Gaat Bose nu dan toch voor echte PA speakers?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • desolation
    • Jun 2012
    • 706

Bose in wagens is heel modelafhankelijk. In mijn collega zijn infinity klinkt het ruk, in een Giulietta is het zozo, in een 147 klonk het dan weer best goed.
    Maar in alle gevallen is het abominabel overpriced.

Comment

• Kasper
      • Jul 2004
      • 171

Originally posted by sis
      Wie die versterkers ook maakt, zal mij een worst wezen, als ze maar klinken en dat doen ze wel .
      Ik dacht dat het over de luidsprekers ging in deze post ?
      sis
      Het is op dit forum heel gebruikelijk om nogal af te dwalen hoor!

Roommatch hangt sinds kort ook in Figi Zeist. Zal eens gaan luisteren.

Groet,
      Kasper

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Originally posted by Kasper
        Het is op dit forum heel gebruikelijk om nogal af te dwalen hoor!

Roommatch hangt sinds kort ook in Figi Zeist. Zal eens gaan luisteren.

Groet,
        Kasper
        Kijk! Het wordt dus wel degelijk verkocht. Zouden die gebruikers/inkopers het allemaal mis hebben?
        Ben benieuwd naar je ervaringen Kasper!
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• RayM
          • Jan 2006
          • 742

Ook hier en in meer vergelijkbare gebouwen in de USA. Zo slecht kan het dan toch niet zijn?
          Heerlijk die stilte

Comment

• drbeat
            • Jun 2012
            • 671

Originally posted by NesCio01

Hoe oud is het Woord en het Evangelie?
            Zelfs in de Bijbel staat het al beschreven: '
            Verlos ons van Bose!'
            Grtz

Nes

Tja.... als het dan in die kerk al niet lukt om van Bose af te komen.....
            Zo geweldig vinden ze het daar ook niet, want ze steken de handen in de lucht om dat systeem van het plafond te trekken....

maar het is denk ik ook erg smaken verschillen.... Ik vind het verschikkelijk en nergens naar klinken....
            Maar goed, Ik vind L'Accoustics weer erg mooi klinken, of BA... Vind TW Audio ook erg mooi....

Met andere woorden.... Kwaliteit in speakers is in mijn optiek voor de beleving van de persoon totaal niet te meten...
            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• desolation
              • Jun 2012
              • 706

Originally posted by SPS
              Kijk! Het wordt dus wel degelijk verkocht. Zouden die gebruikers/inkopers het allemaal mis hebben?
              Ben benieuwd naar je ervaringen Kasper!
              het ding is dat veel gebruikers gewoon geen fluit verstand hebben van wat ze kopen. tal van danscafé's waar er een Bose 802 hangt bv, vraag je waarom dan krijg je prachtige redenen als "dat is echt topmateriaal, weet je dat er wel 8 luidsprekers per kast daar in zitten! geen enkele andere kast van dat budget heeft zoveel luidsprekers en dat hoor je!"

Bose kennen ze dan al van 400EUR-ipod-doosjes en een "top" systeem van in de wagen (standaard audio klinkt namelijk zo slecht dat die bose ineens geweldig lijkt) en hun prachtige, wondschone home theatre-melkpakjes (die ook ruk klinken tov bv KEF 2005.3 of 3005SE). Dan is de keus natuurlijk snel gemaakt voor een bekende speler dan dat ze zouden investeren in een TW Audio systeem waar ze van toeten noch blazen over weten.
              Een BOSE verkoper speelt daar dan uiteraard op in, laat wat slogans vloeien en toont brochures over hun unieke en fenomenale technieken om uit een 4.5" driver een fullrange klank te halen waar een anders een 12" + 2" voor nodig heeft.

En dan hebben we nog geen rekening gehouden met regionale voorkeur. Waar amerikanen dol zijn op de klank van JBL, slaat in Europa L'Acoustics veel meer de plak. Trek je dan naar Azië dan blijkt een agressief hoog met overstuurde bassen met regelmaat de norm te zijn

Comment

• sjig
                • May 2012
                • 909

Originally posted by desolation
                Bose kennen ze dan al van 400EUR-ipod-doosjes en een "top" systeem van in de wagen (standaard audio klinkt namelijk zo slecht dat die bose ineens geweldig lijkt) en hun prachtige, wondschone home theatre-melkpakjes (die ook ruk klinken tov bv KEF 2005.3 of 3005SE).
                Wij zo'n iPod dock en computer speakers (companion 0.0) en die klinken helemaal zo slecht nog niet. De dock is wel 1 van de eerste die ze gemaakt hebben, net als de computer speakertjes. Ook vind ik de laagweergave nog best aardig voor zulke kleine kastjes.

Een paar huizen verderop hebben ze van die 251'tjes in de achtertuin hangen samen met een 2-tal paddestoelen van bose, en ook dat klinkt nog best goed. Hebben ze inmiddels 6 jaar, weer en geen weer, en doen het nog perfect.
                Maar, ze hebben binnen dan weer zo'n ht setje en die klinkt compleet nergens naar. Dan is Tannoy helemaal zo verkeerd nog niet

802 ben niet zo'n fan van. Zie ze ook veel met kapotte surrounds op marktplaats voorbij komen.

