Equalizers??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

Hey Hallo,

We hebben hier op het front DBX hangen, en op de monitors gewoon de berhingers, en moet zeggen, dat gaat prima. een bandlid zal het verschil niet horen.

Voor de tape-acts heb ik in heb ik in een rackje DBX hangen en in het andere rackje ook gewoon Berhinger.

Doen we Zware Jongens, Henkie, enz enz mee, nog nooit klachten gehad over monitors. Het belangrijkste is toch dat je er n beetje mee om kan gaan!
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• SM
      • Oct 2004
      • 129

Originally posted by Ws Soundexpresse
      We hebben hier op het front DBX hangen, en op de monitors gewoon de berhingers, en moet zeggen, dat gaat prima. een bandlid zal het verschil niet horen.
      Dan ben je nog nooit een goede band tegengekomen.

S.

Comment

• Smit-PA
        • Oct 2006
        • 63

Samson

Heb zelf overal e samson eq in.
        Gebruiken het voor foh of monitoring.

moet wel eerlijk zeggen dat ik e apex toch iets lekkerer vind werken, gewoon kwa gevoel in je vingers.

Maar vind dat je een samson best ook voor een goed pa kunt zetten.
        Geluid is een levenswijze.
        Wie niet horen wil moet, maar voelen.

Comment

• Hansound
          • Apr 2006
          • 832

Originally posted by Smit-PA
          Heb zelf overal e samson eq in.
          Gebruiken het voor foh of monitoring.

moet wel eerlijk zeggen dat ik e apex toch iets lekkerer vind werken, gewoon kwa gevoel in je vingers.

Maar vind dat je een samson best ook voor een goed pa kunt zetten.

Dat vind ik zeker niet, je kunt het verschil heel erg goed horen tussen een DN360 of een eq van Samson.
          En als je praat over een goed PA dan heb dus geen budgetset staan, zonde van je geluid als je er dan een goedkope eq tussen gooit

Comment

• Smit-PA
            • Oct 2006
            • 63

We draaien dan met JBL SRX met zeck pt serie versterkers.
            Kan dat nou niet echt een butjed setnoemen.

Maar ben met je eens, een apex of een KT is gewoon veel beter, maar je moet ook goed kijken waar je het voor gebruikt, en heb je nu echt z'n zware eq nodig.
            Tuurlijk een DAP zet je er niet tussen, maar met de nieuwe samson is echt niet veel mis. als je maar een 31 bands pakt, en niet een 15.
            Geluid is een levenswijze.
            Wie niet horen wil moet, maar voelen.

Comment

• purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

Zwaar of niet zo zwaar??
              het verschil zit em in: als je wat corrigeert met een goede grafische EQ: je snijdt uit het geluidsspectrum exact wat je weg wil hebben op een muzikale manier, goedkope eq's hebben niet zo'n fijne filters als een dure dus je weet niet exact wat je doet, maar wat je wel weet is dat het vaak niet de verbetering geeft voor je geluid wat je zou verwachten.
              Dus dat pleit toch voor een goede EQ om de kwaliteit van je signaalweg niet onnodig te vernaggelen.

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

waar of niet waar

Als je een goedkope eq helemaal recht heb staan naast een KT of BSS oid en deze staat ook helemaal recht, hoor je dan verschil ???

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by Hansound
                  waar of niet waar

Als je een goedkope eq helemaal recht heb staan naast een KT of BSS oid en deze staat ook helemaal recht, hoor je dan verschil ???
                  ja dan hoor je verschil... al die bandjes zijn in feite frequentieafhankelijke versterkertjes, en die opamps zijn wel ff verschillend van kwaliteit.

Comment

• Pieter Huijgen
                    • Sep 2003
                    • 766

hard gebypassed hoor je weinig verschil ;-)

Geloof me, een goede EQ geeft je veel meer het gevoel dat je lekker kan EQ'en zonder dat er gekke dingen gaan gebeuren. Op een monitor EQ zou ik nog wel geneigd zijn concessies te doen, maar op FOH komt er bij mij alleen maar Klark Teknik of Apex
                    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

Aan de andere kant, die Behringer Eq's zie je heel veel op monitors, en inderdaad is het een hele investering om daar ook Bss of Klark te kopen, je hebt er al snel 3 of 4 van nodig.

Kent iemand de Eq's van Altair ? die zijn ook erg fijn om te gebruiken.

Comment

• cobi
                        • Aug 2002
                        • 1083

Ik weet niet of iemand (en dan met name de fan's van behringer en andere budget EQ's) ooit hier op het forum een A B vergelijking heeft gedaan tussen verschillende EQ's? Ik heb ooit een Revers micje met twee EQ's uitgefloten. 1x met een Opal en een keer met de duurdere BSS serie. Resultaat. Opal had ik 5 of 6 dipjes gemaakt en bij de duurdere BSS 2. Door alle goedkope filtering in goedkope EQ's veroorzaak je zoveel ellende dan je op andere punten ook moet gaan EQ-en en het wordt er uiteindelijk echt niet mooier van.

De Opal is dan nog niet eens zo een hele slechte EQ vergeleken met de EQ's van Behringer of andere Budget series. Als ik geen geld zou hebben om een fatsoenlijke EQ te kopen dan deed ik het wel zonder.
                        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Mike Manders
                          • Aug 2006
                          • 341

zo mag ik het horen!!!

beter niks dan een hele berg rommel.

Mijn EQ top 3:

1 Klark Teknik DN360
                          2 XTA GQ600
                          3 BSS FCS960 / Apex paragraphic

verder alles op het gebied van DBX, Opal series, Square one kan hier niet aan tippen.

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

We gebruiken nu zowel de DN360 als de Altair Eq-230 en ik moet zeggen dat die Altair echt goed klinkt, ik weet niet welke ik liever heb, klark of Altair, het is jammer dat die dingen in nederland bijna niet worden gebruikt, en niet bekend zijn,

Comment

• Mike Manders
                              • Aug 2006
                              • 341

ja, ik zal eerlijk zeggen dat ik van Altair nog nooit heb gehoord

Comment

• Gitarist 62
                                • May 2006
                                • 278

Originally posted by Mike Manders
                                ja, ik zal eerlijk zeggen dat ik van Altair nog nooit heb gehoord

Altair is Spaans; importeur is RSL: Altair RSL.nl Groothandel & Importeur

de 30 kanaals is idd een fijne eq. Naast grafisch zit er ook nog een enkele parametrische eq in met variabele q Ideaal dus om je primaire feedback freq er uit te halen
                                ~Clearsound~

Comment

Working...