampracks", maar hoogop van een sub-paal-topje!
                            Dus die ene 4 kanaals processoramp van 10kg 2he kan heel goed in het -zeg maar- taperackje blijven.

Laten we binnen de vraagstelling blijven qua omvang... Toch?
                            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• FrankD
                              • Feb 2008
                              • 34

Ik zou beginnen met een degelijke mengtafel, monitors en versterkers hiervoor. Eindset is misschien het handigst om dit te huren. Dan heb je voor elk optreden / locatie een passende set. Een marktplein vraagt iets meer van je set als een klein zaaltje / café.
                              kleine washes, grote washes

Comment

• Onelo
                                • Aug 2014
                                • 3

Waarom ik opteerde voor een passieve set, is vanwege de openingspost. Een gospel-bandje turned populair, heeft nog niet heel veel centen, en omdat ze al een passief setje hebben, lijkt het me voordeliger en handiger om de kosten wat te kunnen spreiden en de componenten van je passieve systeem één voor één te kunnen vervangen. en wat betreft merken als DAP (en andere OEM merken, die vaak chinese producten van hun sticker voorzien), je moet de kwaliteit beoordelen per product. Ik werk zelf met een Dap X15b en X10, en ik vind persoonlijk dat de prijs-kwaliteitsverhouding meer dan goed is..

Comment

Working...