Comment

• Kasper
                  • Jul 2004
                  • 171

het ding is dat veel gebruikers gewoon geen fluit verstand hebben van wat ze kopen.
                  Dank voor het compliment Desolation. Ik loop al even mee in deze wereld en werk vanaf 1987 veel met Bose apparatuur tot volle tevredenheid van mij en mijn klanten.

groet,
                  Kasper

Comment

• vester86
                    • Jul 2010
                    • 164

Spannend... Wederom de keuze voor een systeem waarbij 9 van de 10 voorstellingen liever hun eigen geluidsset neerzetten...(niet "rider-vriendelijk"). Wellicht klinkt het goed, dat ga ik later dit jaar wel ervaren

Comment

• desolation
                      • Jun 2012
                      • 706

Originally posted by sjig
                      Wij zo'n iPod dock en computer speakers (companion 0.0) en die klinken helemaal zo slecht nog niet. De dock is wel 1 van de eerste die ze gemaakt hebben, net als de computer speakertjes. Ook vind ik de laagweergave nog best aardig voor zulke kleine kastjes.

Een paar huizen verderop hebben ze van die 251'tjes in de achtertuin hangen samen met een 2-tal paddestoelen van bose, en ook dat klinkt nog best goed. Hebben ze inmiddels 6 jaar, weer en geen weer, en doen het nog perfect.
                      Maar, ze hebben binnen dan weer zo'n ht setje en die klinkt compleet nergens naar. Dan is Tannoy helemaal zo verkeerd nog niet

802 ben niet zo'n fan van. Zie ze ook veel met kapotte surrounds op marktplaats voorbij komen.
                      Dat BT-Ipod dock klinkt best ok, maar niet 400EUR ok. Zeker niet als je er bv een b&w Zeppelin of A7 naast zet die qua prijs niet veel uiteen liggen met de Bose. Moest dat BOSE doosje pakweg 200-250EUR kosten was het prijs/kwaliteit een heel net product.
                      Die companions hebben mij nooit kunnen warm maken, waren erg prijzig en het was zeker niet beter dan een (toen nog) Cambridge Audio/Creative Labs setje van veel minder centjes. Eigenlijk jammer dat die samenwerking met Cambridge gestopt is, want dat leverde echt heel mooie setjes voor weinig geld op.

Tuinspeakers: doe mij dan toch maar Ion Rock bv. Stukken goedkoper en het klinkt minstent even goed. De bose paddestoeltjes zijn wel erg betrouwbaar, dat wel.
                      Voor HT/HiFi moet ik het eerste BOSE product nog tegenkomen dat ergens naar klinkt.

En Kasper: graag gedaan hoor, je bent nooit te oud om uit je fouten te leren. De deur bij merken die wel een degelijke verhouding tussen prijs en kwaliteit bieden is nooit gesloten. Sander/MusicXtra is daar een mooi voorbeeld van.

Comment

• T.O.P.
                        • Jun 2014
                        • 100

En Kasper: graag gedaan hoor, je bent nooit te oud om uit je fouten te leren. De deur bij merken die wel een degelijke verhouding tussen prijs en kwaliteit bieden is nooit gesloten. Sander/MusicXtra is daar een mooi voorbeeld van.
                        Wat lief !

Bose is te vergelijken met Volkswagen. Niet spectaculair , niet apart en uniek , en enorm omgeven met de reputatie van de Kever, en daarom een goed verkopend merk.
                        Ik heb gisteravond 2 bandjes gehoord op hetzelfde systeem - het eerste klonk fantastisch, het tweede bandje klonk ruk. Heeft dus echt niks met de speakers te maken. In een VW GTI zitten ook soms van die scheve petjes-ventjes. Maar Sander heeft geen petje op, en is daar dus geen voorbeeld van.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Dat BT-Ipod dock klinkt best ok, maar niet 400EUR ok. Zeker niet als je er bv een b&w Zeppelin of A7 naast zet die qua prijs niet veel uiteen liggen met de Bose. Moest dat BOSE doosje pakweg 200-250EUR kosten was het prijs/kwaliteit een heel net product.
                          Die companions hebben mij nooit kunnen warm maken, waren erg prijzig en het was zeker niet beter dan een (toen nog) Cambridge Audio/Creative Labs setje van veel minder centjes. Eigenlijk jammer dat die samenwerking met Cambridge gestopt is, want dat leverde echt heel mooie setjes voor weinig geld op.

Tuinspeakers: doe mij dan toch maar Ion Rock bv. Stukken goedkoper en het klinkt minstent even goed. De bose paddestoeltjes zijn wel erg betrouwbaar, dat wel.
                          Voor HT/HiFi moet ik het eerste BOSE product nog tegenkomen dat ergens naar klinkt.

Zonder Bose moest Kef en co niet beginnen met kleine melkdoosjes, want het is Bose die de luidsprekertechnologie hiervoor ontwikkeld heeft in de jaren 60 en 70.
                          En waar denkt U dat Christian Heil van L Acoustics zijn inspiratie en kennis gehaald heeft voor de ontwikkeling van de wavefront en later eerste Line Array?
                          Last edited by frederic; 19-09-14, 10:20.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Wat me opvalt, telkens wanneer hier op dit forum een Bose onderwerp wordt gestart, die draad in een paar dagen 4-5 pagina's telt met gepikeerde reacties.
                            Een Bose onderwerp: gegarandeerd succes.

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Niemand die al eens nagedacht heeft hoeveel mixsukkelaars er rondlopen die denken te kunnen mixen , laat staan dat ze het systeem kennen waar ze moeten op mixen .
                              Zelfs de allerbeste systemen kunnen ook ruk klinken , ook l' acoustics , eaw, nexo enz...
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• NesCio01
                                • May 2010
                                • 1987

Originally posted by frederic
                                Wat me opvalt, telkens wanneer hier op dit forum een Bose onderwerp wordt gestart, die draad in een paar dagen 4-5 pagina's telt met gepikeerde reacties.
                                Een Bose onderwerp: gegarandeerd succes.
                                Ik zie daar wel een parallel met Behringer.

grtz

Nes
                                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...