je sound opbouwen in een live situatie
Collapse
X
-
-
Ff off-topic
Nou, ik had verder gelezen dan mijn neus lang is en neem maar van mij aan dat dit geen delay is.
En wel om de volgende redenen:
1) Een delay heeft als parameter "tijd" in de SI-eenheid seconden, niet "fase" in graden.
2) Het apparaat is 100% analoog. Hoe maak je een analoge delay? Heeele lange kabel, of een tape delay, of een bucket bridged device (=IC), of heel veel condensatoren en spoelen voor een transmission-line. Niets van dit zit in het kastje.
3) In de verdere uitleg van het apparaat staat nergens nog expliciet een referentie naar delay.
This is in fact what the Phazer is all about. It is a device that lets you adjust the phase relationship between two sources by delaying one source.
Het is inderdaad een heel vaag beschreven apparaat. Er staat nergens concreet wat er in zit. Toch werkt het prima, ik heb 'm 1 keer gebruikt en was er wel content mee.Comment
-
Wel grappig om te zien dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Ik zelf heb eigenlijk de meeste voorliefde voor een DI tussen de basgitaar en de mixer. Ik zelf ben van mening dat juist al dat gedraai aan die knopjes op die versterker de meeste problemen geven in dat opzicht. Nu is dat met mijn eigen bassist wel op orde want die draait niet veel aan de knopjes op de versterker(eigenlijk nooit). Tijdens het optreden gebruikte ze de Senheiser E906 mic. En ik ben gewoon niet zo wild van die mic, vind hem gewoon niet lekker klinken. de MD421 weer wel, die is in mijn ogen top, maar alleen voor de gitarist, en niet voor de bassist.
We zijn er wel over eens dat de band draagt door de drums en de Basgitaar, en het een samenspel is tussen Kick en Bassgitaar. Eens dat je in de bassgitaar je definitie moet houden, maar ben ook van mening dat de bassgitaar in het allerlaagste mag doordragen.
Wat me ook opvalt in het land der geluidsmannen is dat men het standaard verhaal wel wat kan mixen, drums, gitaar, en zang... maar als er toetsen bij komen, een digidrums met akkoestische bekkens en hi-hat, er al snel veel geluidsmannen door de mand vallen. Terwijl het eigenlijk niet moeilijker wordt (altans niet in mijn ogen, toch?). Al moet ik zeggen dat op de bewuste avond er totaal geen tijd was voor soundceck, en was het linececken en gaan....
Het is duidelijk dat we er wel uit zijn, basgitaar en kick werken samen voor een lekkere sound. Waar het om gaat is de basis, en in mijn ogen is dat de basgitaar zelf. Daarom prik ik zelf ook het liefste een Di er tussen. Als de basgitaar al wat minder is, en je bass-amp hier ook slecht presteert is het eigenlijk al niet handig om een mike er voor te hangen. en is de combi waarschijnlijk ook niet veel beter. Maar met bv een goede SWR bassamp combi en een lekkere bassgitaar is er prachtig geluid te maken.
En dat kastje van Showband, das idd wel een mooie oplossing daarvoor.
In ieder geval allemaal hartelijk dank voor jullie reacties, en jullie input!!Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Gelukkig kom ik zelden drummers met een elektronische kit tegen. Ik vind de meesten nog steeds niet klinken.
En lastig om er een sound mee te maken. Zeker als je maar 2 lijntjes krijgt vanuit de soundmodule.
Het is naar mijn mening zo dat het geen kwestie is van door de mand vallen.
Daarmee doe je de technici tekort.Heerlijk die stilteComment
-
Wat me ook opvalt in het land der geluidsmannen is dat men het standaard verhaal wel wat kan mixen, drums, gitaar, en zang... maar als er toetsen bij komen, een digidrums met akkoestische bekkens en hi-hat, er al snel veel geluidsmannen door de mand vallen. Terwijl het eigenlijk niet moeilijker wordt (altans niet in mijn ogen, toch?). Al moet ik zeggen dat op de bewuste avond er totaal geen tijd was voor soundceck, en was het linececken en gaan....
Ben de drummer zonder bekkens en hihat nog niet tegen gekomen.
Of je moet iemand bedoelen op een cajon.Comment
-
Ik ga vanavond de PZ DI van Radial proberen op de bass gitaar...Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
Het enige dat ik dan lastig vind, is dat je afhankelijk van de tafel waarop
je mixt een Jack/ 2 x XLR of XLR/2 x XLR kabel bij je moet hebben.
Maar ja, als het maar werkt
grtz
NesWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
? Je bedoelt een standaard jack insertkabel (TRS naar 2xTS) of 2 standaard xlr-kabels (op xlr in en uit op tafel). In en uit op 1 xlr heb ik nog nooit gezien.As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
-
Comment
-
Comment
-
Je hebt ook insert punten waar de send en return net andersom zitten. als je dan naar XLR gaat past het dus niet........
Of tafels met de send en return gebalanceerd op TRS of XLR.....
Eigenlijk best veel verschillende mogelijkheden, dus als je alles wilt kunnen uitsluiten, ook veel verschillende kabels nodig.Comment
-
Je hebt ook insert punten waar de send en return net andersom zitten. als je dan naar XLR gaat past het dus niet........
Of tafels met de send en return gebalanceerd op TRS of XLR.....
Eigenlijk best veel verschillende mogelijkheden, dus als je alles wilt kunnen uitsluiten, ook veel verschillende kabels nodig.
1x XLRM-> Jack
1x XLRF->Jack
1x Y-split 2x XLR -> Jack,
1x XLRM-koppel
1x XLRF-koppel.
Dan heb ik alles behalve TT (Voor XL3/4)Comment
-
En daarmee zijn we meteen bij de volgende vraag:
Wat neem je mee als gasttech? En wat neem je mee bij vaste bandjes waar je bijvoorbeeld ook bouw&breek doet en dus meer mee kan brengen? En wat neem je mee als bouw-schuif-breek tech voor een verhuurbedrijf? (waar je de meeste shows dus eenmalig schuift, maar wel met bekende gear)
Neem je een eigen rack mee? En wat zit daar dan in? Of heb je eigen mics/DI's mee? En zoja; een hele set? Of alleen specifieke spullen?
Ik zie de laatste tijd veel techs met Distressors en Avalons (737 en 747) sjouwen, maar in hoeverre draagt dat bij aan de sound?
Ik heb zelf wat dynamics die ik wel eens meebreng als ik weet dat er verder weinig of niets is, maar op mijn koptelefoon en oren na heb ik eigenlijk geen gear waar ik niet zonder kan.
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Zelf neem ik eigenlijk altijd een rackje mee met een Lexicon PCM60 óf LXP15(afhankelijk van m'n mood...) een TC D-Two, een SPL Dynamxx en er hangt momenteel een Symetrix 425 in, maar daar wordt ik nog niet helemaal blij van...Verder heb ik voor 1 bandje altijd een SM91 bij..
Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
Comment