Gaat Bose nu dan toch voor echte PA speakers?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • desolation
    • Jun 2012
    • 706

Niet in gebruik, maar wel uitgebreid gaan luisteren bij Sander.

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Originally posted by renevanh
      Altijd zo geweest, ook vroeger, hing toen een Fohhn systeempje in volgens mij.
      Waar je in bijvoorbeeld Ede van je stoel geblazen wordt door het laag tijdens een film (staat me ook veel te hard eigenlijk) valt dat in Zeist altijd wel mee. Best beschaaft (en relaxt), maar weinig body.
      'Tis maar waar je van houdt nietwaar! Dus... Wat is dun, mooi, lekker, vet, enz. Enz,
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

er is ook TE dik en TE dun.
        IK ben te dik en dit is te dun:

lekker belangrijk!

Comment

• vester86
          • Jul 2010
          • 164

Wat me in zeist iedere keer weer opvalt is (ongewenste) reflecties in het laag. Op de ene stoel heb je veel te veel (sub)laag en 2 stoelen verder heb je niks. Weer 2 stoelen verder heb je veel te veel, enz. Ik leg zelf altijd een paar extra subjes voorop en onder de PA links en rechts om het laag wat egaler te krijgen.
          De nieuwe set heb ik nog niet gezien of gehoord maar ik verwacht dat deze hetzelfde probleem heeft, en ik kan me voorstellen dat je dan wat beleving mist als je in de "verkeerde" stoel zit...

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Een eigenschap van bose topics is dat je op de duur de meest zotte posts begint te lezen.
            Last edited by frederic; 13-10-14, 21:16.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Laten we maar eens afwachten hoe het klinkt bij Panama.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                • Jun 2010
                • 640

Maar is jou set daar weg set daar weg Sander? De witte onder de oude naam dan?

Comment

• Kasper
                  • Jul 2004
                  • 171

Originally posted by MusicXtra
                  Laten we maar eens afwachten hoe het klinkt bij Panama.
                  Hey Sander,

Ik heb jouw nummer in m'n telefoon gezet. Moet vrijdagmiddag even zien hoe het allemaal loopt maar in principe is die Bose sessie een uurtje. Zijn dan rond 17:00 uur klaar. Mogelijk nog hapje/drankje.

Als het uitkomt vind ik het leuk ook jouw systeem bij Roest te horen (line array?) Ik ga vrijdag contact met je zoeken en dan zien we of het gaat lukken.

Groet,
                  Kasper

Comment

• Kasper
                    • Jul 2004
                    • 171

Originally posted by vester86
                    De nieuwe set heb ik nog niet gezien of gehoord maar ik verwacht dat deze hetzelfde probleem heeft, en ik kan me voorstellen dat je dan wat beleving mist als je in de "verkeerde" stoel zit...
                    Ik begrijp dat jij nog wel een keer in Zeist komt t.z.t. Wil je dan je ervaringen hier delen?

Groet,
                    Kasper

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Originally posted by Kasper
                      Wat direct opviel was dat de array fysiek niet zover naar onder doorliep als op de foto's o.a. in dit topic. De technicus had gekozen om de eerste rijen te bedienen met kleine luidsprekers voor op het podium. Zou toch niet nodig moeten zijn. Ik kan de reden zo niet bedenken waarom er niet voor een extra kast is gekozen om die eerste rijen te bedienen.
                      Ik kan wel een reden bedenken waarom;

Heb jij wel eens op de voorste rijen in een (theater)zaal gezeten waarbij je naar voren kijkt en het geluid van boven komt?
                      Dit is heel onnatuurlijk en is waarschijnlijk de reden om de eerste rijen vanaf het podium te doen.

Comment

• vester86
                        • Jul 2010
                        • 164

Originally posted by Kasper
                        Ik begrijp dat jij nog wel een keer in Zeist komt t.z.t. Wil je dan je ervaringen hier delen?

Groet,
                        Kasper
                        Zeker, ik ben er midden december. Ik bem eigenlijk wel heel benieuwd. Normaal heb ik een eigen PA set mee maar vanwege ruimtegebrek (groot decor) is die helaas niet mee op tournee, dus ik zal het moeten doen met wat het theater voor me heeft.
                        Last edited by vester86; 14-10-14, 20:32.

Comment

• vester86
                          • Jul 2010
                          • 164

Originally posted by vasco
                          Ik kan wel een reden bedenken waarom;

Heb jij wel eens op de voorste rijen in een (theater)zaal gezeten waarbij je naar voren kijkt en het geluid van boven komt?
                          Dit is heel onnatuurlijk en is waarschijnlijk de reden om de eerste rijen vanaf het podium te doen.
                          Precies, helaas is dit iets wat je de laatste jaren wel vaker ziet. Egale spreiding en egaal volume (oftewel line-array zo hoog mogelijk en krom mogelijk tegen het dak aan getrokken) zijn belangrijker dan het "plaatje", het geluidsbeeld. Net als een centercluster wat wordt wegbezuinigd, maar waarbij de PA links en rechts een paar meter naar binnen schuift (weg stereobeeld). Rabotheater in hengelo en amphion in doetinchem zijn "mooie" voorbeelden wat dat betreft.

Comment

• Hitvision
                            • Jun 2003
                            • 388

We dwalen maar een beetje af maar goed als reactie op het geluid in het Amphion. Ik vind het daar juist erg prettig klinken. Overal juist WEL een egaal volume en het is dat je de Alcons ziet hangen anders merk je vrijwel niet waar het geluid vandaan komt (dit kan positief of negatief worden uitgelegd). Ik vond het prettig voor een muzikale theatershow. Heb hier meerdere malen mogen werken met louter positieve ervaringen.
                            Last edited by Hitvision; 14-10-14, 23:00.
                            Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Schouwburg Amphion gebruikt naast de gevlogen Alcons ook invulluidsprekers.
                              Links en rechts ieder 3x LR14 gestackt en aan de voorrand verspreid 3x SR9.

Maar we dwalen inderdaad steeds verder af.

Comment

• T.O.P.
                                • Jun 2014
                                • 100

Originally posted by frederic
                                Een eigenschap van bose topics is dat je op de duur de meest zotte posts begint te lezen.
                                Een andere eigenschap is dat uiteindelijk de nieuwe posts de tekst " maar we dwalen af" zullen bevatten ... dit pas na het noemen van minstens 5 andere merken, types, en locaties.

Comment

Working...