Equalizers??
Collapse
X
-
laten we het over het budget hebben....laten we zeggen dat dat ligt tussen de 200 en 500 euro (een honderdje meer mag ook wel) kunnen jullie dan concr=ter zijn qua waar je op moet letten?? <= was eigenlijk de originele vraag maar nu met een prijsje erbij
PS. woon in Culemborg
DS Events: only vinyl and technicsDS Events: only vinyl and technicsComment
-
Ik denk dat je voor dat geld het beste kan kijken naar een Yamaha. Voor het geld wat je er voor neerlegt heb je dan best een leuke EQ.
Ik heb ook een site........
M'n baas heeft EAW olé olé!<center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>Comment
-
Ben ik met Daan eens, voor dat geld is een Yamaha leuk. Ik heb er sinds kort zelf ook een en die bevalt, voor zover ik het kan bepalen, gewoon goed. Zit ook een high cut filer op, kan handig zijn.
Weet eigenlijk in die prijsklasse niet veel andere "bekende" merken die een eq hebben. Peavey kan ook nog.
Waar je op moet letten? Ga je 2e hands kopen voor dat geld?
Groeten, RemcoGroeten, RemcoComment
-
Ik denk dat je een high-pass bedoelt Remco, of Yamaha heeft z'n EQ's veranderd.......
Ik heb ook een site........
M'n baas heeft EAW olé olé!<center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>Comment
-
Ik wil eigenlijk niet meer tweedehands kopen, ben ik een tijdje geleden vanaf gestapt, maar ik hou de optie nog open voor het geval dat er toch zich iets aanbiedt en heel voordelig is (altijd fijn)
Maar het echte draaiapparatuur dat kan je vergeten om tweedehands te halen, alleen maar nieuw. Dat is iets wat bij mij gewoon goed moet zijn en met garantie.
Maico
DS Events: only vinyl and technicsDS Events: only vinyl and technicsComment
-
Ja stom, inderdaad Daan! Ik bedoel natuurlijk een high pass filter, goed van de correctie!
Groeten, RemcoGroeten, RemcoComment
-
-
even een oude koe uit de sloot halen!!
ik ben ook op zoek naar een EQ, maar weet niet goed welke.
Toepassing: moet ivm "beperkt budget" meervoudig inzetbaar zijn:
FOH
achter een tape-set (tussen tapeset en huisset/inprikset)
monitor
Ik ben in het bezit van enkele (goedkope) Behringers, maar wil een tandje hogerop.
budget +/- 600 euro (incl BTW)minder mag (graag zelfs)
mogelijkheden:
DBX 2231
Samson D 2500
?? Behringer??
Of moet ik toch maar doorsparen voor bijv KT square one?
kan een driverack PA ook hiervoor ingezet worden??
andere ideen zijn welkom,
Alvast bedankt
Groet JohnGroeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!Comment
-
`Je haalt wat zaken door de war, een equalizer is geen driverack, dit is een totaal ander app met een totaal andere functie.
verder
ja, je kan een klark niet vergelijken met een behringer.. dat is gewoon een compleet verschil in kwaliteit, moet je nieteens aan beginnen.
de samson ken ik niet, kan ik dus niet over oordelen.
DBX heb ik hier overal op de monitors staan.. lekker app voor een redelijke prijs. kan ik je wel aanraden. maar als je een kwalitatief goede installatie hebt en bereid bent door te sparen zou ik gaan voor klark op FOH.
geloof me, heb het hier ook (van die schandalig dure) maar je hoort het verschil zekerJe leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.Comment
-
ik weet dat een driverack iets anders is dan (alleen) een eq.
vandaar mijn vraag of een driverack OOK zou voldoen?
welke DBX is een aanrader, er zijn er van 200 euro, maar ook van 4 a 600 euro.
of BSS (wel wat duurder)?
Kortom aanraders???
alvast bedankt
Groet JohnGroeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!Comment
-
Je zei het zelf al, de square one EQ. Voor zijn geld is dat een super EQ-tje. Durf ik gerust naast een BSS opal te zetten. Je hebt uiteraard betere EQ's maar zijn zijn ook 3 a 4x zo duur en dat is volgens mij niet wat je zoekt.Originally posted by Whitefarmerik weet dat een driverack iets anders is dan (alleen) een eq.
vandaar mijn vraag of een driverack OOK zou voldoen?
welke DBX is een aanrader, er zijn er van 200 euro, maar ook van 4 a 600 euro.
of BSS (wel wat duurder)?
Kortom aanraders???
alvast bedankt
Groet JohnSpelingvouten onder voorbehout...Comment
-
Driverack zou ik trouwens niet aan beginnen voor een tape-rackje. Voor een tape-rackje moet je gewoon lekker een analoog EQ-tje hebben.
Ik zag trouwens wel een tweedehands Apex te koop staan voor 750 euro, ook wel een EQ waar je iets aan hebt. Mail me anders maar als je meer gegevens wilt hebben want ik geloof niet dat ik reclame mag maken op dit forum.Spelingvouten onder voorbehout...Comment

Comment