luidspreker...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • agdewaide
    • Apr 2014
    • 5

luidspreker...

beste....
    gaarne wilde ik advies over wat zijn echt goede toppen.
    ik draai muziek en af en toe een bandje in cafe of klein zaaltje.
    ik heb daarvoor de beschikking een dynacord powermate mk3 1000.
    twee ev 18 elx subs.
    en twee eaw la 325.
    deze laatste twee zijn me te zwaar geworden ik ben niet meer de jongste, ik moet nu altijd iemand vragen om deze toppen op de subs te tillen, ben tevreden over het geluid.
    dus deze wil ik graag gaan vervangen, maar welke toppen zou ik moeten aanschaffen om licht van gewicht en goed geluid te krijgen graag jullie ervaringen mag ook in de duurdere klasse. MVG. ARNO.
  • AMX_Pete
    • Mar 2008
    • 79

Als het actief mag zijn, kijk is naar de SPX-4 van Sound Projects.
    Weegt iets van een 45 kg.

Comment

• highendsyl
      • Feb 2007
      • 81

Aangezien je al EV hebt.. de nieuwe ETX-35p: actief, 3-weg, 38kg

Zelf nog niet gehoord overigens.... dus klankmatig zelf even luisteren.
      Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal

Comment

• PvG
        • Sep 2012
        • 979

Ik zou overwegen om van 2 stuks 15" 3-weg over te gaan op 4 stuks 12" 2-weg toppen. Een paar K&M windup statieven er bij. Goed voor je rug, schaalbaar en je krijgt de toppen makkelijker boven publiek.
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Met de overstap van 2 naar 4 toppen introduceer je nogal wat ellende, niet doen dus!!
          Zou eerder voor een 12 of 15" coax top gaan, best lekker om niet meer dan 16 kg te hoeven tillen....
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Zal nog niet zo makkelijk zijn, een 3 weg LA325 is gewoon een hele mooie rustig klinkende kast. Het mid van deze kast is ook helemaal mijn geluid.
            Hij is inderdaad erg groot en zwaar, met 2x 15", 2x mid 7", en 1x hoorn driver.

Ik heb met de (FR)153 gewerkt, is maar 1x 15, 1x 7" en 1x hoorndriver, mooi kastje, zolang je het midje heel kunt houden. Deze zou ik niet gebruiken voor een bandje.

De voorgestelde 3 weg EV kast met 6,5" mid, komt misschien wel in de buurt.

(Ik zou zelf overwegen om de 15"speakers te vervangen door neo exemplaren, je gebruikt toch nog subs eronder.)

Comment

• PvG
              • Sep 2012
              • 979

Originally posted by MusicXtra
              Met de overstap van 2 naar 4 toppen introduceer je nogal wat ellende, niet doen dus!!
              Zou eerder voor een 12 of 15" coax top gaan, best lekker om niet meer dan 16 kg te hoeven tillen....
              ?? Welke ellende? Wat heeft wel/niet coax hier mee te maken? (Dat je die zelf levert?) In geval van meerdere toppen zou ik juist niet voor coax gaan, zodat je de hoorns dichter bij elkaar krijgt.

Gezien de toepassing van de TS ("draaien en af en toe een bandje in cafe of zaaltje") lijken mij 2 12" toppen (wel of niet coax) in 9 van de 10 klussen voldoende. Als de TS 2 setjes toppen neemt, kan hij bij iets grotere klussen gewoon een 2e set toppen neerzetten:
              bij een diepe zaal 2 toppen op elkaar (bovenste omgekeerd met hoorn beneden) en bij een brede zaal naast elkaar (netjes gesplayed). Bij voorkeur dus topjes met een spreiding van max 60x40 en ontworpen om met meerdere gebruikt te worden.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

TS heeft het over een cafe of klein zaaltje, heeft enkel 18" subjes, front loaded toppen en wil vooral niet meer te zwaar hoeven tillen.
                Vervolgens zou hij met 4 12" toppen moeten gaan sjouwen en die ook nog eens op elkaar moeten gaan zetten om de ellende met kamfilters te voorkomen?
                En ja, tuurlijk preek ik voor eigen parochie, simpel omdat de coax serie nou precies voor dit soort toepassingen ontwikkeld is.
                Klein zaaltje, enkel 18 subje, paaltje erop een een kastje van 16 kg erop, prik en signaal erop een je bent klaar.
                Dat scheelt nogal met de 75kg die er nu getild moet worden.

Comment

• PvG
                  • Sep 2012
                  • 979

Volgens mij bedoelen we hetzelfde: TS moet de 4 toppen alleen meesjouwen als dat nodig is. In 9 van de 10 gevallen zal 2 genoeg zijn. Aangezien hij nu een behoorlijk zware top heeft (letterlijk en figuurlijk), moet het blijkbaar af en toe ook wat groter kunnen. Ik denk niet dat coax toppen lekker schalen: ik zou zoeken naar een schaalbare 12" top. Misschien ook 'ns naar de pointsource systemen kijken (JBL VRX, LA Arcs, enz).

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

't Wordt tijd dat TS misschien wat meer wil toelichten, gezien de enkel 18 subs gaat het hier volgens mij alleen om een klein kroegsetje.

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Even wachten dan maar, als ik in zijn profiel kijk dan komt hij hier 1x per maand (rond de 25e) een topic met vraag starten sinds hij lid is van het forum. Hij is nog geweest nadat MusicXtra vraagt of TS extra input wil geven maar die input is er niet gekomen. Tot nu toe heeft TS dus drie topics (inclusief deze) gestart met een vraag zonder daarna enig (extra) input te geven of te reageren in zijn eigen topics.

Comment

Working...