OV8E: Waalwijks speakermerk geinspireerd op QUBE ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

OV8E: Waalwijks speakermerk geinspireerd op QUBE ?

Ik zag en hoorde dat er een nieuw speakermerk bijgekomen is in Nederland.
    De merknaam is duidelijk geinspireerd op QUBE..
    De ontwerpen wellicht ook.

Ze hebben een interessant dubbel 12" subje in het assortiment waar je 2000 Watt op los kan laten en wat een rendement heeft van 138 dB (da's bijna net zoveel als mijn NEXO RS15's) . Maar verder wel lekker compact en met 35 kg ook super transporteerbaar.
    Dat ziet er op papier serieus uit moet ik zeggen.

Iemand al wat kunnen testen en vergelijken ?
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

138db uit een dubbele 12" sub? Dat moet ik eerst nog eens zien.

Comment

• Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

Na ruim 10 jaar distributie van Qube audio in de Benelux gaan we verder onder de naam OV8E. De productie en ontwikkeling vindt plaats in Nederland. Al uw vertrouwde producten worden geleverd onder deze naam en worden nu aangevuld door nieuwe modellen in de vertrouwde kwaliteit die u van ons gewent bent.
      Bron: http://www.dlpaudio.com/www.dlpaudio.com/Home_1.html

Klinkt in eerste instantie wel heel erg namaak-achtig. Ik wacht voorlopig af...
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

Originally posted by frederic
        138db uit een dubbele 12" sub? Dat moet ik eerst nog eens zien.
        Ik vind het er ook optimistisch uitzien. Maar zonder het gehoord en vergeleken te hebben heb ik er voorlopig nog geen oordeel over. Het formaat is wel erg prettig in kleinere locaties :-).

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Vrij simpel te berekenen dat 138dB zo'n 10-15dB overdreven is.
          Vergelijk met Nexo zal misschien best aardig uitpakken aangezien die de specs ook simpelweg niet halen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RayM
            • Jan 2006
            • 742

Of het 138 db haalt weet ik niet. Ik heb ze gehoord en het klinkt gewoon goed.
            Het is een veelbelovende speaker, uiterst compact met een hoog rendement.
            Zeer geschikt voor de kleinere locaties. Als je ze wil horen kun je gewoon contact opnemen.
            Heerlijk die stilte

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

138 dB zal als peak op 100 hz wel haalbaar zijn. Maar RMS op 40 Hz???

Of het is 1/4pi gemeten (corner)

Of... ga maar door met definities...
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• purplehaze
                • Jul 2004
                • 692

Originally posted by SPS
                138 dB zal als peak op 100 hz wel haalbaar zijn. Maar RMS op 40 Hz???

Of het is 1/4pi gemeten (corner)

Of... ga maar door met definities...
                Waarschijnlijk is de spl max. inderdaad gebaseerd op de piek in het werkgebied van de sub. Dus tussen 35 en 95Hz (ontleent aan de specs).
                Alle merken doen het toch op deze manier of niet dan, geeft de meest gunstige cijfers.
                maar exacte waarde boeit niet zo het is een aardige indicatie wat het kan.
                veel geinteresseerder ben ik in de klank want zal wel strak klinken denk ik zo.

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Originally posted by purplehaze
                  Ik zag en hoorde dat er een nieuw speakermerk bijgekomen is in Nederland.
                  De merknaam is duidelijk geinspireerd op QUBE..
                  De ontwerpen wellicht ook.

Ze hebben een interessant dubbel 12" subje in het assortiment waar je 2000 Watt op los kan laten en wat een rendement heeft van 138 dB (da's bijna net zoveel als mijn NEXO RS15's) . Maar verder wel lekker compact en met 35 kg ook super transporteerbaar.
                  Dat ziet er op papier serieus uit moet ik zeggen.

Iemand al wat kunnen testen en vergelijken ?
                  Q wordt O, U wordt V, B wordt 8 en E blijft E. Het lijkt, klinkt, ruikt en doet aan als Qube dus dan zal het wel ongeveer hetzelfde zijn? Jan en Jan zullen het wel weten maar een beetje oude wijn in nieuwe zakken? Doet mijns inziens geen goed aan de naam en het merk.
                  d&b Audiotechnik

Comment

• purplehaze
                    • Jul 2004
                    • 692

Originally posted by MusicSupport
                    Q wordt O, U wordt V, B wordt 8 en E blijft E. Het lijkt, klinkt, ruikt en doet aan als Qube dus dan zal het wel ongeveer hetzelfde zijn? Jan en Jan zullen het wel weten maar een beetje oude wijn in nieuwe zakken? Doet mijns inziens geen goed aan de naam en het merk.
                    We gaan het beleven, met een kleine variatie op het aloude spreekwoord: "eerst horen dan geloven"
                    Overigens is er niets mis met oude wijn in nieuwe zakken, het blijft nog steeds papier wat in beweging wordt gezet.

Comment

• RayM
                      • Jan 2006
                      • 742

Even kort, QUBE gaat zeer waarschijnlijk stoppen. Men wil alleen de vlag FBT nog omhoog houden.
                      Om de bestaande QUBE klanten te bedienen is OV8E bedacht en wordt de lijn QUBE grotendeels behouden, zodat uitbreiding/aanvulling altijd mogelijk blijft. Met dezelfde kwaliteit.
                      Daarnaast worden er nieuwe speakers ontworpen met oog op de vraag die er is.
                      Heerlijk die stilte

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Daarnet Jan een half uur aan de telefoon gehad, idd is Qube met FBT als eigenaar als merk gestopt en gaat eigenlijk onder de naam OV8E verder met Jan als eigenaar.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RayM
                          • Jan 2006
                          • 742

Vanmiddag bij DLP deze set beluisterd.
                          Een dubbel 12 inch sub met een dubbel 8 inch / 1 inch top.
                          Klonk heel goed! Een mooie combinatie voor de kleinere gelegenheden
                          met toch voldoende vermogen ( 2x 2,5 kW).

Heerlijk die stilte

Comment

Working...